CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 41/2013 Sb.m.s. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o přístupu České republiky k Mezinárodní úmluvě o občanskoprávní odpovědnosti za škody způsobené znečištěním ropnými palivy Článek 1 - Definice

Článek 1 - Definice

41/2013 Sb.m.s. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o přístupu České republiky k Mezinárodní úmluvě o občanskoprávní odpovědnosti za škody způsobené znečištěním ropnými palivy

Článek 1

Definice

Pro účely této úmluvy se rozumí:

1. "lodí" jakékoliv námořní plavidlo nebo jiné zařízení plovoucí po moři,

2. "osobou" jakýkoli jednotlivec nebo osobní obchodní společnost nebo jakýkoli veřejný nebo soukromý subjekt, včetně státu nebo jeho správních částí,

3. "vlastníkem lodi" vlastník, včetně registrovaného vlastníka, nájemce lodi podle nájemní smlouvy typu bareboat charter, provozovatele a disponenta lodi,

4. "registrovaným vlastníkem" osoba nebo osoby registrované jako vlastníci lodi nebo, není-li k dispozici registrace, osoba nebo osoby vlastnící loď. Ovšem v případě lodi ve vlastnictví státu a provozované obchodní společností, která je v tomto státě registrována jako provozovatel lodi, se "registrovaným vlastníkem" rozumí taková společnost,

5. "ropnými palivy" jakékoliv uhlovodíkové minerální látky, včetně maziv, používané nebo určené k provozu nebo pohonu lodi, a jakákoliv rezidua takových látek,

6. "úmluvou o občanskoprávní odpovědnosti" Mezinárodní úmluva o občanskoprávní odpovědnosti za škody způsobené znečištěním ropou z roku 1992, ve znění pozdějších předpisů,

7. "preventivními opatřeními" jakákoliv přiměřená opatření podniknutá jakoukoli osobou poté, co došlo k mimořádné události, s cílem zabránit škodám způsobeným znečištěním nebo tyto škody minimalizovat,

8. "mimořádná událost" jakákoliv událost nebo posloupnost událostí stejného původu, které způsobí škody v důsledku znečištění nebo vytvoří vážnou a bezprostřední hrozbu vzniku takové škody,

9. "škodou způsobenou znečištěním":

a) ztráta nebo škoda vzniklá mimo loď, vyplývající z úniku nebo vypuštění ropných paliv z lodi, bez ohledu na to, kde k takovému úniku nebo vypuštění dojde, za předpokladu, že náhrada za poškození životního prostředí, kromě ztráty zisku vyplývající z takového poškození, je omezena na náklady na skutečně přijatá přiměřená opatření k obnově původního stavu nebo opatření k obnově původního stavu, která budou teprve přijata;

b) náklady na preventivní opatření a další ztráty nebo škody, které vznikly v důsledku těchto opatření,

10. "státem registrace" ve vztahu k registrované lodi stát, ve kterém je loď registrována, a ve vztahu k neregistrované lodi stát, pod jehož vlajkou má loď právo plout,

11. "hrubou prostorností" hrubá prostornost vypočítaná v souladu s předpisy pro vyměřování prostornosti obsaženými v příloze 1 Mezinárodní úmluvy o vyměřování lodí z roku 1969.

12. "organizací" Mezinárodní námořní organizace,

13. "generálním tajemníkem" generální tajemník organizace.