CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 317/2005 Sb. Vyhláška o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků Příloha č. 4 - Vychovatel

Příloha č. 4 - Vychovatel

317/2005 Sb. Vyhláška o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků

Příloha č. 4

Vychovatel

+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+

| Kariérní | základní činnost | specializovaná činnost | odborná | další kvalifikační |

| stupeň | | nebo specializace | kvalifikace | předpoklady |

+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+

| 1. | Vychovatelská činnost zaměřená na | ne | § 16 z. | ne |

| | rozvoj osobnosti dětí, žáků nebo | | | |

| | studentů, jejich zájmů, znalostí | | | |

| | a tvořivých schopností probíhající | | | |

| | v zájmovém vzdělávání podle programu | | | |

| | činnosti školského nebo jiného | | | |

| | zařízení. | | | |

| | Výchovná a vzdělávací činnost | | | |

| | zaměřená na vytváření a rozšiřování | | | |

| | vědomostí, dovedností a návyků | | | |

| | klientů zařízení sociální péče nebo | | | |

| | v záchytných zařízení včetně | | | |

| | rozvíjení jejich zájmové činnosti | | | |

| | s využitím pedagogických metod. | | | |

| | (8. platová třída) | | | |

+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+

| 2. | Komplexní vychovatelská činnost ve | ne | § 16 z. | ne |

| | školách a školských nebo jiných | | | |

| | zařízeních rozvíjející zájmy, | | | |

| | znalosti a tvořivé schopnosti dětí, | | | |

| | žáků i studentů nebo specificky | | | |

| | rozvíjející osobnost dítěte nebo | | | |

| | žáka i studenta včetně využívání | | | |

| | variantních výchovných metod | | | |

| | a hodnocení jejich účinnosti. | | | |

| | Odborné usměrňování zájmového | | | |

| | vzdělávání specializovanými metodami | | | |

| | výchovné práce, například vůči dětem | | | |

| | a žákům se speciálními vzdělávacími | | | |

| | potřebami. | | | |

| | Komplexní výchovná a vzdělávací | | | |

| | činnost ve školách nebo ve školských | | | |

| | zařízeních pro výkon ústavní výchovy | | | |

| | nebo ochranné výchovy a pro | | | |

| | preventivně výchovnou péči zaměřenou | | | |

| | na specifické potřeby dětí, žáků | | | |

| | nebo studentů se speciálními | | | |

| | vzdělávacími potřebami. | | | |

| | (9. platová třída) | | | |

| +--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+

| | Komplexní vychovatelská činnost ve | ano | § 16 z. | § 9 v. |

| | školách a školských nebo jiných | | | 2 roky praxe |

| | zařízeních rozvíjející zájmy, | | | |

| | znalosti a tvořivé schopnosti dětí, | | | |

| | žáků i studentů nebo specificky | | | |

| | rozvíjející osobnost dítěte nebo | | | |

| | žáka i studenta včetně využívání | | | |

| | variantních výchovných metod | | | |

| | a hodnocení jejich účinnosti. | | | |

| | Odborné usměrňování zájmového | | | |

| | vzdělávání specializovanými metodami | | | |

| | výchovné práce, například vůči dětem | | | |

| | a žákům se speciálními vzdělávacími | | | |

| | potřebami. | | | |

| | Komplexní výchovná a vzdělávací | | | |

| | činnost ve školách nebo ve školských | | | |

| | zařízeních pro výkon ústavní výchovy | | | |

| | nebo ochranné výchovy a pro | | | |

| | preventivně výchovnou péči zaměřenou | | | |

| | na specifické potřeby dětí, žáků | | | |

| | nebo studentů se speciálními | | | |

| | vzdělávacími potřebami. | | | |

| | (9. platová třída) | | | |

+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+

| 3. | Komplexní výchovná, vzdělávací, | ne | § 16 z. | ne |

| | diagnostická a preventivní činnost | | | |

| | zaměřená na celkový rozvoj osobnosti | | | |

| | a na socializaci, resocializaci a | | | |

| | reedukaci včetně navrhování cílených | | | |

| | opatření k optimalizaci procesu | | | |

| | výchovy a vzdělávání v rámci školy, | | | |

| | školského nebo jiného zařízení. | | | |

| | Koordinace protidrogové prevence | | | |

| | v rámci příslušného zařízení. | | | |

| | Koordinace činnosti vychovatelů ve | | | |

| | výchovných skupinách ve školách | | | |

| | a školských zařízeních. | | | |

| | (10. platová třída) | | | |

| +--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+

| | Komplexní výchovná, vzdělávací, | ano | § 16 z. | § 9 v. |

| | diagnostická a preventivní činnost | | | 2 roky praxe |

| | zaměřená na celkový rozvoj osobnosti | | | |

| | a na socializaci, resocializaci a | | | |

| | reedukaci včetně navrhování cílených | | | |

| | opatření k optimalizaci procesu | | | |

