Čl. I
Vyhláška Ministerstva dopravy č. 103/1995 Sb., o pravidelných technických prohlídkách a měření emisí silničních vozidel, se mění a doplňuje takto:
1. V § 1 odst. 2 se poslední věta nahrazuje těmito větami: "U vozidla se rovněž ověřuje, zda skutečný stav vozidla odpovídá evidenčním údajům uvedeným v jeho dokladech (dále jen "evidenční kontrola"). Evidenční kontrola se provádí v rozsahu stanoveném pro zjišťování a hodnocení technického stavu vozidla při technické prohlídce v kontrolních úkonech skupiny 100 v příloze č. 1 této vyhlášky. Na základě požadavku dopravního inspektorátu Policie České republiky se provádí samostatná evidenční kontrola.".
2. V § 3 odst. 1 písm. c) se na konci třetí věty připojují tato slova: "a závady zjištěné při evidenční kontrole,".
3. V § 3 odst. 1 písm. d) se na konci třetí věty vypouští tečka a připojují se tato slova: "a přestavba vozidla, jejíž technická způsobilost nebyla schválena podle zvláštního předpisu. 2)".
4. V § 3 odst. 2 se za slova "jednotlivých ústrojí" vkládají tato slova: "nebo výsledku evidenční kontroly".
5. V § 3 odst. 2 písm. b) se na konci čárka nahrazuje tečkou a připojuje se tato věta: "Po odstranění závad zjištěných při samostatné evidenční kontrole se opakovaná evidenční kontrola neprovádí,".
6. V § 4 odst. 1 se za první větu vkládá tato věta:
"Obdobně vyznačuje i výsledek samostatné evidenční kontroly a její hodnocení.".
7. V § 4 odst. 2 se na konci tečka nahrazuje středníkem a připojuje se tato věta: "provedení samostatné evidenční kontroly bez zjištěných závad se vyznačí jen záznamem v technickém průkazu vozidla.".
8. § 4 odst. 3 zní:
"(3) Je-li vozidlo hodnoceno jako dočasně technicky způsobilé pro další provoz, provede se o tom záznam do technického průkazu vozidla s uvedením tříměsíční lhůty pro opakovanou technickou prohlídku nebo pro odstranění závad zjištěných při samostatné evidenční kontrole a na zadní tabulku státní poznávací značky se umístí kontrolní nálepka s vyznačením její tříměsíční platnosti do opakované technické prohlídky nebo do odstranění závad zjištěných při samostatné evidenční kontrole.".
9. V § 4 odst. 5 se na konci připojuje tato věta: "Po odstranění závad zjištěných při samostatné evidenční kontrole vyznačuje dopravní inspektorát Policie České republiky příští technickou prohlídku umístěním kontrolní nálepky na zadní tabulku státní poznávací značky v souladu s termínem příští technické prohlídky zapsaným v technickém průkazu vozidla před provedením samostatné evidenční kontroly a v technickém průkazu vozidla vyznačuje odstranění těchto závad v záznamu o evidenční kontrole.".
10. V příloze č. 1 v rozčlenění kontrolních úkonů (strana 5) se v písmenu b) za slova "technického stavu" vkládají slova "a evidenčních údajů" a v písmenu c) se za slova "v technickém stavu" vkládají slova "a evidenčních údajích".
11. V příloze č. 1 v kontrolním úkonu Státní poznávací značka - 101 odstavec nadepsaný Závady zní:
"Závady
1. Státní poznávací značka nesouhlasí s předloženými doklady ................................. B
2. Tabulka státní poznávací značky je poškozená natolik, že není dostatečně čitelná .......... B
3. Umístění tabulky státní poznávací značky neodpovídá předpisu .............................. B
4. Tabulka státní poznávací značky je odlišného provedení oproti schválenému ................. B
5. Tabulka státní poznávací značky není dostatečně upevněna,
popřípadě je mírně poškozená, avšak dostatečně čitelná .....................................A".
12. V příloze č. 1 v kontrolním úkonu Výrobní číslo motoru - 102 odstavec nadepsaný Závady zní:
"Závady
1. Výrobní číslo motoru nesouhlasí s doklady nebo není zaznamenáno ........................... B
2. Výrobní číslo na motoru chybí nebo je nečitelné ........................................... B
3. Výrobní číslo motoru souhlasí, ale ve struktuře čísla
nebo v jeho bezprostředním okolí je patrný zásah,
který vedl k jeho úpravě (přebroušení, přeražení apod.) ................................... B".
13. V příloze č. 1 v kontrolním úkonu Výrobní číslo podvozku (karosérie) - 103 odstavec nadepsaný Závady zní:
"Závady
1. Výrobní číslo podvozku (karosérie) nesouhlasí s doklady ................................... B
2. Výrobní číslo na podvozku (karosérii) chybí nebo je nečitelné ............................. B
3. Výrobní číslo karosérie (VIN) souhlasí s doklady, ale v jeho struktuře
nebo v okolí místa jeho umístění (výrobní identifikační štítek
a karosérie) je patrný zásah, který umožnil jeho změnu (přeražení jiného
čísla, navaření části karosérie z jiného vozidla apod.) ................................... B".
14. V příloze č. 1 v kontrolním úkonu Odchylky v provedení vozidla - 104 odstavec nadepsaný Závady zní:
"Závady
1. Vozidlo bylo změněno tak, že neodpovídá údajům
uvedeným v technickém průkazu vozidla ..................................................... B
2. Vozidlo bylo změněno tak, že jde o přestavbu vozidla podle
zvláštního předpisu 2) a před uvedením vozidla do provozu
po této změně nebyla opět schválena jeho technická způsobilost
k provozu ................................................................................. C
Poznámka: Zjistí-li se před zahájením technické prohlídky, že na vozidle byla provedena
přestavba a v technickém průkazu vozidla není uveden záznam o schválení její
technické způsobilosti, technická prohlídka vozidla se neprovede.".
15. V příloze č. 1 v kontrolním úkonu Barva vozidla - 105 odstavec nadepsaný Závady zní:
"Závady
1. Barva nebo barevné provedení vozidla nesouhlasí se záznamy v dokladech
nebo není zapsána v dokladech ............................................................ B
2. Označení barevného provedení nesouhlasí se vzorníkem barev ............................... A".
16. V příloze č. 1 v kontrolním úkonu Zadní svítilny se světlem do mlhy - počet a umístění - 625 v odstavci nadepsaném Předepsané podmínky v bodu 1 se poslední věta nahrazuje touto větou: "Jednou nebo dvěma zadními svítilnami se světlem do mlhy červené barvy musí být vybavena vozidla kategorií M, N a jejich přípojná vozidla.".