Článek 10
Vydání náhradního cestovního dokladu EU
1. Zastupitelský úřad státu asistující smluvní strany může vydat občanovi asistované smluvní strany náhradní cestovní doklad Evropské unie. Podmínky vydávání náhradního cestovního dokladu Evropské unie upravují zvláštní předpisy Evropské unie 1).
2. Občan vyplní formulář žádosti, ve kterém uvede jméno a příjmení, pohlaví, datum, místo a stát narození, adresu místa trvalého nebo obvyklého pobytu, státní občanství, plánovaný den odjezdu, cílovou, případně tranzitní zemi, předpokládanou dobu trvání cesty a důvod podání žádosti o vydání náhradního cestovního dokladu. K žádosti přiloží dvě fotografie a doklady prokazující totožnost a státní občanství.
3. Formulář žádosti spolu s ověřenou fotokopií dokumentů prokazujících totožnost a státní občanství občana zašle zastupitelský úřad státu asistující smluvní strany příslušnému zastupitelskému úřadu státu asistované smluvní strany. V případě, že občan nedisponuje dokladem totožnosti a dokladem prokazujícím státní občanství, asistující smluvní strana požádá zastupitelský úřad státu asistované smluvní strany o součinnost při ověření totožnosti a státního občanství žadatele.
4. Po obdržení souhlasu asistované strany vydá zastupitelský úřad státu asistující smluvní strany náhradní cestovní doklad Evropské unie a vybere od občana poplatek za vydání náhradního cestovního dokladu v souladu s právním řádem asistující smluvní strany.
------------------------------------------------------------------
1) Rozhodnutí zástupců vlád členských států zasedajících v Radě ze dne 25. června 1996 o zavedení náhradního cestovního dokladu (96/409/SZBP).