§ 64
Ochrana a pevnost budky (kabiny) řidiče proti jejímu poškození nákladem
(1) Motorová vozidla a návěsy, určené nebo použité pro přepravu tyčového materiálu, trámů a podobných nákladů, které posunem při náhlém prudkém brzdění mohou ohrozit bezpečnost osob v budce řidiče, musí být konstruovány nebo vybaveny tak, aby splňovaly podmínky stanovené v odstavcích 2 až 7.
(2) Ložná plocha nebo nákladní prostor vozidel 168) musí být vybaveny zařízením k upevnění nákladu, a to v počtu dostatečném pro spolehlivé upevnění nákladu.
(3) Vozidlo musí být opatřeno ochranným štítem (dále jen "štít") v přední části přepravní plošiny nebo mezi zadní stěnou budky řidiče a touto plošinou, nebo je-li vozidlo bez plošiny, mezi zadní stěnou budky řidiče a nákladem. Štít může být snímatelný.
(4) Štít nesmí mít šířku menší, než je šířka budky, popřípadě kabiny řidiče. Štít musí být vysoký alespoň jako výška nákladu, nejméně však 800 mm nad ložnou plošinou.
(5) Štít se smí upevňovat pouze:
a) bezprostředně na rám nebo jinou nosnou konstrukci vozidla,
b) na přední čelo ložné plošiny,
c) u soupravy tahače s návěsem na přední čelo ložné plošiny návěsu,
d) na kostru budky řidiče spojené přímo s karosérií.
(6) Štít a jeho upevnění včetně upevnění ložné plošiny na rám nebo jinou nosnou konstrukci (v případě upevnění štítu na přední čelo ložné plošiny) musí být takové, aby bez jakéhokoliv poškození odolal rovnoměrně rozloženému tlaku 7850 N (800 kp) z každé započaté tuny dovoleného nákladu vozidla. 169)
(7) Štítem nemusí být vybavena motorová vozidla, jestliže přední čelo jejich karosérie a plošina nebo zadní stěna budky řidiče spojené přímo s karosérií svým provedením a upevněním odpovídají požadavkům odstavců 4 až 6, a motorová vozidla, u kterých náklad jde mimo budku řidiče, jako např. vozidla s bočně neseným nákladem nebo nákladem, umístěným a upevněným pod vlastní budkou řidiče apod.
------------------------------------------------------------------
168) Nákladním prostorem se zde rozumí i vnitřní nákladní prostor skříňových vozidel, a to jak s tzv. průběžnou, tak i s tzv. oddělenou skříní (od budky řidiče).
169) Proti proražení tyčovým nebo trubkovým železným materiálem se doporučuje používat pro vnitřní stěnu štítu (resp. čelní bočnice) jako materiálu žlábkované železné desky 5 mm tlusté, ať je rozměr nákladu jakýkoliv.