| | výchovy a vzdělávání v rámci školy, | | | |

| | školského nebo jiného zařízení. | | | |

| | Koordinace protidrogové prevence | | | |

| | v rámci příslušného zařízení. | | | |

| | Koordinace činnosti vychovatelů ve | | | |

| | výchovných skupinách ve školách | | | |

| | a školských zařízeních. | | | |

| | (10. platová třída) | | | |

+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+

| 4. | Samostatné zajišťování výchovné a | ne | § 16 z. | ne |

| | vzdělávací činnosti při uplatnění | | | |

| | speciálně pedagogických postupů. | | | |

| | Samostatné provádění specifických | | | |

| | pedagogických vyšetření a dalších | | | |

| | vysoce náročných pedagogických | | | |

| | činností. | | | |

| | Vytváření programů integrace a | | | |

| | inkluze dětí, žáků nebo studentů se | | | |

| | speciálními vzdělávacími potřebami | | | |

| | v daném zařízení, poskytování | | | |

| | pedagogických konzultačních | | | |

| | činností. | | | |

| | (11. platová třída) | | | |

| +--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+

| | Metodická a specializovaná | ano | § 16 z. | § 9 v. |

| | poradenská činnost poskytovaná | | | 2 roky praxe |

| | vychovatelům, tvorba výchovných a | | | |

| | vzdělávacích dokumentů, evaluačních | | | |

| | nástrojů a preventivních programů. | | | |

| | Preventivní, primárně diagnostická | | | |

| | a konzultační činnost, koordinace | | | |

| | aplikace speciálně pedagogických | | | |

| | postupů, nových výchovných metod | | | |

| | a metod z jiných odvětví. | | | |

| | Samostatné zajišťování výchovné | | | |

| | a vzdělávací činnosti při uplatnění | | | |

| | speciálně pedagogických postupů. | | | |

| | Samostatné provádění specifických | | | |

| | pedagogických vyšetření a dalších | | | |

| | vysoce náročných pedagogických | | | |

| | činností. | | | |

| | Vytváření programů integrace a | | | |

| | inkluze dětí, žáků nebo studentů se | | | |

| | speciálními vzdělávacími potřebami | | | |

| | v daném zařízení, poskytování | | | |

| | pedagogických konzultačních | | | |

| | činností. | | | |

| | (11. platová třída) | | | |

+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+

| 5. | Stanovování a aplikace účinných | ne | § 16 z. | 2 roky praxe |

| | diagnostických a výchovných metod a | | | |

| | postupů v diagnostických ústavech a | | | |

| | v diagnostických odděleních ústavů | | | |

| | sociální péče ve spolupráci s | | | |

| | pediatry, neurology, psychiatry | | | |

| | a psychology. | | | |

| | Stanovování diagnostických | | | |

| | a výchovných postupů při výkonu | | | |

| | náhradní výchovné péče a asistenční | | | |

| | vzdělávání a výchovné práce | | | |

| | s adolescenty, spojené s řešením | | | |

| | problémů osob v krizových a mezních | | | |

| | životních situacích ve spolupráci | | | |

| | s odborníky z jiných odvětví. | | | |

| | (12. platová třída) | | | |

| +--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+

| | Metodická a specializovaná | ano | § 16 z. | § 9 v. |

| | poradenská činnost poskytovaná | | | 2 roky praxe |

| | pedagogům a tvorba preventivních | | | |

| | programů. | | | |

| | Stanovování a aplikace účinných | | | |

| | diagnostických a výchovnách metod | | | |

| | a postupů v diagnostických ústavech | | | |

| | a v diagnostických odděleních ústavů | | | |

| | sociální péče ve spolupráci | | | |

| | s pediatry, neurology, psychiatry | | | |

| | a psychology. | | | |

| | Stanovování diagnostických | | | |

| | a výchovných postupů při výkonu | | | |

| | náhradní výchovné péče a asistenční | | | |

| | vzdělávání a výchovné práce | | | |

| | s adolescenty, spojené s řešením | | | |

| | problémů osob v krizových a mezních | | | |

| | životních situacích ve spolupráci | | | |

| | s odborníky z jiných odvětví. | | | |

| | (12. platová třída) | | | |

+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+

| 6. | Specializovaná metodologická činnost | ano | § 16 odst. | § 7 nebo § 9 v. |

| | v oblasti pedagogiky a psychologie, | | 1 písm. a) | a 4 roky praxe |

| | k jejímuž výkonu je nezbytné získání | | a b) z. | |

| | specializace stanovené touto | | | |

| | vyhláškou. | | | |

| | (13. platová třída) | | | |

+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+

Vysvětlivky:

z ... zákon č. 563/2004 Sb.

v ... vyhláška č. 317/2005 Sb.

praxe ... výkon přímé pedagogické činnosti

------------------------------------------------------------------