Čl. I
Vyhláška č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění vyhlášky č. 100/2003 Sb. a vyhlášky č. 197/2006 Sb., se mění takto:
1. V úvodní větě se za slova "§ 33 odst. 2," vkládají slova "§ 35 odst. 9,".
2. Za § 7 se vkládá nový § 7a, který včetně nadpisu zní:
"§ 7a
Schválení technické způsobilosti jednotlivě dovezeného silničního vozidla, které již bylo provozováno v jiném státě
(K § 35 odst. 9 zákona)
Jednotlivě dovezené silniční vozidlo, které již bylo provozováno v jiném státě a u něhož je prokázáno schválení technické způsobilosti typu vozidla vydaného jiným členským státem Evropské unie podle předpisů platných v tomto státě, nebo jeho systémy, konstrukční části nebo samostatné technické celky se vždy považují za vozidlo, systémy, konstrukční části nebo samostatné technické celky, které splňovaly v době schvalování technické způsobilosti typu vozidla v tomto státě technické požadavky pro schvalování technické způsobilosti typu vozidla platné v téže době v České republice.".
3. V bodu 1 písm. a) přílohy č. 1 se doplňují položky, které znějí:
"+-----+----------------------------------------------------------------------------------+
| 123 | Jednotná ustanovení pro homologaci systémů adaptivních předních světlometů (APS) |
| | motorových vozidel |
+-----+----------------------------------------------------------------------------------+
| 124 | Jednotná ustanovení pro výrobu obnovených pneumatik motorových vozidel a jejich |
| | přípojných vozidel |
+-----+----------------------------------------------------------------------------------+
| 125 | Jednotná ustanovení pro homologaci motorových vozidel z hlediska předního pole |
| | výhledu řidiče |
+-----+----------------------------------------------------------------------------------+
| 126 | Jednotná ustanovení pro schvalování přepažovacích systémů pro ochranu |
| | cestujících před uvolněnými zavazadly, dodávaných jako neoriginální vybavení |
| | vozidla |
+-----+----------------------------------------------------------------------------------+".
4. V bodu 1 písm. b) přílohy č. 1 se doplňují položky, které znění:
"+----------+-------------------------------------------------------------------------------------------+
| 2006/443 | Rozhodnutí Rady ze dne 13. března 2006, kterým se mění rozhodnutí 2001/507/ES a |
| | 2001/509/ES s cílem zavést jako povinné předpisy Evropské hospodářské komise Organizace |
| | spojených národů (EHK OSN) č. 109 a č. 108 o obnovených pneumatikách |
+----------+-------------------------------------------------------------------------------------------+
| 2006/40 | Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2006/40/ES ze dne 17. května 2006 o emisích z |
| | klimatizačních systémů motorových vozidel a o změně směrnice Rady 70/156/EHS |
+----------+-------------------------------------------------------------------------------------------+
| 2006/51 | Směrnice Komise 2006/51/ES ze dne 6. června 2006, kterou se za účelem přizpůsobení |
| | technickému pokroku mění příloha I směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/55/ES a |
| | přílohy IV a V směrnice 2005/78/ES, pokud jde o požadavky na monitorovací systém regulace |
| | emisí vozidel a výjimky pro plynové motory |
+----------+-------------------------------------------------------------------------------------------+
| 2006/72 | Směrnice Komise 2006/72/ES ze dne 18. srpna 2006, kterou se pro účely přizpůsobení |
| | technickému pokroku mění směrnice Evropského parlamentu a Rady 97/24/ES o některých |
| | konstrukčních částech a vlastnostech dvoukolových a tříkolových motorových vozidel |
+----------+-------------------------------------------------------------------------------------------+
| 2006/119 | Směrnice Komise 2006/119/ES ze dne 27. listopadu 2006, kterou se za účelem přizpůsobení |
| | technickému pokroku mění směrnice Evropského parlamentu a Rady 2001/56/ES o systémech |
| | vytápění pro motorová vozidla a jejich přípojná vozidla |
+----------+-------------------------------------------------------------------------------------------+
| 2006/120 | Směrnice Komise 2006/120/ES ze dne 27. listopadu 2006, kterou se opravuje a mění směrnice |
| | 2005/30/ES, kterou se z důvodů přizpůsobení technickému pokroku mění směrnice Evropského |
| | parlamentu a Rady 97/24/ES a 2002/24/ES týkající se schvalování typu dvoukolových a |
| | tříkolových motorových vozidel |
+----------+-------------------------------------------------------------------------------------------+
| 2007/15 | Směrnice Komise 2007/15/ES ze dne 14. března 2007, kterou se pro účely přizpůsobení |
| | technickému pokroku mění příloha I směrnice Rady 74/483/EHS týkající se vnějších výčnělků |
| | motorových vozidel |
+----------+-------------------------------------------------------------------------------------------+
| 2007/34 | Směrnice Komise 2007/34/ES ze dne 14. června 2007, kterou se pro účely přizpůsobení |
| | technickému pokroku mění směrnice Rady 70/157/EHS o přípustné hladině akustického tlaku a |
| | výfukovém systému motorových vozidel |
+----------+-------------------------------------------------------------------------------------------+
| 2007/35 | Směrnice Komise 2007/35/ES ze dne 18. června 2007, kterou se pro účely přizpůsobení |
| | technickému pokroku mění směrnice Rady 76/756/EHS o montáži zařízení pro osvětlení a |
| | světelnou signalizaci motorových vozidel a jejich přípojných vozidel |
+----------+-------------------------------------------------------------------------------------------+
| 2007/37 | Směrnice Komise 2007/37/ES ze dne 21. června 2007, kterou se mění přílohy I a III |
| | směrnice Rady 70/156/EHS o sbližování právních předpisů členských států týkajících se |
| | schvalování typu motorových vozidel a jejich přípojných vozidel |
+----------+-------------------------------------------------------------------------------------------+
| 706/2007 | Nařízení Komise (ES) č. 706/2007 ze dne 21. června 2007, kterým se stanoví podle směrnice |
| | Evropského parlamentu a Rady 2006/40/ES správní předpisy pro ES schvalování typu vozidel |
| | a harmonizovaná zkouška pro měření úniků z některých klimatizačních systémů |
+----------+-------------------------------------------------------------------------------------------+
| 715/2007 | Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 ze dne 20. června 2007 o |
| | schvalování typu motorových vozidel z hlediska emisí z lehkých osobních vozidel a |
| | užitkových vozidel (Euro 5 a Euro 6) a z hlediska přístupu k informacím o opravách a |
| | údržbě vozidla |
+----------+-------------------------------------------------------------------------------------------+
| 2008/2 | Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2008/2/ES ze dne 15. ledna 2008 o poli výhledu a |
| | stíračích čelních skel kolových zemědělských a lesnických traktorů |
+----------+-------------------------------------------------------------------------------------------+
| 2008/74 | Směrnice Komise 2008/74/ES ze dne 18. července 2008, kterou se s ohledem na schvalování |
| | typu motorových vozidel z hlediska emisí z lehkých osobních vozidel a užitkových vozidel |
| | (Euro 5 a Euro 6) a z hlediska přístupu k informacím o opravách a údržbě vozidla mění |
| | směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/55/ES a směrnice 2005/78/ES |
+----------+-------------------------------------------------------------------------------------------+".
5. Bod 18 přílohy č. 1 zní:
"18. Motorová vozidla kategorií M, N a O musí být vybavena zařízením pro nepřímé vidění schváleným v souladu s ustanoveními směrnice 2003/97/ES a musí být s tímto zařízením schválena. Zařízením pro nepřímé vidění se rozumí zařízení pro sledování oblasti přiléhající k vozidlu, kterou řidič nemůže svým zrakem pozorovat přímo. Těmito zařízeními mohou být konvenční zrcátka, kamerové systémy nebo jiná zařízení schopná zprostředkovat pro řidiče informaci z oblasti, která se nalézá mimo jeho přímé zorné pole. Vozidla kategorií
N a N
2 3
poprvé registrovaná po 1. lednu 2000, která nejsou vybavena širokoúhlým zrcátkem třídy IV. a blízkopohledovým zrcátkem třídy V. podle příloh I. a III. směrnice 2003/97/ES, musí být do 31. března 2009 těmito zrcátky dovybavena. Zrcátka použitá k dovybavení vozidla musí být homologována podle směrnice 2003/97/ES nebo musí být použita zrcátka shodné třídy schváleného typu (ATEST 8SD). Pokud nelze motorové vozidlo kategorie
N ,
2
jehož největší přípustná hmotnost nepřesahuje 7,5 t, dovybavit blízkopohledovým zrcátkem třídy V. podle příloh I. a III. směrnice 2003/97/ES tak, aby se všechny části zrcátka nacházely výše než 2 m nad povrchem země, je-li vozidlo plně naloženo, a celá plocha zrcátka byla viditelná z místa řidiče, nevztahuje se na něj požadavek na dovybavení vozidla.".
6. Bod 27 přílohy č. 1 zní:
"27. Všechna vozidla kategorií
M a M
2 3
a vozidla kategorie N, u nichž největší přípustná hmotnost, včetně případně připojeného přívěsu nebo návěsu, přesáhne 3,5 t, musí být vybavena záznamovým zařízením s registrací pracovní činnosti řidiče (dále jen "tachograf") podle nařízení Rady (ES) č. 3821/85 ze dne 20. prosince 1985 o záznamovém zařízení v silniční dopravě. Tachografem nemusí být vybavena vozidla uvedená v článku 3 a v článku 13 odst. 1 nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 561/2006 nebo vozidla vyjmutá z této povinnosti podle zvláštního právního předpisu.
Vozidla, která musí být vybavena tachografem a na která se tato povinnost nevztahovala podle dosavadních právních přepisů, musí být tachografem dovybavena.
Tachograf musí být ověřen nejméně jednou za 2 roky pracovištěm pověřeným Úřadem pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví a registrovaným ministerstvem a musí být zaplombován, včetně svého pohonu. Pokud je tachografem vybaveno vozidlo, v němž není jeho použití povinné, musí být tachograf ověřen Úřadem pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví nejméně jednou za 5 let.".