Čl. I
Vyhláška č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, se mění takto:
1. V § 6 se na konci odstavce 1 tečka nahrazuje čárkou a doplňuje se písmeno c), které zní:
"c) způsobilost vykonávat přímou speciálně pedagogickou činnost u zdravotně postižených dětí, žáků a studentů s jiným druhem postižení.".
2. V § 6 odst. 3 se za slova "odstavce 1 písm. b)" vkládají slova "a c)".
3. Přílohy č. 1 až 9 znějí:
"Příloha č. 1
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| UČITEL MATEŘSKÉ ŠKOLY |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| Kariérní | základní činnost | specializovaná činnost | odborná | další kvalifikační |
| stupeň | | nebo specializace | kvalifikace | předpoklady |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 1. | Vzdělávací a výchovná činnost | ne | § 6 z. | ne |
| | směřující k získávání vědomostí, | | | |
| | dovedností a návyků dětí v mateřské | | | |
| | škole podle vzdělávacího programu. | | | |
| | (8. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 2. | Tvorba vzdělávacího programu třídy | ne | § 6 z. | 1 rok praxe |
| | mateřské školy. Aplikace | | | |
| | vzdělávacích a výchovných metod | | | |
| | včetně případné individuální práce | | | |
| | s dětmi se speciálními vzdělávacími | | | |
| | potřebami. | | | |
| | (9. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 3. | Tvorba vzdělávacího programu třídy | ano | § 6 z. | § 9 v. |
| | mateřské školy. Aplikace | | | 1 rok praxe |
| | vzdělávacích a výchovných metod | | | |
| | včetně případné individuální práce | | | |
| | s dětmi se speciálními vzdělávacími | | | |
| | potřebami. | | | |
| | (9. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 4. | Tvorba a koordinace školního | ano | § 6 z. | § 9 v. |
| | vzdělávacího programu mateřské | | | 3 roky praxe |
| | školy nebo tvorba vzdělávacích | | | |
| | programů pro děti se speciálními | | | |
| | vzdělávacími potřebami a | | | |
| | individuálních vzdělávacích plánů. | | | |
| | (10. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 5. | Stanovování koncepce rozvoje | ano | § 6 z. | § 7 a § 9 v. |
| | školních vzdělávacích programů | | | 4 roky praxe |
| | mateřských škol včetně jejich | | | |
| | koordinace v regionu. | | | |
| | (11. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
Vysvětlivky:
z ... zákon č. 563/2004 Sb.
v ... vyhláška č. 317/2005 Sb.
praxe ... výkon přímé pedagogické činnosti
------------------------------------------------------------------
Příloha č. 2
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| UČITEL ZÁKLADNÍ ŠKOLY, ZÁKLADNÍ UMĚLECKÉ ŠKOLY, STŘEDNÍ ŠKOLY, KONZERVATOŘE, VYŠŠÍ ODBORNÉ ŠKOLY, |
| JAZYKOVÉ ŠKOLY S PRÁVEM STÁTNÍ JAZYKOVÉ ZKOUŠKY A ZAŘÍZENÍ PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGICKÝCH |
| PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ (S VÝJIMKOU UČITELE PRAKTICKÉHO VYUČOVÁNÍ A ODBORNÉHO VÝCVIKU) |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| Kariérní | základní činnost | specializovaná činnost | odborná | další kvalifikační |
| stupeň | | nebo specializace | kvalifikace | předpoklady |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 1. | Vzdělávací a výchovná činnost | ne | § 7 a 8, | ne |
| | zaměřená na získávání vědomostí | | § 9 odst. | |
| | a dovedností ve všeobecně | | 1, 2, 6, § | |
| | vzdělávacích nebo odborných | | 10, § 11 | |
| | předmětech podle školního | | odst. 1, 4, | |
| | vzdělávacího programu, podle | | § 12, § 13 | |
| | vzdělávacího programu vyšší odborné | | a 14 z. | |
| | školy nebo podle individuálních | | | |
| | vzdělávacích plánů ve spolupráci | | | |
| | s dalšími odborníky a dalších | | | |
| | metodických doporučení z oblasti | | | |
| | pedagogiky a psychologie. | | | |
| | (11. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 2. | Komplexní vzdělávací a výchovná | ne | § 7 a 8, | 1 rok praxe |
| | činnost ve všeobecně vzdělávacích | | § 9 odst. | |
| | nebo odborných předmětech spojená | | 1, 2, 6, § | |
| | s tvorbou a průběžnou aktualizací | | 10, § 11 | |
| | pedagogické dokumentace, kterou | | odst. 1, 4, | |
| | pedagogický pracovník vytváří, a | | § 12, § 13 | |
| | podle níž postupuje při výkonu své | | a 14 z. | |
| | přímé pedagogické činnosti nebo | | | |
| | spojená s tvorbou a průběžnou | | | |
| | aktualizací individuálních | | | |
| | vzdělávacích plánů. | | | |
| | (12. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 3. | Komplexní vzdělávací a výchovná | ano | § 7 a 8, | § 9 v. |
| | činnost ve všeobecně vzdělávacích | | § 9 odst. | 3 roky praxe |
| | nebo odborných předmětech spojená | | 1, 2, 6, § | |
| | s tvorbou a průběžnou aktualizací | | 10, § 11 | |
| | pedagogické dokumentace, kterou | | odst. 1, 4, | |
| | pedagogický pracovník vytváří, a | | § 12, § 13 | |
| | podle níž postupuje při výkonu své | | a 14 z. | |
| | přímé pedagogické činnosti nebo | | | |
| | spojená s tvorbou a průběžnou | | | |
| | aktualizací individuálních | | | |
| | vzdělávacích plánů. | | | |
| | Metodická a specializovaná | | | |
| | poradenská činnost poskytovaná | | | |
| | pedagogům a tvorba preventivních | | | |
| | programů. | | | |
| | (12. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 4. | Stanovování koncepce rozvoje oboru | ne | § 7 a 8, | 4 roky praxe |
| | středního vzdělání s maturitní | | § 9 odst. | |
| | zkouškou nebo oboru vzdělání | | 1, 2, 6, § | |
| | ukončeného absolutoriem nebo | | 10, § 11 | |
| | rámcových vzdělávacích programů. | | odst. 1, 4, | |
