CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 344/1991 Sb. Vyhláška federálního ministerstva dopravy, kterou se vydává Řád plavební bezpečnosti na vnitrozemských vodních cestách České a Slovenské Federativní Republiky Čl. 9.09 - Kotvy

Čl. 9.09 - Kotvy

344/1991 Sb. Vyhláška federálního ministerstva dopravy, kterou se vydává Řád plavební bezpečnosti na vnitrozemských vodních cestách České a Slovenské Federativní Republiky

Čl. 9.09

Kotvy

1. Plavidla vystrojena podle zvláštního předpisu kotevním zařízením musí mít za plavby kotvy připravené ke kotvení. 6)

2. Kotvy musí být za plavby zataženy těsně do kotevních skříní.

3. Z paluby smějí kotvy vyčnívat nebo musí být připraveny na palubě ke kotvení:

A) na kanalizované vodní cestě (plavba po vzdutých hladinách):

a) u vlečných sestav plujících proti proudu:

i) na Vltavě do vodního průtoku 225 m3/s v profilu vodočtu Praha a na Labi do vodního stavu 300 cm na vodočtu v Mělníku, jedna přední kotva na první vlečené jednotce a jedna zadní kotva na všech vlečených jednotkách o nosnosti větší než 300 t. Pokud jsou vlečná lana delší než 25 m, jedna přední kotva na každé vlečené jednotce,

ii) při vodním stavu vyšším než v ustanovení i) další kotva na první vlečené jednotce,

b) u vlečných sestav plujících po proudu dvě zadní kotvy na každé vlečené jednotce. Vlečená plavidla nesmějí mít vyvěšenou přední kotvu. Kotevní výložníky nebo čnělky, nejsou-li pevné, musí být sklopeny nebo otočeny tak, aby nepřesahovaly obrys plavidla. Kotevní lana nebo řetězy nesmějí volně viset z paluby. Jsou-li plavidla vlečena těsně za sebou, nese kotvy pouze poslední plavidlo vleku.

B) na regulovaném úseku Labe:

a) u vlečných sestav plujících proti proudu:

i) do vodního stavu 300 cm na vodočtu v Ústí nad Labem - jedna kotva na přídi a jedna na zádi každého vlečeného plavidla, pokud vlečná lana jsou delší než 25 m. Jsou-li plavidla vlečena těsně za sebou, nese pouze první vlečená jednotka nejtěžší přední kotvu a poslední plavidlo jednu kotvu na zádi,

ii) při vodním stavu vyšším než 300 cm na vodočtu v Ústí nad Labem - další kotva na přídi prvního vlečeného plavidla. V případě, že jsou vlečná lana delší než 25 m, nese každé plavidlo vleku ještě druhou přední kotvu,

b) u vlečných sestav plujících po proudu jedna přední kotva a dvě zadní kotvy na všech vlečených plavidlech.

------------------------------------------------------------------

6) Pravidla pro klasifikaci a stavbu lodí vnitrozemské plavby část III - zařízení, vybavení, výstroj - schváleno FMD č. j. 8745/84-19/4 dne 27. 2. 1984