CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 33/2004 Sb.m.s. Sdělení o Finančním memorandu týkajícího se Národního programu Phare 2002 pro ČR - část II Cíl 10 Příprava na Strukturální fondy a Fond soudržnosti

Cíl 10 Příprava na Strukturální fondy a Fond soudržnosti

33/2004 Sb.m.s. Sdělení o Finančním memorandu týkajícího se Národního programu Phare 2002 pro ČR - část II

Cíl 10 Příprava na Strukturální fondy a Fond soudržnosti

CZ2002/000-582.10.01 Sektorový operační program pro rozvoj lidských zdrojů a struktury ESF - posilování implementační kapacity:

Tento twinningový projekt technické pomoci postihuje prioritu přístupového partnerství a jeho cílem je zajistit plné dodržování příslušných nařízení pro Strukturální fondy ze strany všech orgánů zapojených do implementace Evropského sociálního fondu, což zahrnuje zejména centrální i regionální řízení Sektorového operačního programu pro rozvoj lidských zdrojů, který má být implementován po přistoupení České republiky k Evropské unii z Rámce podpory Společenství. Výsledkem projektu by mělo být ustanovení řídícího orgánu a všech příslušných orgánů na střední úrovni, schopných plnit své povinnosti popsané v Nařízeních Rady 1260/99, 438/01 a zejména 448/01. K těmto povinnostem patří všechny činnosti popsané v Nařízení Rady 1260/99 čl. 34 odst. 1 písm. a) až h) včetně. Zvláštní pozornost by měla být věnována dodržování zásady partnerství. Projekt by měl vycházet z výsledků pomoci zakotvené ve stávajících projektech Phare, a zejména CZ9807.01, CZ9902.02, CZ9915.01 a 03 a CZ0010.01. Podmínkou projektu je to, že české úřady dodrží své závazky učiněné v rámci jednání o kapitole 21.

CZ2002/000-582.10.02 Sektorový operační program průmysl - posilování implementační kapacity:

Tento twinningový projekt technické pomoci postihuje prioritu přístupového partnerství a jeho cílem je zajistit plné dodržování příslušných nařízení pro Strukturální fondy ze strany všech orgánů zapojených do centrálního i regionálního řízení Sektorového operačního programu Průmysl, který má být implementován v rámci podpory Společenství po přistoupení České republiky k Evropské unii. Výsledkem projektu by mělo být ustavení řídícího orgánu a všech příslušných orgánů na střední úrovni, schopných plnit své povinnosti popsané v nařízeních Rady 1260/99, 438/01 a zejména 448/01. K těmto povinnostem patří všechny činnosti popsané v nařízení Rady 1260/99 čl. 34 odst. 1 písm. a) až h) včetně. Zvláštní pozornost by měla být věnována dodržování zásady partnerství. Projekt by měl vycházet z výsledků pomoci zakotvené ve stávajících projektech Phare, a zejména CZ9807.01 a CZ0010.01. Podmínkou projektu je to, že české úřady dodrží své závazky učiněné v rámci jednání o kapitole 21.

CZ2002/000-582.10.03 Společný regionální operační program a Rámec podpory Společenství - posilování implementační kapacity:

Tento twinningový projekt technické pomoci postihuje prioritu přístupového partnerství a jeho cílem je zajistit plné dodržování příslušných nařízení pro Strukturální fondy ze strany všech orgánů zapojených do centrálního i regionálního řízení Společného regionálního operačního programu a Rámce podpory Společenství, který má být implementován po přistoupení České republiky k Evropské unii. Pokud jde o Společný regionální operační program, mělo by být výsledkem projektu ustavení řídícího orgánu a všech příslušných orgánů na střední úrovni, schopných plnit své povinnosti popsané v nařízeních Rady 1260/99, 438/01 a zejména 448/01. K těmto povinnostem patří všechny činnosti popsané v nařízení Rady 1260/99 čl. 34 odst. 1 písm. a) až h) včetně. Pokud jde o Rámec podpory Společenství, měl by projekt ve spolupráci s příslušnými řídícími a platebními orgány zajistit účinnou koordinaci práce ministerstev pomocí rozvoje trvalých kanálů pro koordinaci, které by měly sloužit k posílení řízení budoucího Rámce podpory Společenství. Projekt by měl zajistit testování koordinačních kanálů pomocí existujících i budoucích programů Phare a měl by věnovat zvláštní pozornost tokům informací a metodám šíření informací, aktivní propagaci a poradenství pro dosažení nejlepších postupů a testovacím metodám pro rozšíření dlouhodobého uplatnění zásady partnerství. U obou částí tohoto projektu by měla být věnována zvláštní pozornost dodržování zásady partnerství. Projekt by měl vycházet z výsledků pomoci zakotvené ve stávajících projektech Phare, a zejména CZ9807.01 a CZ0010.01 a z toho, že české úřady dodrží své závazky učiněné v rámci jednání o kapitole 21.