| | Tvorba a koordinace mezinárodních | | § 12, § 13 | |
| | projektů zaměřených na vzdělávání | | a 14 z. | |
| | a výchovu a projektů dalšího | | | |
| | vzdělávání přesahujících rámec škol, | | | |
| | tvorba a koordinace vzdělávacích | | | |
| | programů vyšších odborných škol. | | | |
| | (13. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 5. | Stanovování koncepce rozvoje oboru | ano | § 7 a 8, | § 7 nebo § 8 |
| | středního vzdělání s maturitní | | § 9 odst. | nebo § 9 v. |
| | zkouškou nebo oboru vzdělání | | 1, 2, 6, § | a 4 roky praxe |
| | ukončeného absolutoriem nebo | | 10, § 11 | |
| | rámcových vzdělávacích programů. | | odst. 1, 4, | |
| | Specializovaná metodologická | | § 12, § 13 | |
| | činnost v oblasti pedagogiky a | | a 14 z. | |
| | psychologie, k jejímuž výkonu je | | | |
| | nezbytné získání specializace | | | |
| | stanovené touto vyhláškou. | | | |
| | Tvorba a koordinace mezinárodních | | | |
| | projektů zaměřených na vzdělávání | | | |
| | a výchovu a projektů dalšího | | | |
| | vzdělávání přesahujících rámec škol, | | | |
| | tvorba a koordinace vzdělávacích | | | |
| | programů vyšších odborných škol. | | | |
| | (13. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 6. | Tvorba koncepcí celostátních nebo | ano | § 7 a 8, | § 9 v. |
| | mezinárodních programů vzdělávání. | | § 9 odst. | 5 roků praxe |
| | (14. platová třída) | | 1, 2, 6, § | |
| | | | 10, § 11 | |
| | | | odst. 1, 4, | |
| | | | § 12, § 13 | |
| | | | a 14 z. | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
Vysvětlivky:
z ... zákon č. 563/2004 Sb.
v ... vyhláška č. 317/2005 Sb.
praxe ... výkon přímé pedagogické činnosti
------------------------------------------------------------------
Příloha č. 3
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| UČITEL PRAKTICKÉHO VYUČOVÁNÍ A ODBORNÉHO VÝCVIKU |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| Kariérní | základní činnost | specializovaná činnost | odborná | další kvalifikační |
| stupeň | | nebo specializace | kvalifikace | předpoklady |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 1. | Vzdělávací a výchovná činnost v | ne | § 9 odst. | ne |
| | odborném výcviku při přípravě žáků | | 3, 4 a 5, | |
| | v oborech středního vzdělání | | § 11 odst. | |
| | s výučním listem. | | 2 a 3 z. | |
| | Vzdělávací a výchovná činnost | | | |
| | v praktickém vyučování v předmětech, | | | |
| | jejichž obsahovou náplní je řízení | | | |
| | silničních motorových vozidel, | | | |
| | zaměřená na přípravu žáků a studentů | | | |
| | k získání řidičského oprávnění | | | |
| | k řízení motorových vozidel. | | | |
| | (9. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 2. | Vzdělávací a výchovná činnost | ne | § 9 odst. | ne |
| | v praktickém vyučování v oborech | | 3, 4 a 5, | |
| | středního vzdělání s maturitní | | § 11 odst. | |
| | zkouškou nebo v odborném výcviku | | 2 a 3 z. | |
| | v náročných oborech středního | | | |
| | vzdělání s výučním listem. | | | |
| | (10. platová třída) | | | |
| +--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| | Vzdělávací a výchovná činnost | ano | § 9 odst. | § 9 v. |
| | v praktickém vyučování v oborech | | 3, 4 a 5, | 2 roky praxe |
| | středního vzdělání s maturitní | | § 11 odst. | |
| | zkouškou nebo v odborném výcviku | | 2 a 3 z. | |
| | v náročných oborech středního | | | |
| | vzdělání s výučním listem. | | | |
| | (10. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 3. | Vzdělávací a výchovná činnost | ne | § 9 odst. | ne |
| | v praktickém vyučování v náročných | | 3, 4 a 5, | |
| | oborech středního vzdělání | | § 11 odst. | |
| | s maturitní zkouškou a v oborech | | 2 a 3 z. | |
| | vyššího odborného vzdělání. | | | |
| | (11. platová třída) | | | |
| +--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| | Komplexní koordinace vzdělávání | ne | § 9 odst. | 3 roky praxe |
| | v praktickém vyučování nebo | | 3, 4 a 5, | |
| | v odborném výcviku střední školy | | § 11 odst. | |
| | nebo v praktické přípravě vyšší | | 2 a 3 z. | |
| | odborné školy se znalostmi | | | |
| | a dovednostmi z jiných oborů | | | |
| | vzdělávání a s teoretickým | | | |
| | vyučováním. | | | |
| | (11. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 4. | Vzdělávací a výchovná činnost | ano | § 9 odst. | § 9 v. |
| | v praktickém vyučování v náročných | | 3, 4 a 5, | 2 roky praxe |
| | oborech středního vzdělání | | § 11 odst. | |
| | s maturitní zkouškou a v oborech | | 2 a 3 z. | |
| | vyššího odborného vzdělání. | | | |
| | (11. platová třída) | | | |
| +--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| | Komplexní koordinace vzdělávání | ano | § 9 odst. | § 9 v. |
| | v praktickém vyučování nebo | | 3, 4 a 5, | 3 roky praxe |
| | v odborném výcviku střední školy | | § 11 odst. | |
| | nebo v praktické přípravě vyšší | | 2 a 3 z. | |
| | odborné školy se znalostmi | | | |
| | a dovednostmi z jiných oborů | | | |
| | vzdělání a s teoretickým vyučováním. | | | |
| | (11. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 5. | Tvorba koncepcí rozvoje oboru | ano | § 9 odst. | § 7 nebo § 9 v. |
| | středního vzdělání s výučním listem | | 3, 4 a 5, | 3 roky praxe |
| | nebo skupiny příbuzných oborů. | | § 11 odst. | |
| | Metodická a specializovaná | | 2 a 3 z. | |
| | poradenská činnost poskytovaná | | | |
| | pedagogům a tvorba preventivních | | | |
| | programů. | | | |
| | (12. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
Vysvětlivky:
z ... zákon č. 563/2004 Sb.
