§ 16
Zjišťování rozpočtových důsledků zákona a jiných opatření
(1) Při návrzích zákonů, zákonných opatření předsednictva Slovenské národní rady, nařízení a usnesení vlády, obecně závazných právních předpisů a jiných opatření ministrů a vedoucích ústředních orgánů, jakož i při návrzích nařízení a usnesení národních výborů a jejich rad je třeba odpovědně uvážit a v návrzích vyjádřit i jejich finanční důsledky, a to nejen na běžný rok, ale i na následující léta. Důsledky těchto opatření pro příjmy a výdaje státního rozpočtu republiky a rozpočtů národních výborů je třeba vyčíslit a výpočet připojit k návrhu opatření. Při každém navrhovaném opatření se musí zkoumat, zda jeho povaha umožňuje zavedení nových příjmů státního rozpočtu republiky, a v kladném případě musí navrhovatelé takovýchto opatření navrhnout nové příjmy.
(2) Při všech opatřeních uvedených v odstavci 1, kterými se zvyšují výdaje nebo snižují příjmy státního rozpočtu republiky nebo rozpočtů národních výborů a státních fondů, je třeba zároveň navrhnout úhradu zvýšených výdajů nebo náhradu úbytku příjmů, a to na běžný rok i na následující léta.
(3) Navrhovatelé jsou povinni opatření uvedená v odstavcích 1 a 2 předem projednat s ministerstvem financí, a dotýkají-li se rozpočtů národních výborů, i s krajskými národními výbory nebo s Národním výborem hlavního města Slovenské socialistické republiky Bratislavy (dále jen "krajské národní výbory"); mají-li tato opatření za následek změnu finančních vztahů rozpočtů národních výborů k státnímu rozpočtu republiky nebo k rozpočtu národního výboru vyššího stupně, projednají je krajské národní výbory s ministerstvem financí a národní výbory nižšího stupně s národním výborem vyššího stupně. Stanoviska příslušných orgánů je třeba připojit k návrhu opatření.