§ 3
Způsob výpočtu výše poskytovaných finančních prostředků
(1) Výše finančních prostředků poskytovaných Fondem Ředitelství silnic a dálnic s. p. na základě smlouvy se vypočte podle vzorce
P = kv × kz × ((NQd × Dd) + (NQs × Ds) + + [NBU × (Dd + Ds)] + [ND × (Dd + Ds)]),
v němž se rozumí
a) „P“ výše finančních prostředků poskytovaných pro daný kalendářní rok,
b) „kv“ koeficient valorizace zaokrouhlený na 2 desetinná místa, který se stanoví pro každý
1. první rok trvání smlouvy jako 1,
2. druhý rok trvání smlouvy na základě dat publikovaných Českým statistickým úřadem za rok n-2, kde n je kalendářní rok, pro který je určována výše finančních prostředků, jako součet jedné třetiny indexu meziroční změny nominálních mezd, jedné třetiny indexu meziroční změny cen stavebních prací a jedné třetiny indexu meziroční změny výše spotřebitelských cen podle Evropské klasifikace individuální spotřeby podle účelu 1); pokud takto vyčíslená hodnota je vyšší než 1,02, odečte se od ní 0,02; pokud je nižší, je hodnota koeficientu 1, a
3. třetí rok trvání smlouvy jako součin koeficientu vypočteného pro druhý rok a koeficientu vypočteného pro třetí rok postupem podle bodu 2,
c) „kz“ koeficient zisku, který je roven 1,04,
d) „NQd“ náklady na opravy a údržbu vyjma běžné a zimní údržby na 1 pásokilometr dálnic pro splnění kvalitativních požadavků na vozovky a mosty na dálnicích podle smlouvy,
e) „NQs“ náklady na opravy a údržbu vyjma běžné a zimní údržby na 1 pásokilometr silnic I. třídy pro splnění kvalitativních požadavků na vozovky a mosty na silnicích I. třídy podle smlouvy,
f) „NBU“ náklady na běžnou a zimní údržbu na 1 pásokilometr dálnic a silnic I. třídy pro splnění kvalitativních požadavků na běžnou a zimní údržbu podle smlouvy,
g) „ND“ ostatní náklady podle § 2 odst. 1 nezahrnuté do nákladů podle písmen d) až f) stanovené na 1 pásokilometr dálnic a silnic I. třídy,
h) „Dd“ počet pásokilometrů dálnic podle údajů vedených Ředitelstvím silnic a dálnic s. p. k 1. lednu kalendářního roku předcházejícího roku, pro který se stanovuje výše poskytovaných finančních prostředků, navýšený o počet pásokilometrů dálnic zprovozněných nebo plánovaných ke zprovoznění do 30. června kalendářního roku, pro který se stanovuje výše poskytovaných finančních prostředků,
i) „Ds“ počet pásokilometrů silnic I. třídy podle údajů vedených Ředitelstvím silnic a dálnic s. p. k 1. lednu kalendářního roku předcházejícího roku, pro který se stanovuje výše poskytovaných finančních prostředků, navýšený o počet pásokilometrů silnic I. třídy zprovozněných nebo plánovaných ke zprovoznění do 30. června kalendářního roku, pro který se stanovuje výše poskytovaných finančních prostředků.
(2) Výše nákladů na 1 pásokilometr podle odstavce 1 se stanoví pro smlouvu na tříleté období se zohledněním skutečně vynaložených nákladů na financované činnosti v předchozím tříletém období, předpokládaných nákladů na zajištění činností v souvislosti se zhodnocením majetku, k němuž má Ředitelství silnic a dálnic s. p. právo hospodařit, kterým nedošlo k navýšení počtu pásokilometrů dálnic a silnic I. třídy, a předpokládaných nákladů ke splnění kvalitativních požadavků na provádění financovaných činností podle smlouvy.
(3) Kvalitativní požadavky na provádění financovaných činností a výši nákladů na 1 pásokilometr podle odstavce 1 určí Ministerstvo dopravy na celou dobu trvání smlouvy, neupraví-li ji v průběhu jejího trvání z důvodu
a) změny rozsahu či obsahu činností svěřených Ředitelství silnic a dálnic s. p.,
b) takové změny právních předpisů, technických norem, technických předpisů nebo vydání soudních nebo správních rozhodnutí, které mají za následek změnu nákladů na zajištění činností svěřených Ředitelství silnic a dálnic s. p. nebo objemu těchto činností,
c) zajištění činností v souvislosti se zhodnocením majetku, k němuž má Ředitelství silnic a dálnic s. p. právo hospodařit, kterým nedošlo k navýšení počtu pásokilometrů dálnic a silnic I. třídy, nebo
d) změny kvalitativních požadavků na provádění financovaných činností.
(4) Pásokilometrem se pro účely této vyhlášky rozumí 1 kilometr délky jízdního pásu dálnice nebo silnice I. třídy včetně připojovacích a odbočovacích pruhů.
------------------------------------------------------------------
1) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/792 ze dne 11. května 2016 o harmonizovaných indexech spotřebitelských cen a indexu cen bytových nemovitostí a o zrušení nařízení Rady (ES) č. 2494/95.