v ... vyhláška č. 317/2005 Sb.
praxe ... výkon přímé pedagogické činnosti
------------------------------------------------------------------
Příloha č. 4
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| VYCHOVATEL |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| Kariérní | základní činnost | specializovaná činnost | odborná | další kvalifikační |
| stupeň | | nebo specializace | kvalifikace | předpoklady |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 1. | Vychovatelská činnost zaměřená na | ne | § 16 z. | ne |
| | rozvoj osobnosti dětí, žáků nebo | | | |
| | studentů, jejich zájmů, znalostí | | | |
| | a tvořivých schopností probíhající | | | |
| | v zájmovém vzdělávání podle programu | | | |
| | činnosti školského nebo jiného | | | |
| | zařízení. | | | |
| | Výchovná a vzdělávací činnost | | | |
| | zaměřená na vytváření a rozšiřování | | | |
| | vědomostí, dovedností a návyků | | | |
| | klientů zařízení sociální péče nebo | | | |
| | v záchytných zařízení včetně | | | |
| | rozvíjení jejich zájmové činnosti | | | |
| | s využitím pedagogických metod. | | | |
| | (8. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 2. | Komplexní vychovatelská činnost ve | ne | § 16 z. | ne |
| | školách a školských nebo jiných | | | |
| | zařízeních rozvíjející zájmy, | | | |
| | znalosti a tvořivé schopnosti dětí, | | | |
| | žáků i studentů nebo specificky | | | |
| | rozvíjející osobnost dítěte nebo | | | |
| | žáka i studenta včetně využívání | | | |
| | variantních výchovných metod | | | |
| | a hodnocení jejich účinnosti. | | | |
| | Odborné usměrňování zájmového | | | |
| | vzdělávání specializovanými metodami | | | |
| | výchovné práce, například vůči dětem | | | |
| | a žákům se speciálními vzdělávacími | | | |
| | potřebami. | | | |
| | Komplexní výchovná a vzdělávací | | | |
| | činnost ve školách nebo ve školských | | | |
| | zařízeních pro výkon ústavní výchovy | | | |
| | nebo ochranné výchovy a pro | | | |
| | preventivně výchovnou péči zaměřenou | | | |
| | na specifické potřeby dětí, žáků | | | |
| | nebo studentů se speciálními | | | |
| | vzdělávacími potřebami. | | | |
| | (9. platová třída) | | | |
| +--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| | Komplexní vychovatelská činnost ve | ano | § 16 z. | § 9 v. |
| | školách a školských nebo jiných | | | 2 roky praxe |
| | zařízeních rozvíjející zájmy, | | | |
| | znalosti a tvořivé schopnosti dětí, | | | |
| | žáků i studentů nebo specificky | | | |
| | rozvíjející osobnost dítěte nebo | | | |
| | žáka i studenta včetně využívání | | | |
| | variantních výchovných metod | | | |
| | a hodnocení jejich účinnosti. | | | |
| | Odborné usměrňování zájmového | | | |
| | vzdělávání specializovanými metodami | | | |
| | výchovné práce, například vůči dětem | | | |
| | a žákům se speciálními vzdělávacími | | | |
| | potřebami. | | | |
| | Komplexní výchovná a vzdělávací | | | |
| | činnost ve školách nebo ve školských | | | |
| | zařízeních pro výkon ústavní výchovy | | | |
| | nebo ochranné výchovy a pro | | | |
| | preventivně výchovnou péči zaměřenou | | | |
| | na specifické potřeby dětí, žáků | | | |
| | nebo studentů se speciálními | | | |
| | vzdělávacími potřebami. | | | |
| | (9. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 3. | Komplexní výchovná, vzdělávací, | ne | § 16 z. | ne |
| | diagnostická a preventivní činnost | | | |
| | zaměřená na celkový rozvoj osobnosti | | | |
| | a na socializaci, resocializaci a | | | |
| | reedukaci včetně navrhování cílených | | | |
| | opatření k optimalizaci procesu | | | |
| | výchovy a vzdělávání v rámci školy, | | | |
| | školského nebo jiného zařízení. | | | |
| | Koordinace protidrogové prevence | | | |
| | v rámci příslušného zařízení. | | | |
| | Koordinace činnosti vychovatelů ve | | | |
| | výchovných skupinách ve školách | | | |
| | a školských zařízeních. | | | |
| | (10. platová třída) | | | |
| +--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| | Komplexní výchovná, vzdělávací, | ano | § 16 z. | § 9 v. |
| | diagnostická a preventivní činnost | | | 2 roky praxe |
| | zaměřená na celkový rozvoj osobnosti | | | |
| | a na socializaci, resocializaci a | | | |
| | reedukaci včetně navrhování cílených | | | |
