Příloha č. 18
Podrobné rozdělení druhů vozidel, používání názvů a zkratek druhů vozidel pro vyplňování technických průkazů, technických osvědčení a schvalovacích dokumentů k vozidlům
(K § 19 odst. 8 zákona a k příloze k zákonu odst. 3)
Tato příloha definuje jednotlivé druhy silničních a zvláštních vozidel, jejich jednotné zařazování podle druhů, kategorií a jejich dalšího provedení. Slouží pro orgány provádějící schvalování a osvědčování technické způsobilosti vozidel k provozu na pozemních komunikacích, pro zkušební stanice a pověřené zkušebny připravující podklady pro toto schválení a osvědčování, pro výrobce vozidel při tvorbě podkladových materiálů pro schválení a osvědčování vozidel k provozu na pozemních komunikacích. Dává ucelený přehled o současném názvosloví vozidel.
Pro účely této přílohy se rozumí schvalovacím dokumentem zejména
a) základní technický popis schváleného typu vozidla,
b) základní technický popis schváleného typu zvláštního vozidla,
c) základní technický popis schváleného typu samostatného technického celku vozidla.
Základní technický popis schváleného typu vozidla, samostatného technického celku (dále jen "základní technický popis" nebo také "ZTP") je tiskopis, na kterém jsou soustředěny veškeré technické údaje, které slouží jako podklad k vyplňování technického průkazu nebo technického osvědčení vozidla nebo zvláštního vozidla a jako základ k tvorbě a vedení celostátní evidence základních technických údajů ke schváleným a osvědčeným typům vozidel.
1. Při vyplňování kolonky 1 "Druh vozidla" v základním technickém popisu se používají dále uvedené názvy. Do kolonky 2 se doplňuje upřesňující název druhu.
2. Do kolonky 3 se uvádí kategorie vozidla. Jedná-li se o terénní vozidlo (kategorie G), připojí se bezprostředně za označení jeho kategorie ještě písmeno "G".
Příklad: N1G
U vozidel schválených před účinností této vyhlášky se zde uvádí též zkratka druhu vozidla.
3. V kolonce 1 "Druh vozidla" v ZTP se uvádí název druhu vozidla, který je shodný s názvem vozidla nebo je v něm alespoň obsažen.
Příklad:
- osobní automobil
- nákladní automobil
Druhem silničního vozidla se rozumí
a) motocykl ................................ kategorie L
b) osobní automobil ........................ kategorie M
1
c) autobus ................................. kategorie M a M
2 3
d) nákladní automobil ...................... kategorie N
e) speciální automobil ..................... kategorie N
f) přípojné vozidlo ........................ kategorie 0
g) ostatní vozidla ......................... kategorie R
- jízdní kolo
- potahové vozidlo
Druhem zvláštního vozidla se rozumí
a) traktor ................................. kategorie T
b) přípojná vozidla traktorů ................kategorie O
T
c) pracovní stroj .......................... kategorie S , S
s p,
d) nemotorové vozidlo nebo nemotorový pracovní stroj tažený
nebo tlačený pěšky jdoucí osobou
e) ostatní vozidla kategorie R
- vozík pro invalidy s ručním nebo motorickým pohonem,
pokud jeho šířka nebo délka nepřesahuje 1,00 m, jeho
konstrukční rychlost nepřevyšuje 6 km.h-1 nebo jeho
maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 450 kg
- rolba, jednonápravový traktor s přívěsem, čtyřkolka
speciální a jiné...
4. Upřesnění názvu vozidla v pravé části druhé řádky "Druh vozidla", uváděné níže, představují vzory nejčastěji se vyskytujících provedení vozidel.
5. V této příloze jsou VERZÁLKAMI (= písmeny velké abecedy) dále uvedeny názvy druhů vozidel a zkratky pro kategorii L
A) kategorie L - dělící se na
- MOPED (zkratka L )
A
- MOPED - TŘÍKOLKA NEBO LEHKÁ ČTYŘKOLKA (L )
B
- MOTOCYKL (L )
C
- MOTOCYKL S POSTRANNÍM VOZÍKEM (L )
D
- TŘÍKOLKA NEBO ČTYŘKOLKA (L )
E
- MOTOKOLO (L )
M
druh Motocykl
- pro dopravu jedné nebo dvou osob sedících za sebou, s oporou pro kolena řidiče, bez šlapadel,
- se dvěma koly a pevnými stupačkami.
druh Skútr (kategorie MOPED nebo MOTOCYKL)
- pro dopravu jedné nebo dvou osob sedících za sebou, bez opory pro kolena řidiče při jízdě a s prostorem pro jeho nohy v nosné části vozidla, bez šlapadel. Má obvykle ochranu dopravovaných osob zepředu a zespodu.
druh Mokik (kategorie MOPED)
- jeho nejvyšší konstrukční rychlost není větší než 45 km.h-1. Je-li poháněn spalovacím motorem, nesmí být jeho zdvihový, objem větší než 50 cm3,
- se stupačkami a nožním spouštěním motoru.
druh Moped (kategorie MOPED)
- jeho nejvyšší konstrukční rychlost není větší než 45 km.h-1. Je-li poháněn spalovacím motorem, nesmí být jeho zdvihový objem větší než 50 cm3,
- se šlapadly,
- pro dopravu jen jedné osoby.
druh Motocykl sportovní (soutěžní) (kategorie MOPED nebo MOTOCYKL)
- určen pro sportovní účely,
- zpravidla není kompletně vybaven jako Motocykl nebo Mokik a jeho provoz na komunikacích je podmíněn zvláštním omezujícím nebo upraveným režimem (sportovní licence apod.).
druh Motokolo (kategorie MOPED)
- jízdní kolo opatřené trvale připojeným hnacím motorem, jehož nejvyšší konstrukční rychlost nepřevyšuje 25 km.h-1.
