CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 41/1984 Sb. Vyhláška Federálního ministerstva dopravy o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích § 60 - Zařízení proti neoprávněnému použití vozidla

§ 60 - Zařízení proti neoprávněnému použití vozidla

41/1984 Sb. Vyhláška Federálního ministerstva dopravy o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích

§ 60

Zařízení proti neoprávněnému použití vozidla

(1) Motorová vozidla a přípojná vozidla se skříňovou karosérií musí mít zajištění dveří, jakož i vík zavazadlového a - s výjimkou zemědělských a lesnických traktorů - motorového prostoru proti neoprávněnému otevření zvenku; přitom nejméně jedny dveře musí být zvenku uzamykatelné. Ustanovení tohoto odstavce se nevztahuje na vozidla, jejichž technická způsobilost byla schválena před 1. 1. 1973, a na samojízdné zemědělské a lesnické stroje a pojízdné pracovní stroje.

(2) Motorová vozidla musí být vybavena kromě zajištění podle odstavce 1 ještě dostatečně účinným zajišťovacím zařízením konstruovaným a provedeným tak, aby zabránilo jejich neoprávněnému použití. Z tohoto hlediska musí vozidla kategorie M a N splňovat podmínky stanovené zvláštními předpisy 113) a musí být podle nich schválena. Ustanovení tohoto odstavce platí pro vozidla, jejichž technická způsobilost je schválena po 1. 1. 1973, a pro zvláštní motorová vozidla uvedená v části třetí, jejichž technická způsobilost je schválena po 1. 1. 1978.

(3) Vozidla kategorie L musí mít zajišťovací zařízení působící na jedno z těchto ústrojí

- řízení,

- převodovku,

- řadicí páku nebo ovládání řazení převodů,

- zařízení zabraňující běhu motoru,

- paprsky nebo ramena kol.

Zajišťující zařízení působící na řízení se nesmí porušit při působení momentem nejméně 300 Nm. 114) Ustanovení tohoto odstavce se nevztahuje na vozidla, jejichž technická způsobilost byla schválena před 1. 1. 1985.

------------------------------------------------------------------

113) Předpis EHK č. 18; prováděním homologačních zkoušek je pověřen ÚVMV.

114) Podmínky měření stanoví zkušební metodika oborové zkušebny Československých automobilových závodů "Kontrola a pevnostní zkouška uzávěru řízení". Ověřování provádí ÚVMV.