| | opatření k optimalizaci procesu | | | |
| | výchovy a vzdělávání v rámci školy, | | | |
| | školského nebo jiného zařízení. | | | |
| | Koordinace protidrogové prevence | | | |
| | v rámci příslušného zařízení. | | | |
| | Koordinace činnosti vychovatelů ve | | | |
| | výchovných skupinách ve školách | | | |
| | a školských zařízeních. | | | |
| | (10. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 4. | Samostatné zajišťování výchovné a | ne | § 16 z. | ne |
| | vzdělávací činnosti při uplatnění | | | |
| | speciálně pedagogických postupů. | | | |
| | Samostatné provádění specifických | | | |
| | pedagogických vyšetření a dalších | | | |
| | vysoce náročných pedagogických | | | |
| | činností. | | | |
| | Vytváření programů integrace a | | | |
| | inkluze dětí, žáků nebo studentů se | | | |
| | speciálními vzdělávacími potřebami | | | |
| | v daném zařízení, poskytování | | | |
| | pedagogických konzultačních | | | |
| | činností. | | | |
| | (11. platová třída) | | | |
| +--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| | Metodická a specializovaná | ano | § 16 z. | § 9 v. |
| | poradenská činnost poskytovaná | | | 2 roky praxe |
| | vychovatelům, tvorba výchovných a | | | |
| | vzdělávacích dokumentů, evaluačních | | | |
| | nástrojů a preventivních programů. | | | |
| | Preventivní, primárně diagnostická | | | |
| | a konzultační činnost, koordinace | | | |
| | aplikace speciálně pedagogických | | | |
| | postupů, nových výchovných metod | | | |
| | a metod z jiných odvětví. | | | |
| | Samostatné zajišťování výchovné | | | |
| | a vzdělávací činnosti při uplatnění | | | |
| | speciálně pedagogických postupů. | | | |
| | Samostatné provádění specifických | | | |
| | pedagogických vyšetření a dalších | | | |
| | vysoce náročných pedagogických | | | |
| | činností. | | | |
| | Vytváření programů integrace a | | | |
| | inkluze dětí, žáků nebo studentů se | | | |
| | speciálními vzdělávacími potřebami | | | |
| | v daném zařízení, poskytování | | | |
| | pedagogických konzultačních | | | |
| | činností. | | | |
| | (11. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 5. | Stanovování a aplikace účinných | ne | § 16 z. | 2 roky praxe |
| | diagnostických a výchovných metod a | | | |
| | postupů v diagnostických ústavech a | | | |
| | v diagnostických odděleních ústavů | | | |
| | sociální péče ve spolupráci s | | | |
| | pediatry, neurology, psychiatry | | | |
| | a psychology. | | | |
| | Stanovování diagnostických | | | |
| | a výchovných postupů při výkonu | | | |
| | náhradní výchovné péče a asistenční | | | |
| | vzdělávání a výchovné práce | | | |
| | s adolescenty, spojené s řešením | | | |
| | problémů osob v krizových a mezních | | | |
| | životních situacích ve spolupráci | | | |
| | s odborníky z jiných odvětví. | | | |
| | (12. platová třída) | | | |
| +--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| | Metodická a specializovaná | ano | § 16 z. | § 9 v. |
| | poradenská činnost poskytovaná | | | 2 roky praxe |
| | pedagogům a tvorba preventivních | | | |
| | programů. | | | |
| | Stanovování a aplikace účinných | | | |
| | diagnostických a výchovnách metod | | | |
| | a postupů v diagnostických ústavech | | | |
| | a v diagnostických odděleních ústavů | | | |
| | sociální péče ve spolupráci | | | |
| | s pediatry, neurology, psychiatry | | | |
| | a psychology. | | | |
| | Stanovování diagnostických | | | |
| | a výchovných postupů při výkonu | | | |
| | náhradní výchovné péče a asistenční | | | |
| | vzdělávání a výchovné práce | | | |
| | s adolescenty, spojené s řešením | | | |
| | problémů osob v krizových a mezních | | | |
| | životních situacích ve spolupráci | | | |
| | s odborníky z jiných odvětví. | | | |
| | (12. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 6. | Specializovaná metodologická činnost | ano | § 16 odst. | § 7 nebo § 9 v. |
| | v oblasti pedagogiky a psychologie, | | 1 písm. a) | a 4 roky praxe |
| | k jejímuž výkonu je nezbytné získání | | a b) z. | |
| | specializace stanovené touto | | | |
| | vyhláškou. | | | |
| | (13. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
Vysvětlivky:
z ... zákon č. 563/2004 Sb.
v ... vyhláška č. 317/2005 Sb.
