D. Akcelerografická měření na dopravních nádobách
1. Měření vodorovného zrychlení v čelním i bočním směru se provádí při nejvyšší povolené rychlosti při řádné jízdě a při těžbě, pokud tato rychlost je vyšší než
-1
8 m.s .
Měření se provádí zvlášť s prázdnými dopravními nádobami a zvlášť s dopravními nádobami s nejvyšší dovolenou zátěží, a to v obou směrech jízdy. Při měření musí být ostatní těžní zařízení v téže jámě zastavena. Souběžně s měřením vodorovného zrychlení se zaznamenává i poloha dopravní nádoby v jámě s přesností alespoň ± 0,5 m.
Výsledek měření se vyhodnotí a zpracuje graficky zvlášť pro čelní zrychlení a zvlášť pro boční zrychlení s vyznačením míst s neuspokojivým a nevyhovujícím stavem. Při hodnocení stavu se vychází z nejnepříznivější zjištěné hodnoty zrychlení v daném místě.
2. Hodnoty vodorovného zrychlení pro hodnocení stavu přímosti pevného vedení dopravní nádoby:
+-----------------+-----------------+-----------------+-------------------+
| Hodnota čelního | Hodnota bočního | Hodnocení stavu | Opatření |
| zrychlení | zrychlení | | |
| -2 | -2 | | |
| v m.s | v m.s | | |
+-----------------+-----------------+-----------------+-------------------+
| do 3 | do 5 | velmi dobrý | nejsou nutná |
+-----------------+-----------------+-----------------+-------------------+
| 3 až 5 | 5 až 8 | dobrý | nejsou nutná |
+-----------------+-----------------+-----------------+-------------------+
| 5 až 8 | 8 až 10 | neuspokojivý | omezení rychlosti |
+-----------------+-----------------+-----------------+-------------------+
| větší než 8 | větší než 10 | nevyhovující | zastavit provoz |
+-----------------+-----------------+-----------------+-------------------+
------------------------------------------------------------------