CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 397/2003 Sb. Vyhláška k provedení zákona č. 21/1997 Sb., o kontrole vývozu a dovozu zboží a technologií podléhajících mezinárodním kontrolním režimům, ve znění zákona č. 204/2002 Sb. 9E003

9E003

397/2003 Sb. Vyhláška k provedení zákona č. 21/1997 Sb., o kontrole vývozu a dovozu zboží a technologií podléhajících mezinárodním kontrolním režimům, ve znění zákona č. 204/2002 Sb.

9E003

Jiné "technologie", dále uvedené:

a. "Technologie" "potřebné" pro "vývoj" nebo "výrobu" některého z dále uvedených systémů nebo součástí turbohřídelových motorů:

1. Lopatky nebo bandáže plynových turbín vyrobené ze slitin s usměrněným tuhnutím (DS) nebo monokrystalových (SC), které mají (ve směru Millerova indexu 001) životnost přesahující 400 hodin při 1273 K (1000 °C) a namáhání 200 MPa, stanoveno z průměrných hodnot mechanických vlastností;

2. Víceplamenové spalovací komory, které pracují s průměrnou teplotou na výstupu hořáku přesahující 1813 K (1540 °C) nebo spalovací komory, které mají tepelně oddělené spalovací vložky, nekovové vložky nebo nekovové pláště;

3. Součásti vyrobené z některého z dále uvedených materiálů:

a. Organických "kompozitních" materiálů vyvinutých pro provozní teploty nad 588 K (315 °C);

b. "Kompozitů" s kovovou "matricí", keramickou "matricí", intermetalických nebo intermetalických vyztužených materiálů uvedených v 1C007; nebo

c. "Kompozitních" materiálů uvedených v 1C010 a vyrobených s pryskyřicemi specifikovanými v 1C008.

4. Nechlazené turbínové lopatky, bandáže nebo jiné součásti, určené pro práci při teplotách plynu v lopatkovém kanálu 1323 K (1050 °C) nebo více;

5. Chlazené turbínové lopatky nebo bandáže, jiné než uvedené v 9E003.a.1., vystavené teplotám plynu v lopatkovém kanálu 1643 K (1370 °C) nebo více;

6. Kombinace profilových lopatek a disků používající nerozebíratelné spoje;

7. Součásti turbohřídelových motorů vyrobené "technologií" "difúzního spojování" specifikované v 2E003.b.;

8. Točivé součásti turbohřídelových motorů odolné proti poškození, používající materiály připravené práškovou metalurgií uvedené v 1C002.b.;

9. "Číslicové systémy automatického řízení motorů s plnou autoritou" ("FADEC") pro součásti turbohřídelových motorů a motory s kombinovaným cyklem a jejich příslušné diagnostické součásti, čidla a speciálně vyvinuté součásti;

10. Proudové kanály s nastavitelnou geometrií a příslušné regulační systémy pro:

a. Plynové generátorové turbíny;

b. Kompresorové nebo výkonové turbíny;

c. Propulsní trysky;

Poznámka 1:

Systémy s nastavitelnou geometrií proudových kanálů a související regulační systémy v 9E003.a.10. nezahrnují vstupní vodicí lopatky, stavitelné ventilátory, stavitelné statory nebo odlehčovací ventily pro kompresory.

Poznámka 2:

9E003.a.10. nekontroluje "technologii" pro "vývoj" nebo "výrobu" proudového kanálu s nastavitelnou geometrií pro reverzní tah.

11. Duté ventilátorové lopatky s širokým profilem bez tlumiče;

b. "Technologie" "potřebná" pro "vývoj" nebo "výrobu" některých dále uvedených:

1. Modelů do aerodynamických tunelů vybavených čidly bez rušivého účinku na proudění a schopných vysílat data z čidel do systému sběru dat; nebo

2. Vrtulí s listy z "kompozitů" nebo lopatkové ventilátory schopné absorbovat více než 2000 kW při letových rychlostech větších než 0,55 Mach;

c. "Technologie" "potřebná" pro "vývoj" nebo "výrobu" součástí plynových turbínových motorů, používající vrtání "laserem", vodním paprskem nebo vrtání elektromechanické (ECM nebo EDM) pro otvory, které mají některý z dále uvedených souborů parametrů:

1. Všechny z dále uvedených:

a. Hloubky větší než čtyřnásobek jejich průměru;

b. Průměry menší než 0,76 mm; a

c. Úhly sklonu osy rovné nebo menší než 25°; nebo

2. Všechny z dále uvedených:

a. Hloubky větší než pětinásobek jejich průměru;

b. Průměry menší než 0,4 mm; a

c. Úhly sklonu osy větší než 25°;

Technická poznámka:

Pro účely 9E003.c. se úhel sklonu osy měří od tangenciální roviny k povrchu aerodynamické plochy v bodě, kde osa otvoru protíná povrch aerodynamické plochy.

d. "Technologie" "potřebná" pro "vývoj" nebo "výrobu" systémů přenosu výkonu u vrtulníků nebo systémů přenosu výkonu u "letadel" s naklápěcím rotorem nebo naklápěcími křídly;

e. "Technologie" pro "vývoj" nebo "výrobu" pohonných systémů pozemních vozidel s pístovým naftovým motorem, které mají všechny dále uvedené charakteristiky:

1. 'Objem skříně' 1,2 m3 nebo menší;

2. Celkový výkon přesahující 750 kW podle 80/1269/EEC, ISO 2534 nebo ekvivalentních státních norem; a

3. Hustotu energie větší než 700 kW/m3 vztaženo k 'objemu skříně';

Technická poznámka:

'Objem skříně' v 9E003.e. je dán součinem tří kolmých rozměrů měřených takto:

Délka: Délka klikového hřídele od čelní příruby k čelu setrvačníku;

Šířka: Největší z těchto rozměrů:

a. Vnější rozměr od víka ventilu k víku ventilu;

b. Rozměr vnějších okrajů hlav válců; nebo

c. Průměr skříně setrvačníku;

Výška: Větší z těchto rozměrů:

a. Rozměr od osy klikového hřídele k horní rovině ventilového víka (nebo hlavy válce) plus dvakrát zdvih; nebo

b. Průměr skříně setrvačníku.

f. "Technologie" "potřebná" pro "výrobu" speciálně konstruovaných dále uvedených součástí pro naftové motory s vysokým výkonem:

1. "Technologie" "potřebná" pro "výrobu" systémů motorů, které mají všechny dále uvedené součásti, v nichž jsou použity keramické materiály specifikované v 1C007:

a. Vložky válců;

b. Písty;

c. Hlavy válců; a

d. Jednu nebo více jiných součástí (včetně výfukových kanálů, turbodmychadlových systémů, vedení ventilů, ventilových sestav nebo izolovaných vstřikovacích čerpadel);

2. "Technologie" "potřebná" pro "výrobu" turbodmychadlových systémů s jednostupňovými kompresory, které mají všechny dále uvedené charakteristiky:

a. Pracují při tlakových poměrech 4:1 nebo vyšších;

b. Průtok hmoty v rozmezí 30 kg až 130 kg za minutu; a

c. Schopnost měnit průtokovou plochu v průtočných průřezech kompresoru nebo turbíny.

3. "Technologie" "potřebná" pro "výrobu" systémů vstřikování paliva, speciálně konstruovaných pro možnost použití více paliv (např. motorovou naftu nebo tryskové palivo) ve viskozitním rozmezí od motorové nafty (2,5 cSt při 310,8 K (37,8 °C)) až po benzin (0,5 cSt při 310,8 K (37,8 °C)), které mají obě dále uvedené charakteristiky:

a. Vstřikované množství větší než 230 mm3 na jeden vstřik a válec; a

b. Speciálně konstruované elektronické ovládací prvky pro automatické přepínání charakteristik regulátoru v závislosti na vlastnostech paliva pro zajištění stejných charakteristik krouticího momentu při použití vhodných čidel;

g. "Technologie" "potřebná" pro "vývoj" a "výrobu" naftových motorů vysokého výkonu pro mazání stěny válce tuhým, plynným nebo kapalinovým filmem (nebo jejich kombinací), umožňující provoz při teplotách přesahujících 723 K (450 °C), měřených na stěně válce na horní mezi dráhy horního kroužku pístu.

Technická poznámka:

Naftové motory o vysokém výkonu jsou vznětové motory se specifikovaným středním efektivním tlakem na brzdě 1,8 MPa nebo více při 2300 r/min za předpokladu, že jmenovité otáčky jsou 2300 r/min nebo více.