CZ2002/000-582.10.04 Úvodní srovnávací systémové audity implementačních struktur Strukturálních fondů/Fondu soudržnosti:

Tento projekt technické pomoci postihuje prioritu přístupového partnerství a jeho cílem je zajistit komplexní posouzení nedostatků systému v podobě nezávislého auditu. Audit by měl postihnout všechny řídící orgány, platební orgán a příslušné orgány na střední úrovni. Výsledkem projektu by mělo být nezávislé potvrzení implementačních ujednání k využívání Strukturálních fondů a Fondu soudržnosti a povinností popsaných v Nařízeních Rady 1260/99, 438/01, 448/01, 1159/00 a zejména 1685/01. Projekt by měl zajistit, aby byl platební orgán schopen plnit všechny své povinnosti podle příslušných předpisů Společenství. Projekt je přímo spojen s výsledky projektů CZ02.10.01 až 03. Projekt by měl vycházet z výsledků pomoci zakotvené ve stávajících příslušných projektech Phare CZ9903.01.01 a CZ0109.01. Podmínkou projektu je to, že české úřady dodrží své závazky učiněné v rámci jednání o kapitole 21.

CZ2002/000-582.10.05 Posilování správy nemovitostí veřejného sektoru souvisejících s podnikáním:

Tento projekt technické pomoci postihuje prioritu přístupového partnerství a jeho cílem je posílit kapacitu příslušných českých státních orgánů pro správu nemovitostí a jiného majetku souvisejícího s podnikáním v České republice. Výsledkem projektu by měla být schopnost a kvalifikovanost příslušných orgánů na centrální i regionální úrovni v oblasti všech aspektů správy a rozvoje uvedených nemovitostí a majetku, zřízení komplexního programu na podporu rozvoje státních nemovitostí a majetku a zavedení příslušných vysoce kvalitních vzdělávacích kurzů na vybraném počtu vysokých škol.

CZ2002/000-582.10.06 Rezerva pro budování institucí:

Tento projekt tvoří rámec umožňující dosud nespecifikované činnosti v rámci budování institucí pro poskytování pomoci formou twinningu, light twinningu a jiných forem technické pomoci určené specifickým, naléhavým a nepředpokládaným potřebám zjištěným v průběhu procesu přístupových jednání, v souladu s přístupovým partnerstvím. Projekt by měl být zaměřen na specifické oblasti týkající se úkolů integrace do EU a vyjednávacích kapitol vztahujících se k přípravě na strukturální a regionální politiky. Projekt by měl zajišťovat poradenství ze strany úředníků členských států formou střednědobých či krátkodobých úkolů nebo pomocí technické pomoci poskytované specialisty na základě komerčních smluv.

Česká vláda musí provést i další opatření mimo bezprostřední rámec tohoto programu Phare a činností popisovaných pro cíl č. 10. V tomto smyslu Komise očekává pokrok v těchto klíčových oblastech:

Přijetí a vymáhání právních předpisů pro implementaci Strukturálních fondů, dodržování všech závazků přijatých při předběžném uzavření kapitoly 21 v dubnu 2002, včetně závazků týkajících se jiných příslušných kapitol, a zvýšení počtu kvalifikovaných pracovníků v příslušných implementačních orgánech:

úspěšné plnění zahrnuje komplexní implementaci zákona o finanční kontrole ve státní správě, včetně zřízení nezávislých jednotek vnitřního auditu. Měl by být přijat a implementován zákon o veřejných zakázkách v souladu s právními předpisy Společenství. V souladu s předpisy Společenství by měly být implementovány nové předpisy upravující státní podporu, hospodářskou soutěž, EIA a rozpočtová pravidla. Z hlediska decentralizace by mělo být přijato rozhodnutí o definování odpovědností národní, regionální a místní státní správy i rozhodnutí dát stabilní a udržitelný základ financování a zajištění pracovních sil pro proces decentralizace, rozhodnutí o statutu státních zaměstnanců pracujících pro regionální a městská zastupitelstva a návrh homogenních výběrových kritérií pro nábor a odměňování pracovníků regionálních zastupitelstev.