6A008
Radarové systémy, zařízení a sestavy, které mají některou z dále uvedených charakteristik a jejich speciálně konstruované součásti:
Viz také 6A108
Poznámka:
6A008 nekontroluje:
a. Sekundární přehledové radiolokátory (SSR);
b. Automobilové radary určené pro prevenci srážky;
c. Zobrazovací jednotky nebo monitory používané pro řízení letového provozu (ATC), které nemají více než 12 rozlišitelných prvků na mm;
d. Meteorologické (povětrnostní) radary.
a. Pracují při kmitočtech od 40 GHz do 230 GHz a mají průměrný výstupní výkon přesahující 100 mW;
b. Mají laditelnou šířku pásma přesahující ± 6,25 % 'středního pracovního kmitočtu';
Technická poznámka:
'Střední pracovní kmitočet' se rovná jedné polovině součtu nejvyššího plus nejnižšího specifikovaného pracovního kmitočtu.
c. Jsou schopné pracovat současně na více než dvou nosných kmitočtech;
d. Jsou schopné pracovat v radarovém režimu se syntetickou aperturou (SAR), inverzní syntetickou aperturou (ISAR) nebo v leteckém režimu s bočním pohledem (SLAR);
e. Mají "elektronicky řiditelné sfázované anténní soustavy";
f. Jsou schopné vyhledat nekooperativní cíle ve výšce;
Poznámka:
6A008.f. nekontroluje přesná přibližovací radarová zařízení (PAR) vyhovující normám ICAO.
g. Speciálně vyvinuté pro výškový provoz (namontované na balonu nebo letadle) a používají Dopplerova "zpracování signálů" pro detekci pohyblivých cílů;
h. Používají ke zpracování radarových signálů jednu z dále uvedených technik:
1. Techniku "rozprostřeného spektra radaru"; nebo
2. Techniku "rychlé přeladitelnosti radaru";
i. Zajišťují pozemní provoz s maximálním "dosahem přístrojů" přesahujícím 185 km;
Poznámka:
6A008.i. nekontroluje:
a. Pozemní radary určené pro dozor nad lovišti ryb.
b. Pozemní radarové zařízení speciálně konstruované pro řízení letového provozu po letové trase pokud splňuje všechny dále uvedené podmínky:
1. Má maximální "dosah přístrojů" 500 km nebo menší;
2. Je konfigurováno tak, že cílová radarová data mohou být vysílána pouze jedním směrem od stanoviště radaru k jednomu nebo více civilním střediskům řízení letového provozu;
3. Nemá žádné prostředky pro dálkové řízení snímací rychlosti radaru středisky řízení letového provozu na trase; a
4. Je určeno k stabilní instalaci;
c. Radary pro sledování meteorologických balónů.
j. Jsou "laserovými" radary nebo zařízeními na světelnou radiolokaci (LIDAR) s některou z dále uvedených charakteristik:
1. "Vhodné pro kosmické aplikace"; nebo
2. Používají koherentní homodynní nebo heterodynní detekční techniky a mají úhlové rozlišení lepší než 20 μrad;
Poznámka:
6A008.j. nekontroluje zařízení LIDAR speciálně vyvinutá pro vědecká nebo meteorologická pozorování.
k. Mají podsystémy pro "zpracování signálu" používající "kompresi impulsů" s některou z dále uvedených charakteristik:
1. Poměr "komprese impulsů" přesahující 150; nebo
2. Šířku impulsu menší než 200 ns; nebo
l. Mají podsystémy pro zpracování dat s některou z dále uvedených charakteristik:
1. "Automatické sledování cíle" poskytující při jakémkoli natočení antény předpověď polohy cíle až do doby dalšího průchodu paprsku antény;
Poznámka:
6A008.l.1. nekontroluje schopnost konfliktní pohotovosti v systémech řízení letového provozu nebo námořních nebo přístavních radarech.
2. Vypočet rychlosti cíle od primárního radaru majícího neperiodické (proměnlivé) snímací rychlosti;
3. Zpracování pro automatické rozpoznání podle vzoru (extrakce charakteristického rysu) a porovnání s databázemi charakteristiky cíle (tvary vlny nebo zobrazování) pro identifikaci nebo klasifikaci cílů; nebo
4. Superpozici a korelaci nebo syntézu cílových dat ze dvou nebo více "geograficky rozptýlených" a "vzájemně propojených radarových čidel" za účelem zvýraznění a lepšího rozlišení cílů.
Poznámka:
6A008.l.4. nekontroluje systémy, zařízení a sestavy používané pro řízení námořního provozu.