1.5. Přechody a nástupiště
1.5.1. Přechody situované u staveb podle § 1 odst. 1 písm. c) a vybavené signalizací, musí mít samoobslužné zařízení s prodlouženou délkou intervalu.
1.5.2. Přechody vybavené světelnou signalizací musí být vybavené též signalizací zvukovou. Sloupek signalizace pro pěší se umisťuje především do signálního pásu.
1.5.3. Ovládání samoobslužných signalizačních zařízení musí být umístěno nejvýše 1 200 mm od úrovně komunikace pro pěší.
1.5.4. U přechodů vedených přes komunikace v šikmém směru, u přechodů delších než 8 000 mm a u přechodů v oblouku musí být v rámci vodorovného dopravního značení vyznačen vodící pás přechodu navazující na signální pás na chodníku.
1.5.5. Nejméně jeden přístup k nástupišti hromadné dopravy musí mít bezbariérové úpravy.
1.5.6. Nástupiště městské hromadné dopravy a linkové dopravy musí mít výšku nástupní hrany 200 mm a při svém okraji úpravy pro zrakově postižené osoby, které jsou vnímatelné zbytkem zraku (kontrast), nášlapem a slepeckou holí. Úpravy jsou závislé na druhu dopravního prostředku dle zvláštního předpisu 4). U označníků zastávek hromadné dopravy musí být zřízen signální pás.
1.5.7. Na přístupu ke stavbám dopravního systému ve městech, zejména u nádraží, podchodových hal, stanice metra musí být umístěny akustické naváděcí a orientační systémy. Akustické naváděcí systémy se navrhují na základě odborného posudku konzultačního střediska Sdružení pro životní prostředí zdravotně postižených v České republice s odborníkem pro výcvik samostatného pohybu zrakově postižených osob.
------------------------------------------------------------------
4) Zákon č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění zákona č. 189/1999 Sb., zákona č. 23/2000 Sb., zákona č. 71/2000 Sb. a zákona č. 132/2000 Sb.