Poznámka: Pokud je jízdní kolo dodatečně vybaveno pomocným motorkem a přitom se nemění jeho původní charakter, jde o "jízdní kolo s pomocným motorkem", které se zařazuje do druhu "ostatní vozidla".
Příklady zápisů:
označení druhu MOTOCYKL
další označení druhu
zkratka kategorie LC
nebo
označení druhu MOTOCYKL
další označení druhu SKÚTR
zkratka kategorie LC
nebo
označení druhu MOTOCYKL
další označení druhu MOPED-SKÚTR
zkratka kategorie LA
druh Tříkolka (kategorie MOPED (LB) nebo TŘÍKOLKA (LE))
- tříkolová motorová vozidla.
Příklad zápisu:
označení druhu MOTOCYKL
další označení druhu MOPED-TŘÍKOLKA
kategorie LB
nebo
označení druhu MOTOCYKL
další označení druhu TŘÍKOLKA
kategorie LE
druh Lehká čtyřkolka (kategorie MOPED (LB))
druh Čtyřkolka (kategorie ČTYŘKOLKA (LE))
- čtyřkolové motorové vozidlo splňující podmínky ustanovení přílohy zákona č.56/2001 Sb.
Příklady zápisu:
označení druhu MOTOCYKL
další označení druhu MOPED-LEHKÁ ČTYŘKOLKA
kategorie LB
nebo
označení druhu MOTOCYKL
další označení druhu ČTYŘKOLKA
kategorie LE
B) kategorie M, dělící se na
M , M , M
1 2 3
Ba) OSOBNÍ AUTOMOBIL - kategorie
M
1
Do kolonky 1- první řádek "označení druhu" se zapisuje
OSOBNÍ AUTOMOBIL
- druhý řádek "Druh vozidla" se pak zapíše
níže uvedené označení, popřípadě za toto
označení dále po pomlčce bližší určení vozidla.
Příklad zápisu:
Druh vozidla OSOBNÍ AUTOMOBIL
SANITNÍ
druh Sedan
- karoserie - uzavřená, se stupňovitou zádí,
- střecha - pevná, tuhá - část střechy může být otvíratelná,
- 4 boční dveře, v zádi automobilu může být víko (dveře), zasahující až ke střeše, ( v případě 2 bočních dveří se jedná o druh Tudor ),
- dvě řady plnohodnotných sedadel, každá z nich po dvou popř. třech místech k sezení,
- oddělený zavazadlový prostor.
druh Hatchback
- tvar zadní části karoserie se vyznačuje splývavou zádí, otvíratelnou v celé nebo téměř celé ploše, závěsy zadních (pátých, resp. třetích) dveří jsou umístěny u střechy vozidla.
druh Liftback
- tvar zadní části karoserie se vyznačuje tím, že za spodní hranou okna zadních dveří je vodorovná nebo téměř vodorovná plocha (odsazení). Záď je otevíratelná v celé nebo téměř celé ploše, závěsy zadních (pátých, resp. třetích) dveří jsou umístěny u střechy vozidla.
druh Limuzína
- karoserie - prostornější než sedan, uzavřená
- může mít dělicí stěnu mezi předními a zadními sedadly,
- střecha - pevná, tuhá - část střechy může být otevíratelná,
- počet míst k sezení - 4 nebo více nejméně ve dvou řadách, případná další sedadla mohou být sklápěcí,
- počet bočních dveří - 4 nebo 6,
- minimální délka vozidla je 5 400 mm.
druh Kupé
- karoserie - uzavřená, s obvykle omezeným možným zadním prostorem pro cestující,
- střecha - pevná, tuhá - část střechy může být otvíratelná,
- počet míst k sezení - 2 až 3 vpředu - případná zadní sedadla pevná nebo sklopná,
- počet bočních dveří - 2, v zádi automobilu může být víko (dveře), zasahující až ke střeše,
- oddělený zavazadlový prostor,
- střecha karoserie se zpravidla snižuje v zadní části pro cestující.
druh Kabriolet
- karoserie proměnlivá zpravidla bez pevného rámu bočních dveří, s pevnými sloupky čelního skla a nebo s ochranným zařízením pro cestující při převrácení vozidla,
- střecha poddajná, stahovací, popř. tuhá, odnímatelná nebo sklápěcí,
- počet míst k sezení - 4 nebo více nejméně ve dvou řadách,
- počet bočních dveří - 2 nebo 4.
druh Roadster
- karoserie proměnlivá, bez pevných rámů bočních dveří, s pevnými sloupky čelního skla, a nebo s ochranným zařízením pro cestující při převrácení vozidla, s omezeným možným zadním prostorem pro cestující,
- střecha poddajná, stahovací, popř. tuhá, odnímatelná nebo sklápěcí,
- počet míst k sezení - 2 až 3 vpředu - případná zadní sedadla pevná nebo sklopná,
- počet bočních dveří - 2,
- střecha karoserie se zpravidla snižuje v zadní části pro cestující.
druh Osobní kombi
- uzavřená karoserie, vzniklá zvětšením či prodloužením zadní části karoserie SEDAN, HATCHBACK, LIFTBACK nebo LIMUZÍNA,
- střecha pevná, tuhá - část střechy může být otvíratelná,
- počet míst k sezení - 4 nebo více nejméně ve dvou řadách,
- zadní sedadla se sklopnými opěradly nebo vyjímatelná ke zvětšení ložné plochy,
- počet bočních dveří - 2 až 4 a jedny zadní dveře (víko),
- střecha rovná, zadní stěna v celé ploše mírně šikmá nebo kolmá.
