§ 39
Účel poradenských služeb
(K § 121 odst. 1 zákona)
Účelem poradenských služeb je přispívat zejména k
a) vytváření vhodných podmínek pro zdravý tělesný a psychický vývoj žáků, pro jejich sociální vývoj, pro rozvoj jejich osobnosti v průběhu vzdělávání,
b) naplňování vzdělávacích potřeb a rozvíjení schopností, dovedností a zájmů v průběhu vzdělávání,
c) prevenci a řešení vzdělávacích a výchovných obtíží, prevenci různých forem rizikového chování a dalších problémů souvisejících se vzděláváním a s motivací k překonávání problémových situací,
d) vytváření vhodných podmínek, forem a způsobů práce pro žáky, kteří jsou příslušníky jiných kultur nebo žijí v odlišných životních podmínkách,
e) vytváření vhodných podmínek, forem a způsobů práce pro žáky nadané a mimořádně nadané,
f) podpoře vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných ve škole a domově mládeže, jakož i zmírňování důsledků znevýhodnění a prevenci jeho prohlubování,
g) metodické podpoře pedagogů, kteří se podílejí na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, a
h) součinnosti s orgány veřejné moci a s právnickou osobou uvedenou v § 16b odst. 1 zákona.