CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 337/2010 Sb. Vyhláška o emisních limitech a dalších podmínkách provozu ostatních stacionárních zdrojů znečišťování ovzduší emitujících a užívajících těkavé organické látky a o způsobu nakládání s výrobky obsahujícími těkavé organické látky 4.7. Nátěry při výrobě nových silničních a kolejových vozidel

4.7. Nátěry při výrobě nových silničních a kolejových vozidel

337/2010 Sb. Vyhláška o emisních limitech a dalších podmínkách provozu ostatních stacionárních zdrojů znečišťování ovzduší emitujících a užívajících těkavé organické látky a o způsobu nakládání s výrobky obsahujícími těkavé organické látky

4.7. Nátěry při výrobě nových silničních a kolejových vozidel

Velikost povrchu opatřeného nátěrem je v případech výrobků uvedených v této části definována jako

a) plocha povrchu vypočtená jako součet celkové velikosti povrchu opatřeného elektroforeticky nanášenou vrstvou nátěrové hmoty a velikosti povrchů všech částí připojených k výrobku v dalších fázích výroby, které jsou natírány stejným nátěrovým systémem, nebo

b) celková velikost povrchu výrobku opatřeného nátěrovými hmotami v daném zařízení.

Velikost povrchu opatřeného elektroforeticky nanášenou vrstvou nátěrové hmoty se vypočítává ze vztahu:

[2 x hmotnost karosérie ]/[ průměrná tloušťka plechu x hustota materiálu plechu]

Tuto metodu lze rovněž použít pro jiné výrobky z plechu. K výpočtu celkové velikosti povrchu výrobku opatřovaného v daném zařízení vrstvou nátěrové hmoty lze rovněž využít softwarové systémy nebo jiné ekvivalentní metody. Jednotkou pro výpočet velikosti povrchu je m2.

Nátěry při výrobě nových silničních a kolejových vozidel s roční projektovanou spotřebou organických rozpouštědel 15 t/rok a více jsou velký zdroj znečišťování ovzduší a platí pro ně údaje v následující tabulce.

Pro nátěry při výrobě nových silničních a kolejových vozidel s roční projektovanou spotřebou organických rozpouštědel do 15 t/rok platí zařazení do kategorií a požadavky stanovené v podbodu 4.3. této přílohy - Přestříkávání vozidel - opravárenství.

+-------------------------+--------------------------+---------------+--------------+

| Činnost | Roční produkce [ks] | Měrná výrobní | Emisní limit |

| | | emise 1), 2) | TZL |

| | | [g/m2] | [mg/m3] |

+-------------------------+--------------------------+---------------+--------------+

| nátěry nových osobních | > 5000 | 45 | 3 |

| automobilů +--------------------------+---------------+--------------+

| | ≤ 5000 samonosných | | |

| | karosérií nebo | 90 | 3 |

| | > 3500 karoserií | | |

| | upevněných na podvozek | | |

+-------------------------+--------------------------+---------------+--------------+

| nátěry nových kabin | ≤ 5000 | 65 | 3 |

| nákladních automobilů | | | |

| a dodávek +--------------------------+---------------+--------------+

| | > 5000 | 55 | 3 |

+-------------------------+--------------------------+---------------+--------------+

| nátěry nových | ≤ 2500 | 90 | 3 |

| nákladních +--------------------------+---------------+--------------+

| automobilů | > 2500 | 70 | 3 |

+-------------------------+--------------------------+---------------+--------------+

| nátěry nových autobusů, | ≤ 2000 | 90 | 3 |

| trolejbusů a kolejových +--------------------------+---------------+--------------+

| vozidel | > 2000 | 70 | 3 |

+-------------------------+--------------------------+---------------+--------------+

Poznámky:

1) Podíl hmotnosti celkových emisí těkavých organických látek a celkové plochy výrobku. Je vztažena na všechny fáze procesu provozovaného ve stejném zařízení elektroforetickým nanášením nebo jakýmkoli jiným typem procesu aplikace nátěrových hmot, včetně konečné konzervace voskem a leštění vrchního nátěru, včetně použití organických rozpouštědel k čištění provozního zařízení.

2) Nelze-li této hodnoty dosáhnout, potom nesmí být překročen emisní limit TOC 50 mg/m3.