druh Kombi
- karoserie uzavřená, velkoprostorová s jedním společným prostorem pro cestující a náklad,
- střecha pevná, tuhá - část střechy může být otvíratelná,
- počet míst k sezení - 4 nebo více, nejméně ve dvou řadách,
- zadní sedadla vyjímatelná nebo se sklopnými opěradly ke zvětšení ložné plochy,
- počet bočních dveří - 2 až 4 a jedny zadní dveře (víko),
- může být odvozen od skříňového nákladního automobilu, u každé řady sedadel musí být na obou stranách boční okno (popřípadě společné okno pro druhou a třetí řadu sedadel).
druh Sanitní
- vozidlo pro dopravu nemocných a raněných - DNR
- vozidlo rychlé zdravotnické pomoci - RZP
druh Pohřební
druh Obytný
druh Požární
druh Záchranářské
druh Montážní
- Výchozím vozidlem může být osobní automobil s uzavřenou karoserií se společným prostorem pro cestující a pro náklad (typu osobní kombi, kombi) v provedení s max. dvěma řadami sedadel.
- Vozidlo musí být vybaveno posuvnou přepážkou za druhou řadou sedadel, která umožňuje posuv do prostoru vzniklého sklopením druhé řady sedadel a dočasné zvětšení prostoru pro přepravovaný náklad nebo speciální výbavu. Požadavky na technické parametry vlastní přepážky jsou shodné s požadavky kladenými na přepážku určenou pro skříňová vozidla kategorie
N .
1
- Prostor pro náklad a speciální výbavu musí mít případná boční okna v tomto prostoru zajištěna proti snadnému poškození (pokud je okno pevně umístěno v karoserii postačuje bezpečnostní folie). Toto zajištění není povinné pro boční okna, která jsou součástí nákladového prostoru pouze při přední poloze přepážky.
- Prostor pro speciální výbavu musí mít vhodný počet úchytů pro připevnění následně doplněné speciální výbavy (lze využít výrobcem standardně montovaná oka v zavazadlovém prostoru nebo stanovit či připravit další úchytné body, které bude výrobce garantovat jako vhodné pro kotvení speciální výbavy), touto výbavou rozumíme například hasicí přístroje, skříňky na nářadí a díly, nářadí větších rozměrů apod., tato výbava při schválení technické způsobilosti nemusí být fyzicky umístěna. Tyto úchyty musí být voleny tak, aby byl zajištěn přístup k důležitým místům, jako je náhradní kolo, přístup k ovládání posuvu přepážky apod.
- V konkrétních případech mohou být požadavky doplněny o jiné, než výše uvedené.
druh Sportovní
druh Technický zásahový
druh Technický vyprošťovací
druh Technické pomoci
Tuto podskupinu lze dále rozšiřovat o další provedení, je možno však použít pouze označení,
která nejsou v této skupině již použita a nedojde-li, vzhledem k podobnosti, k záměně.
Osobní automobil může být také vyroben v provedení "VOZIDLO URČENÉ K DOSTAVBĚ".
V tomto případě se provede zápis do ZTP takto
Příklad:
Druh vozidla OSOBNÍ AUTOMOBIL
(vozidlo určené k dostavbě)
Poznámka:
Pokud bude schváleno vozidlo jako samostatný typ určený k dostavbě nebo i v rámci již schváleného typu vozidla, postupuje se tak, že kolonka 1, první řádek "Druh vozidla" v ZTP bude opatřen zápisem "vozidlo určené k dostavbě", tento zápis bude opatřen závorkami. V druhé řádce nebude zápis žádný. Technický průkaz pak nebude v této kolonce opatřen žádným zápisem. Zápis v kolonce 1, oba řádky "druh vozidla" doplní až finální výrobce podle skutečného provedení vozidla, včetně zkratky určení druhu vozidla, kategorie a bližšího určení.
Příklad zápisu: v ZTP
Druh vozidla (vozidlo určené k dostavbě)
Bb) AUTOBUS - kategorie
M , M
2 3
Vozidla kategorií
M a M
2 3
patří do jedné z následujících tříd
Vozidla s obsaditelností přesahující 22 cestujících mimo řidiče
- Třída I "MĚSTSKÝ autobus" vozidlo této třídy má sedadla a místa pro stojící cestující.
- Třída II " MEZIMĚSTSKÝ autobus" vozidlo této třídy může být zařízeno pro dopravu stojících cestujících, avšak jen v uličce.
- Třída III "DÁLKOVÝ autobus" vozidlo této třídy není nijak zařízeno pro dopravu stojících cestujících.
Vozidla s obsaditelností nepřesahující 22 cestujících mimo řidiče
- TŘÍDA A vozidlo této třídy má sedadla a může být vybaveno pro stojící cestující.
- TŘÍDA B vozidlo této třídy není vybaveno pro stojící cestující.
C) NÁKLADNÍ AUTOMOBIL - kategorie
N , N , N
1 2 3
Nákladní automobil je určen pro dopravu nákladu.
