Čl. 6.31
Zvukové signály za stání
Kategorie I Kategorie II
1. Plavidla a plovoucí 1. Plavidla a plovoucí
tělesa, která za snížené tělesa, která za snížené
viditelnosti stojí v plavební viditelnosti stojí v plavební
dráze nebo v její blízkosti mimo dráze nebo v její blízkosti mimo
přístavy a místa pro stání přístavy a místa pro stání
vyhrazená a označená příslušnými vyhrazená a označená příslušnými
plavebními znaky, ihned, jak plavebními znaky, ihned, jak
zachytí signály, dávané podle zachytí signály dávané podle
čl. 6.32 odst. 4 písm. a) 6.32 a 6.33 a po celou dobu
a odst. 5 písm. a) nebo čl. slyšitelnosti těchto signálů,
6.33 odst. 2 přibližujícího se musí signalizovat "jednou řadou
plavidla a po celou dobu úderů na zvon".
slyšitelnosti těchto signálů,
musí dávat signál: Plavidla a plovoucí tělesa,
která nestojí rovnoběžně se
a) stojí-li při levém břehu břehem nebo jejichž poloha může
- "jednu řadu úderů na zvon", vytvářet nebezpečí pro jiná
b) stojí-li při pravém břehu plavidla, musí tento signál
- "dvě řady úderů na zvon", dávat bez ohledu na to, zda
c) stojí-li v neurčité poloze slyší signalizaci
- "tři řady úderů na zvon". připlouvajících plavidel.
2. Signály uvedené v odst. 1 se musí opakovat v intervalech ne delších než 1 minuta.
3. V tlačných sestavách se odst. 1 a 2 vztahují pouze na tlačný remorkér. V bočně svázané sestavě se vztahují pouze na jedno plavidlo sestavy. Ve vlečné sestavě se vztahují na remorkér a poslední plavidlo v sestavě.
4. Plavidla uvedená v odst. 1, která
stojí na vodních cestách zvlášť
určených Státní plavební správou,
mohou místo signalizace předepsané
v odst. 1 signalizovat "jedním
dlouhým zvukem mezi dvěma
krátkými".
5. Tento článek se vztahuje také na plavidla nasedlá v plavební dráze nebo v její blízkosti, pokud svou polohou ohrožují bezpečnost plavby ostatních plavidel.