praxe ... výkon přímé pedagogické činnosti
------------------------------------------------------------------
Příloha č. 5
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| PEDAGOG VOLNÉHO ČASU |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| Kariérní | základní činnost | specializovaná činnost | odborná | další kvalifikační |
| stupeň | | nebo specializace | kvalifikace | předpoklady |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 1. | Výchovná a vzdělávací činnost | ne | § 17 z. | ne |
| | zaměřená na oblast volného času | | | |
| | dětí, žáků, studentů, mládeže nebo | | | |
| | pedagogických pracovníků a dalších | | | |
| | dospělých zájemců se všeobecným | | | |
| | zaměřením na rozvoj jejich zájmů, | | | |
| | znalostí, tvořivých schopností, | | | |
| | probíhající podle rámcového plánu | | | |
| | činnosti školského zařízení. | | | |
| | (8. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 2. | Výchovná a vzdělávací činnost | ne | § 17 z. | ne |
| | zaměřená na oblast volného času | | | |
| | dětí, žáků, studentů, mládeže nebo | | | |
| | pedagogických pracovníků a dalších | | | |
| | dospělých zájemců s odborným | | | |
| | zaměřením na jejich celkový | | | |
| | i specifický rozvoj. | | | |
| | Provádění informační a konzultační | | | |
| | činnosti a odborné pomoci v oblasti | | | |
| | volného času pro školy, školská | | | |
| | zařízení, občanská sdružení a další | | | |
| | zájemce. Organizace soutěží, | | | |
| | přehlídek, soustředění, pobytů a | | | |
| | táborové činnosti pro děti, žáky, | | | |
| | studenty, mládež nebo pedagogické | | | |
| | pracovníky a další dospělé zájemce. | | | |
| | (9. platová třída) | | | |
| +--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| | Výchovná a vzdělávací činnost | ano | § 17 z. | § 9 v. |
| | zaměřená na oblast volného času | | | 2 roky praxe |
| | dětí, žáků, studentů, mládeže nebo | | | |
| | pedagogických pracovníků a dalších | | | |
| | dospělých zájemců s odborným | | | |
| | zaměřením na jejich celkový | | | |
| | i specifický rozvoj. | | | |
| | Provádění informační a konzultační | | | |
| | činnosti a odborné pomoci v oblasti | | | |
| | volného času pro školy, školská | | | |
| | zařízení, občanská sdružení a další | | | |
| | zájemce. Organizace soutěží, | | | |
| | přehlídek, soustředění, pobytů a | | | |
| | táborové činnosti pro děti, žáky, | | | |
| | studenty, mládež nebo pedagogické | | | |
| | pracovníky a další dospělé zájemce. | | | |
| | (9. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 3. | Komplexní pedagogická, primárně | ne | § 17 z. | ne |
| | diagnostická a preventivní činnost | | | |
| | v oblasti volného času včetně | | | |
| | prevence sociálně patologických jevů | | | |
| | a prevence bezpečnosti a ochrany | | | |
| | zdraví dětí, žáků, studentů, mládeže | | | |
| | nebo pedagogických pracovníků | | | |
| | a dalších dospělých zájemců. | | | |
| | Tvorba programů, poskytování | | | |
| | metodické a konzultační činnosti | | | |
| | a specializované odborné pomoci | | | |
| | subjektům působícím v oblasti | | | |
| | zájmového vzdělávání a volného času. | | | |
| | Zajišťování péče o talenty. | | | |
| | (10. platová třída) | | | |
| +--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| | Komplexní pedagogická, primárně | ano | § 17 z. | § 9 v. |
| | diagnostická a preventivní činnost | | | 2 roky praxe |
| | v oblasti volného času včetně | | | |
| | prevence sociálně patologických jevů | | | |
| | a prevence bezpečnosti a ochrany | | | |
| | zdraví dětí, žáků, studentů, | | | |
| | mládeže nebo pedagogických | | | |
| | pracovníků a dalších dospělých | | | |
| | zájemců. | | | |
| | Tvorba programů, poskytování | | | |
| | metodické a konzultační činnosti | | | |
| | a specializované odborné pomoci | | | |
| | subjektům působícím v oblasti | | | |
| | zájmového vzdělávání a volného času. | | | |
| | Zajišťování péče o talenty. | | | |
| | (10. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 4. | Tvorba obecných celostátních nebo | ne | § 17 z. | ne |
| | krajských forem a metod ve výchově | | | |
| | a vzdělávání v oblasti volného času | | | |
| | dětí, žáků, studentů, mládeže nebo | | | |
| | pedagogických pracovníků a dalších | | | |
| | dospělých zájemců. | | | |
| | Komplexní metodická a koordinační | | | |
| | činnost v oblasti výchovy | | | |
| | a vzdělávání a dalšího vzdělávání | | | |
| | pracovníků. | | | |
| | (11. platová třída) | | | |
| +--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| | Tvorba obecných celostátních nebo | ano | § 17 z. | § 9 v. |
| | krajských forem a metod ve výchově | | | 2 roky praxe |
| | a vzdělávání v oblasti volného času | | | |
| | dětí, žáků, studentů, mládeže nebo | | | |
| | pedagogických pracovníků a dalších | | | |
| | dospělých zájemců. | | | |
| | Komplexní metodická a koordinační | | | |
| | činnost v oblasti výchovy | | | |
| | a vzdělávání a dalšího vzdělávání | | | |
| | pracovníků. | | | |
| | (11. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 5. | Metodická a specializovaná | ano | § 17 z. | § 9 v. |
| | poradenská činnost poskytovaná | | | 3 roky praxe |
| | pedagogům a tvorba preventivních | | | |
| | programů. | | | |
| | Tvorba celostátní nebo krajské | | | |
| | koncepce rozvoje jednotlivých | | | |
| | oblastí zájmového vzdělávání | | | |
| | a volného času dětí, žáků, studentů, | | | |
| | mládeže, pedagogických pracovníků | | | |
| | a dalších dospělých zájemců | | | |
| | (například oblasti spontánních | | | |
| | aktivit a prevence sociálně | | | |
| | patologických jevů, pravidelné | | | |
| | činnosti, příležitostných | | | |
| | a zájmových aktivit, pobytových akcí | | | |
| | a environmentálního vzdělávání). | | | |
| | (12. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 6. | Tvorba komplexní celostátní koncepce | ano | § 17 z. | § 9 v. |
| | rozvoje oblasti volného času. | | | 5 roků praxe |
| | (13. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
Vysvětlivky:
z ... zákon č. 563/2004 Sb.
v ... vyhláška č. 317/2005 Sb.
