CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 4/2002 Sb.m.s. Sdělení o Víceleté finanční dohodě mezi ČR a Komisí Evropských společenství jménem Evropského společenství Článek 8 - Výroční a závěrečné zprávy

Článek 8 - Výroční a závěrečné zprávy

4/2002 Sb.m.s. Sdělení o Víceleté finanční dohodě mezi ČR a Komisí Evropských společenství jménem Evropského společenství

Článek 8

Výroční a závěrečné zprávy

1. Česká republika zajistí, aby Řídící orgán, po konzultaci s Agenturou SAPARD, není-li orgán součástí Agentury, do šesti měsíců po skončení každého celého kalendářního roku realizace, předložil Komisi výroční zprávu o realizaci.

Před odesláním Komisi prověří a schválí výroční zprávu o realizaci Monitorovací výbor.

2. Poté, co obdrží výroční zprávu o realizaci, Komise do dvou měsíců oznámí, zda zprávu považuje za neuspokojivou a uvede pro to důvody; jinak se zpráva považuje za přijatou. U závěrečné zprávy Komise odpoví do pěti měsíců po jejím obdržení.

3. Každý rok, při předložení výroční zprávy o realizaci, Komise a Řídící orgán a případně Agentura SAPARD přezkoumají hlavní výsledky za předchozí rok. Komise uskuteční konzultace s Řídícím orgánem a případně s Agenturou SAPARD ohledně uspořádání pro toto přezkoumání.

Pokud po tomto přezkoumání Komise vznese připomínky vůči České republice, informuje Česká republika Komisi o opatřeních přijatých v souvislosti s těmito připomínkami. V případech, kdy komise, aniž by tím byla dotčena rozhodnutí přijatá podle článků 11 a 12 oddílu A, podá doporučení České republice týkající se úprav směřujících ke zvýšení efektivity organizace monitorování nebo řízení v rámci Programu, Česká republika následně prokáže, že učinila kroky ke zlepšení organizace monitorování nebo řízení, nebo vysvětlí, proč tak neučinila.

4. Konečná zpráva se předkládá Komisi nejpozději šest měsíců po závěrečném datu přijatelnosti výdajů v rámci Programu.

5. Všechny výroční a závěrečné zprávy o realizaci zahrnují tyto informace:

(a) jakékoli změny obecných podmínek významných pro realizaci Programu, zejména hlavních sociálně-ekonomických trendů, změn národních, regionálních nebo oborových politik a případně jejich důsledků pro soulad mezi pomocí SAPARD a pomocí poskytovanou z jiných finančních nástrojů Společenství;

(b) pokrok při realizaci priorit a opatření ve vztahu k plnění cílů Programu, jejich specifických úkolů v rámci Programu, s kvantifikací, kdykoli mohou být kvantifikovány, fyzických ukazatelů a výsledků a dopadů, v rámci Programu;

(c) kroky přijaté Řídícím orgánem, příp. Agenturou SAPARD, a Monitorovacím výborem, na pomoc při zajišťování kvality a účinnosti realizace, zejména:

(i) opatření pro monitorování a hodnocení, včetně organizace sběru dat;

(ii) souhrn jakýchkoli významných problémů vzniklých při realizaci Programu a přijatých opatření, včetně opatření provedených na základě doporučených úprav podle odstavce 3;

(iii) využití technické pomoci;

(iv) kroky přijaté k zajištění publicity Programu;

(v) údaje prokazující, že finanční prostředky Společenství nenahrazují financování dostupné v České republice.

(d) kroky přijaté k zajištění koordinace veškeré předvstupní pomoci Společenství, uvedené v článku 1 oddílu C;

(e) finanční tabulky obsahující údaje pro jednotlivá opatření a případně podopatření.