Do kolonky 1 - první řádek "označení druhu" se zapisuje
NÁKLADNÍ AUTOMOBIL
- druhý řádek "Druh vozidla" se pak zapíše
níže uvedené označení
Příklad zápisu:
Druh vozidla NÁKLADNÍ AUTOMOBIL VALNÍKOVÝ
Druhy nákladních automobilů
CISTERNOVÝ
AUTODOMÍCHÁVAČ
DOUBLE CAB
MRAZÍRENSKÝ
CHLADÍRENSKÝ
ISOTERMICKÝ
KABELOVÝ
NOSIČ VÝMĚNNÝCH NÁSTAVEB
PANCÉŘOVANÝ
PICK UP
POHŘEBNÍ
PRO PŘEPRAVU BETONU
PRO PŘEPRAVU DŘEVA
PRO PŘEPRAVU LODÍ
PRO PŘEPRAVU ODPADU
PRO PŘEPRAVU VOZIDEL
PRO PŘEPRAVU ŽIVÝCH ZVÍŘAT
SKLÁPĚČKOVÝ
SKŘÍŇOVÝ - do kolonky "druh karoserie" v tomto případě zapisujeme
- SKŘÍŇOVÁ, pokud kabina řidiče a prostor pro náklad tvoří jeden nedílný konstrukční prvek, přičemž prostor pro náklad je oddělen od prostoru pro osádku přepážkou
- FURGON, pokud kabina řidiče a prostor pro náklad tvoří jeden nedílný konstrukční prvek a mezi kabinou řidiče a prostorem pro náklad je v přepážce proveden průlez; průlez musí být opatřen dveřmi
- SAMOSTATNÁ SKŘÍŇ, pokud je samostatná oddělená skříň a samostatná kabina řidiče
VALNÍKOVÝ
TAHAČ NÁVĚSŮ
TAHAČ PŘÍVĚSŮ
atd.
Nákladní automobil může být také vyroben v provedení "VOZIDLO URČENÉ K DOSTAVBĚ"
D) SPECIÁLNÍ AUTOMOBIL - kategorie
N , N , N
1 2 3
SPECIÁLNÍ PŘÍVĚS, NÁVĚS - kategorie
O , O , O , O
1 2 3 4
Speciální vozidlo je vozidlo určené k provádění speciálních činností. Speciální vozidlo není primárně určeno k přepravě osob nebo k přepravě nákladu, ale je konstruováno na podvozku automobilu nebo přípojného vozidla s pevnou nebo výměnnou nástavbou, určenou k provádění speciálních prací nebo přepravě speciálních pevně zabudovaných zařízení. Užitečná hmotnost je využita pro nástavbu a posádku.
POŽÁRNÍ (podle vyhlášky č.254/1999 Sb.)
E) TRAKTORY - kategorie T
Motorová vozidla vybavená koly nebo pásy, jejichž hlavní funkcí je tažná síla a která jsou zvláště konstruována pro tažení, tlačení, nesení nebo pohon určitého nářadí, strojů nebo přípojných vozidel, určených pro užití zejména v zemědělství nebo lesnictví. Mohou být vybavena pro přepravu nákladu a osob.
Kolové traktory se dále dělí
Kategorie
T
1
traktory s maximální konstrukční rychlostí nepřevyšující 40 km.h-1, s nejméně jednou nápravou a s minimálním rozchodem větším než 1150 mm, s nenaloženou hmotností v provozním stavu větší než 600 kg a se světlou výškou nad vozovkou menší než 1000 mm. Do doby přijetí všech jednotlivých směrnic podle přílohy II směrnice 2003/37/ES lze do kategorie
T
1
řadit i traktory s maximální konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1, pokud budou splněny požadavky podle bodu 15 přílohy č. 3 k této vyhlášce.
Kategorie
T
2
traktory s maximální konstrukční rychlostí nepřevyšující 40 km.h-1, s minimálním rozchodem menším než 1150 mm, s nenaloženou hmotností v provozním stavu větší než 600 kg a se světlou výškou nad vozovkou menší než 600 mm. Pokud je však výška těžiště traktoru podle ČSN ISO 789-6 (30 0446), měřeno vůči vozovce, dělená střední hodnotou minimálního rozchodu všech náprav větší než 0,90, je maximální konstrukční rychlost omezena na 30 km.h-1.
Kategorie
T
3
traktory s maximální konstrukční rychlostí nepřevyšující 40 km.h-1, a s nenaloženou hmotností v provozním stavu menší než 600 kg.
Kategorie
T
4
ostatní traktory s maximální konstrukční rychlostí nepřevyšující 40 km.h-1, (podle definice uvedené dále).
T
4.1
traktory s vysokou světlou výškou
Traktory konstruované pro práci s vysokými plodinami, např. s vínem. Jejich znakem je zvýšený podvozek nebo jeho část, což traktoru umožňuje pojíždět souběžně s plodinou s levými a pravými koly na každé straně jedné řady nebo více řad plodiny. Tyto traktory jsou určeny k nesení nebo k pohonu nářadí, které může být montováno na předku, mezi nápravami, na zádi nebo na nákladové plošině. Pokud je traktor v pracovní poloze, je jeho světlá výška kolmá na řady plodiny vyšší než 1000 mm. Pokud je výška těžiště traktoru podle ČSN ISO 789-6 (30 0446), měřeno vůči zemi při užití normálně montovaných pneumatik, dělená střední hodnotou minimálního rozchodu všech náprav větší než 0,90, nesmí maximální konstrukční rychlost překročit 30 km.h-1.
T
4.2
zvláště široké traktory
Traktory, charakteristické svými velkými rozměry, přednostně určené k práci na velkých zemědělských plochách.
F) TERÉNNÍ VOZIDLA - motorová vozidla se zvýšenou průjezdností, které patří do vozidel kategorie M nebo N, označuje se doplňkovým písmenem G ke kategorii M nebo N, např. vozidlo kategorie
N
1
splňující podmínky zařazení do skupiny terénních vozidel, se označí jako
N G.
1
Vozidla kategorie
N
1
s největší technicky přípustnou hmotností nepřevyšující 2,00 t a vozidla kategorie
M
1
se považují za terénní vozidla, pokud
- nejméně jedna přední náprava a nejméně jedna zadní náprava jsou současně poháněny, včetně vozidel, u kterých může být pohon jedné nápravy odpojen,
- jsou vybavena nejméně jedním uzávěrem diferenciálu nebo nejméně jedním zařízením, kterým se dosáhne podobného účinku,
- pokud činí vypočtená stoupavost sólo vozidla nejméně 30 %.
