7E004
Jiné "technologie", dále uvedené:
a. "Technologie" pro "vývoj" nebo "výrobu":
1. Palubních automatických zaměřovacích zařízení pracujících při kmitočtech přesahujících 5 MHz;
2. Systémů výškových dat na bázi pozemních dat jenom statických, tj. které pracují s konvenčními vzduchovými datovými sondami;
3. Letových projekčních zobrazovacích jednotek rastrového typu nebo trojrozměrných zobrazovacích jednotek pro "letadla";
4. Inerciálních navigačních systémů nebo gyroskopicko-astronomických kompasů obsahujících měřiče zrychlení nebo gyroskopy uvedené v 7A001 nebo 7A002;
5. Elektrických pohonů (t. j. elektromechanické, elektrohydraulické a kombinované pohonné agregáty) speciálně určených pro "ovládání letu";
6. "Řízení letu polem optických čidel" speciálně určených pro "aktivní systémy řízení letu";
b. "Technologie" pro "vývoj" "aktivních systémů řízení letu" (včetně systémů řízení s přenosem řídicích signálů po vodičích (fly-by-wire) nebo světelných signálů po optických vláknech (fly-by-light)):
1. Návrh konfigurace pro propojování více mikroelektronických prvků zpracování dat (palubních počítačů) k docílení "zpracování v reálném čase" pro uplatnění zákonů řízení;
2. Kompenzace zákonů řízení s přihlédnutím k umístění čidel (snímačů) nebo k dynamickému zatížení draku letadla, tj. kompenzace vibračního prostředí čidel nebo úprava umístění čidel se zřetelem k těžišti;
3. Elektronické řízení nadbytečnosti dat nebo nadbytečnosti systémů pro zjišťování poruch, tolerance poruch, lokalizace poruch nebo novou konfiguraci;
Poznámka:
7E004.b.3. nekontroluje "technologie" pro návrh fyzické nadbytečnosti.
4. Letové příkazy, které dovolují za letu rekonfiguraci ovládacích prvků síly a momentu pro autonomní řízení vzdušného dopravního prostředku v reálném čase;
5. Integrace číslicových dat pro řízení letu, navigaci a řízení pohonu do číslicového systému optimalizace letu pro "plné řízení letu";
Poznámka:
7E004.b.5. nekontroluje:
a. "Technologii" pro "vývoj" a integraci číslicového řízení letu, dat pro navigaci a řízení motorů do systémů optimalizace letu pro "optimalizaci letové dráhy";
b. "Technologii" pro "vývoj" přístrojových systémů na "letadle" integrovaných výhradně pro VOR, DME, ILS nebo MLS navigaci nebo přibližování.
6. Číslicové ovládací systémy letadel s plnou autoritou nebo vícečidlové systémy řízení raket obsahující "exportní systémy";
Poznámka:
Pro "technologii" pro číslicový systém automatického řízení motoru ("FADEC") viz 9E003.a.9.
c. "Technologie" pro "vývoj" systémů vrtulníků, a to:
1. Víceosové regulátory s přenosem řídicích elektrických signálů po vodičích fly-by-wire nebo světelných signálů po optických vláknech fly-by-light, v nichž jsou spojeny funkce alespoň dvou z dále uvedených ovládacích prvků do jednoho ovládacího prvku:
a. Kolektivní ovládací prvky;
b. Ovládací prvky cykliky;
c. Směrové ovládací prvky;
2. "Protimomentové cirkulační systémy nebo cirkulační systémy směrového řízení";
3. Rotorové listy, které mají "profil s měnitelnou geometrií" pro použití v systémech používajících řízení jednotlivých listů.