praxe ... výkon přímé pedagogické činnosti
------------------------------------------------------------------
Příloha č. 6
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| SPECIÁLNÍ PEDAGOG |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| Kariérní | základní činnost | specializovaná činnost | odborná | další kvalifikační |
| stupeň | | nebo specializace | kvalifikace | předpoklady |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 1. | Kontaktní činnosti zaměřené na | ne | § 18 z. | ne |
| | jedince a skupiny dětí, žáků a | | | |
| | studentů se zvýšeným rizikem školní | | | |
| | neúspěšnosti nebo vzniku problémů | | | |
| | v osobnostním a sociálním vývoji. | | | |
| | Provádění speciálně pedagogických | | | |
| | nápravných, edukačních, reedukačních | | | |
| | a kompenzačních činností s jedinci i | | | |
| | skupinami dětí, žáků nebo studentů. | | | |
| | Speciálně pedagogické poradenství | | | |
| | v oblasti nápravných, edukačních, | | | |
| | reedukačních a kompenzačních | | | |
| | postupů, prevence poruch chování, | | | |
| | negativních jevů v sociálním vývoji | | | |
| | a v oblasti vzdělávací dráhy | | | |
| | a vedení programů prevence sociálně | | | |
| | patologických jevů. | | | |
| | Příprava a odborné vedení speciálně | | | |
| | pedagogických výcvikových, | | | |
| | preventivních, vzdělávacích | | | |
| | a dalších programů osobnostního | | | |
| | rozvoje. | | | |
| | Etopedické, logopedické, | | | |
| | somatopedické, psychopedické, | | | |
| | tyflopedické a další specializované | | | |
| | vyšetření dětí, žáků, studentů nebo | | | |
| | klientů se zdravotním postižením | | | |
| | a provádění nápravy nebo | | | |
| | psychoterapeutických činností | | | |
| | zaměřených na odstraňování nebo | | | |
| | zmírnění poruch učení a chování. | | | |
| | Zpracovávání programů integrace | | | |
| | a inkluze dětí, žáků, studentů nebo | | | |
| | klientů se speciálními vzdělávacími | | | |
| | potřebami. | | | |
| | (11. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 2. | Provádění komplexní speciálně | ne | § 18 z. | 1 rok praxe |
| | pedagogické diagnostiky, náročných | | | |
| | nápravných, reedukačních | | | |
| | a kompenzačních činností s dětmi, | | | |
| | žáky, studenty nebo klienty se | | | |
| | zdravotním postižením a náročného | | | |
| | speciálně pedagogického poradenství | | | |
| | při řešení problémů ve vývoji | | | |
| | a vzdělávání dětí, žáků a studentů | | | |
| | se zdravotním postižením ve škole | | | |
| | a v rodině. | | | |
| | Metodická a koordinační činnost | | | |
| | v oblasti speciálně pedagogických | | | |
| | preventivních a poradenských služeb | | | |
| | ve školství. | | | |
| | Samostatná aplikace logopedických, | | | |
| | etopedických, somatopedických, | | | |
| | psychopedických, tyflopedických | | | 2 roky praxe |
| | a dalších diagnostických postupů | | | |
| | a metodik stimulace, edukace, | | | |
| | reedukace, kompenzace a aplikace | | | |
| | vzdělávacích činností s dětmi, žáky, | | | |
| | studenty nebo klienty se speciálními | | | |
| | vzdělávacími potřebami a poskytování | | | |
| | specializované péče osobám se | | | |
| | zdravotním postižením | | | |
| | a znevýhodněním speciálně | | | |
| | pedagogickými metodami nebo | | | |
| | rehabilitačními metodami a ve | | | |
| | spolupráci a v návaznosti na jiná | | | |
| | odvětví. Tvorba koncepce vyučování | | | |
| | prostorové orientace a samostatného | | | |
| | pohybu zrakově postižených podle | | | |
| | akreditovaných vzdělávacích | | | |
| | programů. | | | |
| | (12. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 3. | Provádění komplexní speciálně | ne | § 18 z. | § 9 v. |
| | pedagogické diagnostiky, náročných | | | 2 roky praxe |
| | nápravných, reedukačních | | | |
| | a kompenzačních činností s dětmi, | | | |
| | žáky, studenty nebo klienty se | | | |
| | zdravotním postižením a náročného | | | |
| | speciálně pedagogického poradenství | | | |
| | a při řešení problémů ve vývoji | | | |
| | a vzdělávání dětí, žáků a studentů | | | |
| | se zdravotním postižením ve škole | | | |
| | a v rodině. | | | |
| | Metodická a koordinační činnost | | | |
| | v oblasti speciálně pedagogických | | | |
| | preventivních a poradenských služeb | | | |
| | ve školství. | | | |
| | Samostatná aplikace logopedických, | | | |
| | etopedických, somatopedických, | | | |
| | psychopedických, tyflopedických | | | 2 roky praxe |
| | a dalších diagnostických postupů | | | |
| | a metodik stimulace, edukace, | | | |
| | reedukace, kompenzace a aplikace | | | |
| | vzdělávacích činností s dětmi, žáky, | | | |
| | studenty nebo klienty se speciálními | | | |
| | vzdělávacími potřebami a poskytování | | | |
| | specializované péče osobám se | | | |
| | zdravotním postižením | | | |
| | a znevýhodněním speciálně | | | |
| | pedagogickými metodami nebo | | | |
| | rehabilitačními metodami a ve | | | |
| | spolupráci a v návaznosti na jiná | | | |
| | odvětví. Tvorba koncepce vyučování | | | |
| | prostorové orientace a samostatného | | | |
| | pohybu zrakově postižených podle | | | |
| | akreditovaných vzdělávacích | | | |
| | programů. | | | |
| | (12. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 4. | Tvorba zásadních koncepcí systému | ne | § 18 z. | 3 roky praxe |
| | speciálně pedagogických | | | |
| | preventivních a poradenských služeb | | | |
| | ve školství a sestavování prognóz | | | |
| | včetně případného poskytování | | | |
| | nejnáročnějších speciálně | | | |
| | pedagogických služeb (speciálně | | | |
| | pedagogická diagnostika, tvorba | | | |
| | a uplatňování nových speciálně | | | |
| | pedagogických metod). | | | |
| | (13. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 5. | Tvorba zásadních koncepcí systému | ano | § 18 z. | § 7 nebo § 9 v. |
| | speciálně pedagogických | | | 5 roků praxe |
| | preventivních a poradenských služeb | | | |
| | ve školství a sestavování prognóz | | | |
| | včetně případného poskytování | | | |
| | nejnáročnějších speciálně | | | |
| | pedagogických služeb (speciálně | | | |
| | pedagogická diagnostika, tvorba | | | |
| | a uplatňování nových speciálně | | | |
| | pedagogických metod). | | | |
| | (13. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
Vysvětlivky:
z ... zákon č. 563/2004 Sb.