Z následujících šesti požadavků musí být dále splněno nejméně pět
- přední nájezdový úhel musí být nejméně 25°,
- zadní nájezdový úhel musí být nejméně 20°,
- přechodový úhel musí být nejméně 20°,
- světlá výška pod přední nápravou musí být nejméně 180 mm,
- světlá výška pod zadní nápravou musí být nejméně 180 mm,
- světlá výška mezi nápravami musí být nejméně 200 mm.
Vozidla kategorie
N
1
s největší technicky přípustnou hmotností převyšující 2,00 t nebo kategorie
N , M a M
2 2 3
s největší technicky přípustnou hmotností nepřevyšující 12,00 t se považují za terénní vozidla, pokud buď jsou všechna jejich kola poháněna, včetně těch vozidel, u kterých může být pohon jedné nápravy odpojen, nebo jsou-li splněny následující tři požadavky
- nejméně jedna přední náprava a nejméně jedna zadní náprava jsou současně poháněny, včetně těch vozidel, u kterých může být pohon jedné nápravy odpojen,
- jsou vybavena nejméně jedním uzávěrem diferenciálu nebo nejméně jedním zařízením s podobným účinkem,
vypočtená stoupavost pro jednotlivé vozidlo je nejméně 25 %.
Vozidla kategorie
M
3
s největší technicky přípustnou hmotností převyšující 12,00 t nebo vozidla kategorie
N
3
se považují za terénní vozidla, pokud buď jsou všechna jejich kola poháněna, včetně těch vozidel, u kterých může být pohon jedné nápravy odpojen, nebo jsou-li splněny následující požadavky
a) nejméně polovina kol je poháněna,
b) vozidlo je vybaveno nejméně jedním uzávěrem diferenciálu nebo zařízením s obdobným účinkem,
c) vypočtená stoupavost pro jednotlivé vozidlo je nejméně 25 %,
d) z následujících šesti požadavků jsou splněny nejméně čtyři
- přední nájezdový úhel musí být nejméně 25°,
- zadní nájezdový úhel musí být nejméně 25°, přední nájezdový úhel musí být nejméně 25°,
- zadní nájezdový úhel musí být nejméně 25°,
- přechodový úhel musí být nejméně 25°,
- světlá výška pod přední nápravou musí být nejméně 250 mm,
- světlá výška mezi nápravami musí být nejméně 300 mm,
- světlá výška pod zadní nápravou musí být nejméně 250 mm.
Zatížení a podmínky ověření
a) vozidla kategorie
N
1
o největší technicky přípustné hmotnosti nepřevyšující 2,00 t a vozidla kategorie
M
1
musí být v provozním stavu, zejména s chladicí kapalinou, mazivy, palivem, nářadím, náhradním kolem a řidičem,
b) jiné automobily, než jsou uvedené v bodě a) musí být naloženy na největší technicky přípustnou hmotnost podle údaje výrobce,
c) požadovaná stoupavost (25 % a 30 %) se ověří jednoduchým výpočtem. Ve výjimečných případech však může oprávněná zkušebna požadovat předání vozidla příslušného typu pro ověření zkouškou.
d) při ověřování předního a zadního nájezdového úhlu se neuvažuje zařízení proti podjetí vozidel.
Definice a náčrtky světlých výšek (definice předního nájezdového úhlu, zadního nájezdového úhlu a přechodového úhlu jsou v normě ISO 612-1978, body č. 6.10, 6.11 a 6.9.)
"Světlá výška mezi nápravami" znamená nejkratší vzdálenost mezi rovinou vozovky a nejnižším pevným bodem vozidla. Skupina náprav se pokládá za jedinou nápravu.

Obrázek - Světlá výška
"Světlá výška pod nápravou" znamená výšku, kterou má nad základnou vrchol kruhového oblouku procházejícího středem stop kol jedné nápravy na vozovce (při dvojité montáži kol se uvažují vnitřní kola) a dotýkající se nejnižšího bodu vozidla mezi koly.
Žádná pevná část vozidla nesmí zasahovat do šrafovaného pole na náčrtu. V případě potřeby se uvádí světlá výška pod několika nápravami podle jejich pořadí, od přední ve směru jízdy k poslední, např. 280/250/250.

