Příloha č. 3
Technické požadavky na konstrukci vozidel kategorií M, N, O
1. Tato příloha platí rovněž pro všechny systémy vozidel, samostatné technické celky a konstrukční části namontované na výše uvedených vozidlech nebo určené k montáži na tato vozidla.
2. Tabulka platných směrnic Evropské unie:
+-----------------------+---------------+---------------------+----------------+----------------+-------------+
| Položka | Směrnice | Harmonizované | Rozsah | Vzor osvědčení | Značka |
| | Evropské unie | technické | a obsah | o schválení | schválení |
| | | požadavky, | dokumentace | typu | typu |
| | | rozsah a způsob | obsahující | | |
| | | ověření splnění | technické | | |
| | | harmonizovaných | údaje | | |
| | | technických | o typu | | |
| | | požadavků | | | |
+-----------------------+---------------+---------------------+----------------+----------------+-------------+
| Hladina akustického | 70/157/EHS | Příloha I, II a III | Dodatek 1 | Dodatek 2 | Příloha II |
| tlaku a výfukový | | | přílohy I a II | přílohy I a II | |
| systém | | | | | |
+-----------------------+---------------+---------------------+----------------+----------------+-------------+
| Bezpečnostní pásy | 91/671/EHS | Článek 2 | - | - | - |
| a dětské zádržné | | | | | |
| systémy | | | | | |
+-----------------------+---------------+---------------------+----------------+----------------+-------------+
| Montáž a použití | 92/06/EHS | Článek 2 až 5 | - | - | - |
| omezovačů rychlosti | | | | | |
+-----------------------+---------------+---------------------+----------------+----------------+-------------+
| Vozidla s ukončenou | 2000/53/ES | Příloha II | - | - | - |
| životností | | | | | |
+-----------------------+---------------+---------------------+----------------+----------------+-------------+
| Opětovná | 2005/64/ES | Článek 6 | Příloha II | Příloha III | - |
| použitelnost, | | a příloha I, IV, V | | | |
| recyklovatelnost | | | | | |
| a využitelnost | | | | | |
+-----------------------+---------------+---------------------+----------------+----------------+-------------+
| Emise klimatizačních | 2006/40/ES | Článek 6 a příloha | - | - | - |
| systémů | | | | | |
+-----------------------+---------------+---------------------+----------------+----------------+-------------+
| Dovybavení zrcátky | 2007/38/ES | Článek 3 | - | - | - |
+-----------------------+---------------+---------------------+----------------+----------------+-------------+
| Rámec pro schvalování | 2007/46/ES | Příloha II, IV, IX | Příloha III | Příloha VI | Článek 19, |
| | | | | | dodatek |
| | | | | | přílohy VII |
+-----------------------+---------------+---------------------+----------------+----------------+-------------+
3. Pokud jsou na vozidle systémy, samostatné technické celky nebo konstrukční části, nebo pokud jsou takové systémy, samostatné technické celky nebo části na vozidlo montovány dodatečně, samy musí být schváleny podle příslušných předpisů Evropské unie, nebo mezinárodních smluv v oblasti schvalování technické způsobilosti, kterými je Česká republika vázána. Toto ustanovení se nevztahuje na systémy, samostatné technické celky nebo konstrukční části, které byly schváleny současně se schvalováním typu vozidla jako celku při postupu jednorázového schválení typu, nebo při postupu kombinovaného schválení typu.
4. Vozidlo musí svým provedením odpovídat požadavkům pro pravostranný provoz. V případě, že vozidlo bylo výrobcem původně určeno pro levostranný provoz, musí být k vozidlu doložen technický protokol technické zkušebny potvrzující plnění požadavků pro pravostranný provoz. Protokol musí především obsahovat posouzení osvětlení vozidla, nepřímých výhledů, atd.
5. U vozidel kategorie N s nedělenou skříňovou karoserií, které byly schváleny tak, že za poslední řadou sedadel je přepážka oddělující prostor pro cestující od prostoru pro náklad se tato přepážka nevyžaduje v případě, že vozidlo svou konstrukcí vychází z osobního automobilu kategorie
M .
1
6. Protiskluzové řetězy u vozidel kategorií M a N musí být možné namontovat protiskluzové řetězy na kola hnací nápravy nebo náprav, a to podle pokynů výrobce vozidla. Pro případ použití protiskluzového řetězu ve dvojité montáži kol musí být zaručena taková konstrukce vozidla a řetězu, aby nedocházelo při jeho použití k přetěžování vnějších pneumatik ve dvojité montáži kol. Prostor mezi koly a podběhy, karoserií, rámem vozidla apod. musí být tak velký, aby při provozní i největší technicky přípustné hmotnosti vozidla byla dostatečná vůle mezi pevnými částmi vozidla a koly s protiskluzovými řetězy.
7. U vozidel, u kterých je veden záznam tachografem, musí být tachograf ověřen nejméně jednou za 2 roky autorizovaným metrologickým střediskem registrovaným ministerstvem a musí být zaplombován, včetně svého pohonu.
8. Spojovací zařízení třídy A50-X namontované na vozidle nesmí zakrývat místo pro zadní registrační tabulku nebo zhoršovat čitelnost zadní registrační tabulky nebo zakrývat předepsané osvětlení vozidla. Jestliže tomu tak není, musí být část se spojovací koulí odmontovatelná bez použití nářadí, případně s nářadím umístěným povinně ve vozidle. Vozidlo vybavené tažným zařízením schváleným s odnímatelnou spojovací koulí bez použití nářadí, musí mít tuto kouli odejmutou, pokud není využívána ke spojení s přípojným vozidlem nebo s jiným zařízením.
9. Osa vyústění koncové části výfukového potrubí, s výjimkou potrubí směrovaného vzhůru a vyústěného nad vozidlem, musí být buď rovnoběžná s vodorovnou rovinou, nebo skloněná k rovině vozovky.
10. Vnější povrch vozidel nesmí mít špičaté nebo ostré výčnělky směrující ven, které by svým tvarem, rozměry nebo tvrdostí zvětšovaly nebezpečí poranění osob.
11. U vozidel se samostatnou skříňovou karoserií nesmějí zadní a boční dveře ve zcela otevřeném stavu přesahovat šířku vozidla o více než o vlastní tloušťku dveří, a v této otevřené poloze musí být spolehlivě zajištěny.
12. Každé vozidlo musí být dostatečně odpruženo, s případným použitím tlumičů pérování a stabilizátorů.
13. zrušen
------------------------------------------------------------------