§ 12
Pravidla hodnocení a klasifikace žáků zvláštních škol
(1) Prospěch žáka v jednotlivých předmětech se klasifikuje těmito stupni
1 - výborný,
2 - chvalitebný,
3 - dobrý,
4 - dostatečný,
5 - nedostatečný.
(2) Chování žáka se klasifikuje těmito stupni
1 - velmi dobré,
2 - uspokojivé,
3 - neuspokojivé.
(3) Celkový prospěch žáka na konci prvního a druhého pololetí se hodnotí
a) v prvním až čtvrtém ročníku těmito stupni
prospěl,
neprospěl,
b) v pátém až devátém ročníku těmito stupni
prospěl s pochvalou,
prospěl,
neprospěl.
(4) Celkový prospěch vyjadřuje výsledky klasifikace povinných předmětů a chování. Žák zvláštní školy prospěl s pochvalou, je-li hodnocen nejvýše z jednoho povinného předmětu třetím stupněm, nemá-li průměrný prospěch z povinných předmětů horší než 1,7 a jeho chování je velmi dobré. Žák prospěl, nemá-li v žádném z povinných předmětů prospěch nedostatečný, s výjimkou předmětů hudební výchova, zpěv, výtvarná výchova, tělesná a sportovní výchova. Žák neprospěl, má-li z některého povinného předmětu prospěch nedostatečný, kromě předmětů uvedených v předchozí větě.