Obrázek - Světlá výška
Další způsoby vyplňování vycházejí z výše uvedených principů, jednotlivá druhová označení jsou uvedena v následující tabulce
+-------------------------------+----------------------------------+-----------------------+
| DRUH VOZIDLA (1. řádek) | DRUH VOZIDLA (2. řádek) | DRUH KAROSERIE |
| (Zkratka kategorie vozidla) | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-----------------------+
| (Vozidlo určené k dostavbě) | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-----------------------+
| MOTOCYKL | MOPED | NÁKLADNÍ |
| | MOPED - LEHKÁ ČTYŘKOLKA | KAPOTÁŽ |
| (LA,LB,LC,LD,LE,LM) | MOPED - MOKIK | POLOKAPOTÁŽ |
| | MOPED - MOTOKOLO | |
| | MOPED - SKÚTR | |
| | MOPED - TŘÍKOLKA | |
| | S POSTRANNÍM VOZÍKEM | |
| | SKÚTR | |
| | SNĚŽNÝ SKÚTR | |
| | TŘÍKOLKA | |
| | ČTYŘKOLKA | |
| | SPORTOVNÍ | |
| | SPORTOVNÍ - TŘÍKOLKA | |
| | SPORTOVNÍ - ČTYŘKOLKA | |
| | SPORTOVNÍ - S POSTRANNÍM VOZÍKEM | |
| | (prázdná číselníková položka) | |
+-------------------------------+----------------------------------+-----------------------+
| OSOBNÍ AUTOMOBIL | | HARDTOP |
| | | SOFTTOP |
| (M1,M1G) | HATCHBACK | 3 DVEŘOVÝ |
| | | 5 DVEŘOVÝ |
| | POŽÁRNÍ | |
| | KABRIOLET | |
| | KOMBI | |
| | KUPÉ | |
| | LIFTBACK | |
| | LIMUZÍNA | |
| | MONTÁŽNÍ | |
| | OBYTNÝ | |
| | OSOBNÍ KOMBI | |
| | PANCÉŘOVANÝ | |
| | POHŘEBNÍ | |
| | POLICEJNÍ | |
| | ROADSTER | |
| | SANITNÍ | DNR |
| | | RZP |
| | SEDAN | |
| | SPORTOVNÍ | |
| | TECHNICKÉ POMOCI | |
| | TECHNICKÝ VYPROŠŤOVACÍ | |
| | TECHNICKÝ ZÁSAHOVÝ | |
| | TUDOR | |
| | ZÁCHRANÁŘSKÝ | |
| | (prázdná číselníková položka) | |
+-------------------------------+----------------------------------+-----------------------+
| AUTOBUS | DÁLKOVÝ | DVOUPODLAŽNÍ |
| | MĚSTSKÝ | NÍZKOPODLAŽNÍ |
| (M2,M3,M2G,M3G) | MEZIMĚSTSKÝ | KLOUBOVÝ |
| | TŘÍDA A | JEDNOPODLAŽNÍ |
| | TŘÍDA B | ŠKOLNÍ |
| | | VYHLÍDKOVÝ |
| | | |
| | (prázdná číselníková položka) | |
+-------------------------------+----------------------------------+-----------------------+
| NÁKLADNÍ AUTOMOBIL | | S NAKLÁDACÍM JEŘÁBEM |
| NÁKLADNÍ AUTOMOBIL ADR | | S NAKLÁDACÍ PLOŠINOU |
| | CISTERNOVÝ | NA SYPKÉ SUBSTRÁTY |
| (N1,N2,N3,N1G,N2G,N3G) | | NA KAPALINY |
| | | NA ČIŠTĚNÍ KANALIZACE |
| | AUTODOMÍCHÁVAČ | |
| | DOUBLE CAB | |
| | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-----------------------+
| | CHLADÍRENSKÝ | |
| | ISOTERMICKÝ | |
| | KABELOVÝ | |
| | MRAZÍRENSKÝ | |
| | NOSIČ VÝMĚNNÝCH NÁSTAVEB | KONTEJNEROVÝ |
| | PANCÉŘOVANÝ | |
| | PICK UP | |
| | POHŘEBNÍ | |
| | PRO PŘEPRAVU BETONU | |
| | PRO PŘEPRAVU DŘEVA | DLOUHÉHO DŘEVA |
| | PRO PŘEPRAVU LODÍ | |
| | PRO PŘEPRAVU ODPADU | |
| | PRO PŘEPRAVU VOZIDEL | ODTAHOVÝ |
| | PRO PŘEPRAVU ŽIVÝCH ZVÍŘAT | |
| | SKLÁPĚČKOVÝ | |
| | SKŘÍŇOVÝ | SAMOSTATNÁ SKŘÍŇ |
| | | FURGON |
| | VALNÍKOVÝ | |
| | TAHAČ NÁVĚSŮ | |
| | TAHAČ PŘÍVĚSŮ | |
| | (prázdná číselníková položka) | |
+-------------------------------+----------------------------------+-----------------------+
| SPECIÁLNÍ AUTOMOBIL | AUTOJEŘÁB | * možnost použít |
| | AUTORÝPADLO | specifikace z |
| | | pracovních strojů |
| (N1,M1,N2,N3,N1G,N2G,N3G) | ČERPADLO BETONU | |
| | DRTIČ KAMENE | |
| | ELEKTROCENTRÁLA | |
| | ESKORTNÍ | |
| | POŽÁRNÍ | |
| | KOMPRESOR | |
| | KOMUNÁLNÍ | |
| | LABORATORNÍ | |
| | MONTÁŽNÍ | |
| | OBYTNÝ | |
| | POHŘEBNÍ | |
| | POJÍZDNÁ DÍLNA | |
| | POJÍZDNÁ KUCHYNĚ | |
| | POJÍZDNÁ PRODEJNA | |
| | POLICEJNÍ | |
| | PONTONOVÝ | |
| | PRACOVNÍ PLOŠINA | |
| | PRO PŘEPRAVU OSOB | |
| | ROZHLASOVÝ | |
| | TECHNICKÉ POMOCI | |
| | TELEVIZNÍ | |
| | VRTNÁ SOUPARAVA | |
| | VYPROŠŤOVACÍ | |
| | ZDRAVOTNICKÝ | |
| | SPORTOVNÍ | |
| | (prázdná číselníková položka) | |
+-------------------------------+----------------------------------+-----------------------+
| TRAKTOR | KOMUNÁLNÍ | |
| TRAKTOR KOLOVÝ | LESNICKÝ | |
| TRAKTOR PÁSOVÝ | ÚZKOROZCHODNÝ | |
| | NOSIČ NÁŘADÍ | |
| (T1,T2,T3,T4.1,T4.2) | TAHAČ | |
| | ZEMĚDĚLSKÝ | |
| | (prázdná číselníková položka) | |
+-------------------------------+----------------------------------+-----------------------+
| OSTATNÍ VOZIDLO | ROLBA | |
| (R) | JEDNONÁPRAVOVÝ TRAKTOR S | |
| | PŘÍVĚSEM | |
| | ČTYŘKOLKA SPECIÁLNÍ | |
| | (prázdná číselníková položka) | |
+-------------------------------+----------------------------------+-----------------------+
| NÁKLADNÍ PŘÍVĚS | | S NAKLÁDACÍM JEŘÁBEM |
| NÁKLADNÍ PŘÍVĚS ADR | | S NAKLÁDACÍ PLOŠINOU |
| | CISTERNOVÝ | NA SYPKÉ SUBSTRÁTY |
| (O1,O2,O3,O4) | | NA KAPALINY |
| | | NA ČIŠTĚNÍ KANALIZACE |
| | CHLADÍRENSKÝ | |
| | ISOTERMICKÝ | |
| | KABELOVÝ | |
| | MRAZÍRENSKÝ | |
| | NOSIČ VÝMĚNNÝCH NÁSTAVEB | KONTEJNEROVÝ |
| | PANCÉŘOVANÝ | |
| | POHŘEBNÍ | |
| | PRO PŘEPRAVU BETONU | |
| | PRO PŘEPRAVU DŘEVA | DLOUHÉHO DŘEVA |
