Článek 4
Smluvní strany
a) poskytnou pomoc provozovatelům železniční a vnitrozemské vodní dopravy pro rozvoj zejména nedoprovázené kombinované dopravy a její infrastruktury, v odůvodněných případech i doprovázené kombinované dopravy,
b) se zavazují stimulovat dopravce uskutečňující přepravu po železnici a vnitrozemské vodní cestě, aby ve spolupráci se společnostmi kombinované dopravy vypracovali konkurenceschopné návrhy na kombinovanou dopravu se zvláštním zřetelem na kvalitu přepravy, zkrácení přepravních časů, dodržení smluvních termínů a na ekonomicky zdůvodnitelné tarify,
c) se zavazují usilovat o to, aby svoz a rozvoz nákladových jednotek kombinované dopravy, který se týká dvoustranné mezinárodní kombinované dopravy, byl vyňat ze zákazu silničního provozu ve dnech pracovního volna a pracovního klidu,
d) budou vytvářet vhodné podmínky, aby celní odbavení nákladových jednotek kombinované dopravy se mohlo uskutečňovat v terminálech kombinované dopravy,
e) budou prosazovat, aby se u železničních správ obou států vzájemně zavedlo předávání železničních vozů používaných v kombinované dopravě na základě důvěry.