v ... vyhláška č. 317/2005 Sb.
praxe ... výkon přímé pedagogické činnosti
------------------------------------------------------------------
Příloha č. 7
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| PSYCHOLOG |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| Kariérní | základní činnost | specializovaná činnost | odborná | další kvalifikační |
| stupeň | | | kvalifikace | předpoklady |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 1. | Kontaktní činnosti zaměřené na | ne | § 19 z. | ne |
| | jedince a skupiny se zvýšeným | | | |
| | rizikem školní neúspěšnosti nebo | | | |
| | vzniku problémů v osobním a | | | |
| | sociálním vývoji. Provádění | | | |
| | individuálních a skupinových | | | |
| | psychologických vyšetření dětí a | | | |
| | mládeže podle stanovených postupů. | | | |
| | Vedení výcvikových a dalších | | | |
| | programů osobnostního rozvoje a | | | |
| | prevence sociálně patologických | | | |
| | jevů u dětí, žáků a studentů. | | | |
| | Psychologické poradenství | | | |
| | související se vzděláváním a | | | |
| | výchovou dětí, žáků a studentů. | | | |
| | (11. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 2. | Poskytování krizové intervence | ne | § 19 z. | 1 rok praxe |
| | v obzvláště náročných životních | | | |
| | situacích. | | | |
| | Samostatné provádění náročných | | | |
| | kontaktních činností zaměřených | | | |
| | na jedince a skupiny se zvýšeným | | | |
| | rizikem školní neúspěšnosti nebo | | | |
| | vzniku problémů v osobním | | | |
| | a sociálním vývoji. | | | |
| | Samostatné provádění individuálních | | | |
| | a skupinových psychologických | | | |
| | vyšetření dětí, žáků a studentů. | | | |
| | Tvorba metodických a koncepčních | | | |
| | materiálů z oblasti psychologického | | | |
| | poradenství a prevence ve školství. | | | |
| | Provádění komplexní psychologické | | | |
| | diagnostiky a náročného | | | |
| | psychologického poradenství při | | | |
| | řešení problémů ve vývoji | | | |
| | a vzdělávání dětí, žáků a studentů | | | |
| | ve škole a v rodině. | | | |
| | (12. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 3. | Poskytování krizové intervence | ano | § 19 z. | § 9 v. |
| | v obzvláště náročných životních | | | 2 roky praxe |
| | situacích. | | | |
| | Samostatné provádění náročných | | | |
| | kontaktních činností zaměřených | | | |
| | na jedince a skupiny se zvýšeným | | | |
| | rizikem školní neúspěšnosti nebo | | | |
| | vzniku problémů v osobním | | | |
| | a sociálním vývoji. | | | |
| | Samostatné provádění individuálních | | | |
| | a skupinových psychologických | | | |
| | vyšetření dětí, žáků a studentů. | | | |
| | Tvorba metodických a koncepčních | | | |
| | materiálů z oblasti psychologického | | | |
| | poradenství a prevence ve školství. | | | |
| | Provádění komplexní psychologické | | | |
| | diagnostiky a náročného | | | |
| | psychologického poradenství při | | | |
| | řešení problémů ve vývoji | | | |
| | a vzdělávání dětí, žáků a studentů | | | |
| | ve škole a v rodině. | | | |
| | (12. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 4. | Poskytování nejnáročnějších | ne | § 19 z. | 3 roky praxe |
| | psychoterapeutických služeb včetně | | | |
| | psychologického poradenství, | | | |
| | například řešení obzvláště složitých | | | |
| | případů rodin ohrožených sociální | | | |
| | patologií, rodin zasažených | | | |
| | nezaměstnaností, domácím násilím, | | | |
| | rodin pečujících o těžce zdravotně | | | |
| | postižené děti i rodin ohrožených | | | |
| | syndromem týraného, zneužívaného či | | | |
| | zanedbávaného dítěte. | | | |
| | Tvorba, koordinace a hodnocení | | | |
| | nejsložitějších projektů z oblasti | | | |
| | vzdělávání a | | | |
| | pedagogickopsychologické péče | | | |
| | o psychický a sociální vývoj, | | | |
| | vzdělávání a volbu životní dráhy | | | |
| | jednotlivců a skupin dětí, žáků | | | |
| | a studentů. | | | |
| | Tvorba zásadních koncepcí systému | | | |
| | preventivních a poradenských služeb | | | |
| | ve školství. | | | |
| | (13. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 5. | Poskytování nejnáročnějších | ano | § 19 z. | § 7 nebo § 9 v. |
| | psychoterapeutických služeb včetně | | | 5 roků praxe |
| | psychologického poradenství, | | | |
| | například řešení obzvláště složitých | | | |
| | případů rodin ohrožených sociální | | | |
| | patologií, rodin zasažených | | | |
| | nezaměstnaností, domácím násilím, | | | |
| | rodin pečujících o těžce zdravotně | | | |
| | postižené děti i rodin ohrožených | | | |
| | syndromem týraného, zneužívaného či | | | |
| | zanedbávaného dítěte. | | | |
| | Tvorba, koordinace a hodnocení | | | |
| | nejsložitějších projektů z oblasti | | | |
| | vzdělávání a | | | |
| | pedagogickopsychologické péče | | | |
| | o psychický a sociální vývoj, | | | |
| | vzdělávání a volbu životní dráhy | | | |
| | jednotlivců a skupin dětí, žáků | | | |
| | a studentů. | | | |
| | Tvorba zásadních koncepcí systému | | | |
| | preventivních a poradenských služeb | | | |
| | ve školství. | | | |
| | (13. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
Vysvětlivky:
z ... zákon č. 563/2004 Sb.