| | PRO PŘEPRAVU LETADEL | |
| | PRO PŘEPRAVU LODÍ | |
| | PRO PŘEPRAVU ODPADU | |
| | PRO PŘEPRAVU VOZIDEL | ODTAHOVÝ |
| | PRO PŘEPRAVU ŽIVÝCH ZVÍŘAT | |
| | SKLÁPĚČKOVÝ | |
| | SKŘÍŇOVÝ | |
| | VALNÍKOVÝ | |
| | PLOŠINOVÝ | |
| | SIGNÁLNÍ | |
| | ZA MOTOCYKL | |
| | (prázdná číselníková položka) | |
+-------------------------------+----------------------------------+-----------------------+
| NÁKLADNÍ NÁVĚS | | S NAKLÁDACÍM JEŘÁBEM |
| NÁKLADNÍ NÁVĚS ADR | | S NAKLÁDACÍ PLOŠINOU |
| | CISTERNOVÝ | NA SYPKÉ SUBSTRÁTY |
| (O1,O2,O3,O4) | | NA KAPALINY |
| | | NA ČIŠTĚNÍ KANALIZACE |
| | CHLADÍRENSKÝ | |
| | ISOTERMICKÝ | |
| | KABELOVÝ | |
| | MRAZÍRENSKÝ | |
| | NOSIČ VÝMĚNNÝCH NÁSTAVEB | KONTEJNEROVÝ |
| | PANCÉŘOVANÝ | |
| | POHŘEBNÍ | |
| | PRO PŘEPRAVU BETONU | |
| | PRO PŘEPRAVU DŘEVA | DLOUHÉHO DŘEVA |
| | PRO PŘEPRAVU LODÍ | |
| | PRO PŘEPRAVU ODPADU | |
| | PRO PŘEPRAVU VOZIDEL | ODTAHOVÝ |
| | PRO PŘEPRAVU ŽIVÝCH ZVÍŘAT | |
| | SKLÁPĚČKOVÝ | |
| | SKŘÍŇOVÝ | |
| | VALNÍKOVÝ | |
| | PLOŠINOVÝ | |
| | (prázdná číselníková položka) | |
+-------------------------------+----------------------------------+-----------------------+
| NÁVĚS NÁKLADNÍ TRAKTOROVÝ | | S NAKLÁDACÍM JEŘÁBEM |
| PŘÍVĚS NÁKLADNÍ TRAKTOROVÝ | | S NAKLÁDACÍ PLOŠINOU |
| | CISTERNOVÝ | NA SYPKÉ SUBSTRÁTY |
| (OT1,OT2,OT3,OT4) | | NA KAPALINY |
| | | NA ČIŠTĚNÍ KANALIZACE |
| | CHLADÍRENSKÝ | |
| | ISOTERMICKÝ | |
| | KABELOVÝ | |
| | MRAZÍRENSKÝ | |
| | NOSIČ VÝMĚNNÝCH NÁSTAVEB | KONTEJNEROVÝ |
| | PANCÉŘOVANÝ | |
| | POHŘEBNÍ | |
| | PRO PŘEPRAVU BETONU | |
| | PRO PŘEPRAVU DŘEVA | DLOUHÉHO DŘEVA |
| | PRO PŘEPRAVU LODÍ | |
| | PRO PŘEPRAVU ODPADU | |
| | PRO PŘEPRAVU VOZIDEL | ODTAHOVÝ |
| | PRO PŘEPRAVU ŽIVÝCH ZVÍŘAT | |
| | SKLÁPĚČKOVÝ | |
| | SKŘÍŇOVÝ | |
| | VALNÍKOVÝ | |
| | PLOŠINOVÝ | |
| | (prázdná číselníková položka) | |
+-------------------------------+----------------------------------+-----------------------+
| SPECIÁLNÍ NÁVĚS | ČERPADLO BETONU | * možnost použít |
| SPECIÁLNÍ PŘÍVĚS | DRTIČ KAMENE | specifikace z |
| | ELEKTROCENTRÁLA | pracovních strojů |
| (O1,O2,O3,O4) | POŽÁRNÍ | CISTERNA |
| | | ŽEBŘÍK |
| | KOMPRESOR | |
| | KOMUNÁLNÍ | |
| | LABORATORNÍ | |
| | MONTÁŽNÍ | |
| | OBYTNÝ | |
| | POHŘEBNÍ | |
| | POJÍZDNÁ DÍLNA | |
| | POJÍZDNÁ KUCHYNĚ | |
| | POJÍZDNÁ PRODEJNA | |
| | POLICEJNÍ | |
| | PONTONOVÝ | |
| | PRACOVNÍ PLOŠINA | |
| | ROZHLASOVÝ | |
| | TELEVIZNÍ | |
| | VRTNÁ SOUPRAVA | |
| | ZDRAVOTNICKÝ | |
| | (prázdná číselníková položka) | |
+-------------------------------+----------------------------------+-----------------------+
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+--------------------+
| DRUH VOZIDLA (1 .řádek) | DRUH VOZIDLA (2. řádek) | DRUH VOZIDLA (2. řádek | Platnost pro |
| (Zkratka kategorie vozidla) | | (pokračování- pouze PS) | kategorie |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| PRACOVNÍ STROJ | BALÍCÍ STROJ | | | | SPT | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| PRACOVNÍ STROJ SAMOJÍZDNÝ | BRÁNY | HŘEBOVÉ | | | SPT | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| PRACOVNÍ STROJ PŘÍPOJNÝ | | PRUTOVÉ | | | SPT | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| PRACOVNÍ STROJ PŘÍPOJNÝ | | TALÍŘOVÉ | | | SPT | SN |
| TRAKTOROVÝ | | | | | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| PRACOVNÍ STROJ NESENÝ | | VIBRAČNÍ | | | SPT | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | ČELNÍ SPLACHOVACÍ LIŠTA | | | | | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | ZAMETACÍ | | | | | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | ROZSTŘIKOVAČ ŽIVIC | S CISTERNOU | | | | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | DEMPR | KLOUBOVÝ | SS | | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| VÝMĚNNÁ NÁSTAVBA | GREJDR | | SS | | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | KOLOVÉ RÝPADLO | DVOUCESTNÉ | SS | | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| (SS, | KOLOVÝ DOZER | | SS | | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| SP1,SP2,SP3, | KOLOVÝ NAKLADAČ | | SS | | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| SPT1,SPT2,SPT3, | KOMPAKTNÍ NAKLADAČ | ŘÍZENÝ PROKLUZEM KOL | SS | | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| SN) | KOMPRESOR | | | SP | SPT | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | KOMUNÁLNÍ NOSIČ | | SS | | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | KOMUNÁLNÍ ČISTÍCÍ STROJ | | SS | | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | KRMNÝ VŮZ | | | | SPT | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | KRMNÝ A MÍCHACÍ VŮZ | | SS | | SPT | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | KYPŘIČ | KOMBINOVANÝ | | | SPT | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | | RADLIČKOVÝ | | | SPT | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | | ROTAČNÍ | | | SPT | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | NAKLADAČ ŘEPY | ČISTÍCÍ | SS | | SPT | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | | VYORÁVACÍ | SS | | SPT | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | NOSIČ NÁŘADÍ | | SS | | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | NOSIČ VÝMĚNNÝCH NÁSTAVEB | | SS | | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | OBRACEČ PÍCE | | | | SPT | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | OBRACEČ SHRNOVAČ PÍCE | | | | SPT | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | OŘEZÁVAČ ŘEPY | | SS | | SPT | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | PÁSOVÝ ZAVLAŽOVAČ | | | | SPT | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | PLUH | JEDNOSTRANNÝ | | | SPT | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | | OBOUSTARANNÝ | | | SPT | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | PNEUMATIKOVÝ VÁLEC | | SS | | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | PODMÍTAČ | DISKOVÝ | | | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | | RADLIČNÝ | | | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | PODKLADAČ ŽIVIČNÝCH VRSTEV | | SS | | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | POSTŘIKOVAČ | | SS | | SPT | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | PŘEPRAVNÍ PODVOZEK | | | SP | SPT | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | PŮDNÍ PĚCH | | | | | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | RECYKLAČNÍ ZAŘÍZENÍ | | | SP | | |
| | ŽIVIČNÝCH SMĚSÍ | | | | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | ROSIČ | | | | SPT | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | ROZMETADLO | HNOJE | | | SPT | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | | KEJDY A MOČŮVKY | | | SPT | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | | PNEUMATICKÉ | | | SPT | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | | PRŮMYSLOVÝCH HNOJIV | | | SPT | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | RÝPADLO - NAKLADAČ | | SS | | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | SÁZEČ BRAMBOR | | | | SPT | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | SBĚRACÍ LIS | NA HRANATÉ BALÍKY | | | SPT | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | | NA VÁLCOVÉ BALÍKY | | | SPT | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | SAMOSBĚRACÍ VŮZ | | | | SPT | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | SECÍ KOMBINACE | BEZOREBNÁ | | | SPT | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | SECÍ STROJ | BEZOREBNÝ | | | SPT | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | | PNEUMATICKÝ | | | SPT | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | | PRO PŘESNÝ VÝSEV | | | | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | SHRNOVAČ PÍCE | | | | SPT | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | SILÁŽOVACÍ STROJ | | | | SPT | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | SKLÍZECÍ MLÁTIČKA | | SS | | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | SKLÍZECÍ ŘEZAČKA | | SS | | SPT | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | SKLÍZEČ BRAMBOR | | | | SPT | |
| | KOMBINOVANÝ | | | | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | SKLÍZEČ ŘEPY KOMBINOVANÝ | BUNKROVÝ | SS | | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | TELESKOPICKÝ MANIPULÁTOR | | SS | | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | VÁLCE | CAMBRIDGE | | | SPT | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | | CROSSKILL | | | SPT | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | VYORÁVAČ ŘEPY | | SS | | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | VYSOKOZDVIŽNÝ VOZÍK | | SS | | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | VYSPRÁVKOVÁ SOUPRAVA | | | SP | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | ŽACÍ MAČKAČ | | SS | | SPT | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | ŽACÍ STROJ | BUBNOVÝ | | | SPT | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | | CEPOVÝ | | | | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | | DISKOVÝ | | | SPT | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | | LIŠTOVÝ | | | | SN |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | (viz. NÁKLADNÍ AUTOMOBIL a | | | | | |
| | dále...) | | | | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | (viz. SPECIÁLNÍ AUTOMOBIL a | | | | | |
| | dále...) | | | | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
| | (prázdná číselníková položka) | | | | | |
+-------------------------------+----------------------------------+-------------------------+----+----+-----+----+
------------------------------------------------------------------