§ 11
Dělení a spojování tříd a studijních skupin
(K § 26 odst. 4 zákona)
(1) Ředitel školy může v souladu se školními vzdělávacími programy dělit třídy na skupiny a spojovat nebo vytvářet skupiny žáků ze stejných nebo různých ročníků.
(2) V souladu s akreditovaným vzdělávacím programem lze na výuku některých předmětů nebo v jiných odůvodněných případech dělit studijní skupiny na studijní podskupiny, případně spojovat studijní skupiny a studijní podskupiny.
(3) Při dělení a spojování tříd a skupin podle odstavce 1 nebo studijních skupin a studijních podskupin podle odstavce 2 a při stanovení jejich počtu a velikosti je ředitel školy povinen zohlednit
a) požadavky na bezpečnost a ochranu zdraví žáků a studentů,
b) didaktickou a metodickou náročnost předmětu nebo jiné ucelené části učiva,
c) specifika žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků a studentů nadaných,
d) charakter osvojovaných vědomostí a dovedností,
e) požadavky na prostorové a materiální zabezpečení výuky 5) stanovené příslušným vzdělávacím programem a
f) efektivitu vzdělávacího procesu z hlediska stanovených cílů vzdělávání i z hlediska ekonomického.
(4) Výuka cizích jazyků probíhá ve skupinách nebo v podskupinách tvořených pro příslušný cizí jazyk. Nejvyšší počet žáků ve skupině je 23, nejvyšší počet studentů v podskupině je 15. Skupina může být tvořena žáky z více tříd téhož ročníku.