v ... vyhláška č. 317/2005 Sb.
praxe ... výkon přímé pedagogické činnosti
------------------------------------------------------------------
Příloha č. 8
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| ASISTENT PEDAGOGA |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| Kariérní | základní činnost | specializovaná činnost | odborná | další kvalifikační |
| stupeň | | nebo specializace | kvalifikace | předpoklady |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 1. | Pomocné výchovné práce zaměřené na | ne | § 20 písm. | ne |
| | zkvalitnění společenského chování | | e) z. | |
| | dětí a žáků nebo studentů. | | | |
| | Pomocné výchovné práce zaměřené na | | | |
| | vytváření základních pracovních, | | | |
| | hygienických a jiných návyků. | | | |
| | (4. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 2. | Provádění rutinních prací při | ne | § 20 písm. | ne |
| | výchově dětí a žáků nebo studentů, | | d) a e) z. | |
| | upevňování jejich společenského | | | |
| | chování, pracovních, hygienických | | | |
| | a jiných návyků, péče a pomoc při | | | |
| | pohybové aktivizaci dětí a žáků | | | |
| | nebo studentů. | | | |
| | (5. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 3. | Výchovné práce zaměřené na | ne | § 20 písm. | ne |
| | zkvalitnění společenského chování | | a) až d) z. | |
| | dětí a žáků nebo studentů. | | | |
| | Výchovné práce zaměřené na | | | |
| | vytváření základních pracovních, | | | |
| | hygienických a jiných návyků. | | | |
| | (6. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 4. | Výklad textu, popřípadě učební | ne | § 20 písm. | ne |
| | látky a individuální práce s dětmi a | | a) až d) z. | |
| | žáky nebo studenty podle stanovených | | | |
| | vzdělávacích programů a pokynů. | | | |
| | (7. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 5. | Vzdělávací a výchovná činnost podle | ne | § 20 písm. | ne |
| | přesně stanovených postupů a pokynů | | a) až d) z. | |
| | učitele nebo vychovatele zaměřená na | | | |
| | speciální vzdělávací nebo | | | |
| | specifické výchovné potřeby dítěte, | | | |
| | žáka nebo studenta nebo skupiny | | | |
| | dětí, žáků nebo studentů. | | | |
| | (8. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 6. | Vzdělávací a výchovná činnost podle | ano | § 20 písm. | § 9 v. |
| | přesně stanovených postupů a pokynů | | a) až d) z. | 2 roky praxe |
| | učitele nebo vychovatele zaměřená na | | | |
| | speciální vzdělávací nebo | | | |
| | specifické výchovné potřeby dítěte, | | | |
| | žáka nebo studenta nebo skupiny | | | |
| | dětí, žáků nebo studentů. | | | |
| | (8. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
Vysvětlivky:
z ... zákon č. 563/2004 Sb.
v ... vyhláška č. 317/2005 Sb.
praxe ... výkon přímé pedagogické činnosti
------------------------------------------------------------------
Příloha č. 9
+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| TRENÉR |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| Kariérní | základní činnost | specializovaná činnost | odborná | další kvalifikační |
| stupeň | | nebo specializace | kvalifikace | předpoklady |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 1. | Zajišťování odborné trenérsko | ne | § 21 z. | ne |
| | metodické činnosti a sportovní | | | |
| | přípravy v daném sportovním odvětví. | | | |
| | (10. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 2. | Odborná trenérsko metodická činnost | ne | § 21 z. | ne |
| | při řízení sportovní přípravy | | | |
| | v daném sportovním odvětví. | | | |
| | Vzdělávací a výchovná činnost | | | |
| | zaměřená na získávání vědomostí | | | |
| | a dovedností žáků studijního oboru | | | |
| | sportovní příprava podle školního | | | |
| | vzdělávacího programu a metodických | | | |
| | doporučení z oblasti pedagogiky, | | | |
| | psychologie a přírodních věd. | | | |
| | (11. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 3. | Komplexní koordinace trenérsko | ne | § 21 z. | ne |
| | metodického procesu přípravy | | | |
| | reprezentantů na evropské a světové | | | |
| | úrovni. | | | |
| | (12. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 4. | Komplexní koordinace trenérsko | ne | § 21 z. | § 9 v. |
| | metodického procesu přípravy | | | |
| | reprezentantů na evropské a světové | | | |
| | úrovni. | | | |
| | (12. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 5. | Komplexní tvorba, koordinace a | ne | § 21 z. | § 7 v. |
| | usměrňování odborných trenérsko | | | 2 roky praxe |
| | metodických koncepcí procesu | | | |
| | přípravy sportovní reprezentace | | | |
| | nejvyšší světové a evropské úrovně | | | |
| | (vedoucí trenér). | | | |
| | (13. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
Vysvětlivky:
z ... zákon č. 563/2004 Sb.
v ... vyhláška č. 317/2005 Sb.
praxe ... výkon přímé pedagogické činnosti".