Příloha č. 2
Učitel základní školy, základní umělecké školy, střední školy, konzervatoře, vyšší odborné školy, jazykové školy s právem státní jazykové zkoušky a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků
(s výjimkou učitele praktického vyučování a odborného výcviku)
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| Kariérní | základní činnost | specializovaná činnost | odborná | další kvalifikační |
| stupeň | | nebo specializace | kvalifikace | předpoklady |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 1. | Vzdělávací a výchovná činnost | ne | § 7 a 8, | ne |
| | zaměřená na získávání vědomostí | | § 9 odst. | |
| | a dovedností ve všeobecně | | 1, 2, 6, | |
| | vzdělávacích nebo odborných | | § 10, § 11 | |
| | předmětech podle školního | | odst. 1, 4, | |
| | vzdělávacího programu, podle | | § 12, § 13 | |
| | vzdělávacího programu vyšší odborné | | a 14 z. | |
| | školy nebo podle individuálních | | | |
| | vzdělávacích plánů ve spolupráci | | | |
| | s dalšími odborníky a dalších | | | |
| | metodických doporučení z oblasti | | | |
| | pedagogiky a psychologie. | | | |
| | (11. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 2. | Komplexní vzdělávací a výchovná | ne | § 7 a 8, | 1 rok praxe |
| | činnost ve všeobecně vzdělávacích | | § 9 odst. | |
| | nebo odborných předmětech spojená | | 1, 2, 6, | |
| | s tvorbou a průběžnou aktualizací | | § 10, § 11 | |
| | pedagogické dokumentace, kterou | | odst. 1, 4, | |
| | pedagogický pracovník vytváří, a | | § 12, § 13 | |
| | podle níž postupuje při výkonu své | | a 14 z. | |
| | přímé pedagogické činnosti nebo | | | |
| | spojená s tvorbou a průběžnou | | | |
| | aktualizací individuálních | | | |
| | vzdělávacích plánů. | | | |
| | (12. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 3. | Komplexní vzdělávací a výchovná | ano | § 7 a 8, | § 9 v. |
| | činnost ve všeobecně vzdělávacích | | § 9 odst. | 3 roky praxe |
| | nebo odborných předmětech spojená | | 1, 2, 6, | |
| | s tvorbou a průběžnou aktualizací | | § 10, § 11 | |
| | pedagogické dokumentace, kterou | | odst. 1, 4, | |
| | pedagogický pracovník vytváří, a | | § 12, § 13 | |
| | podle níž postupuje při výkonu své | | a 14 z. | |
| | přímé pedagogické činnosti nebo | | | |
| | spojená s tvorbou a průběžnou | | | |
| | aktualizací individuálních | | | |
| | vzdělávacích plánů. | | | |
| | Metodická a specializovaná | | | |
| | poradenská činnost poskytovaná | | | |
| | pedagogům a tvorba preventivních | | | |
| | programů. | | | |
| | (12. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 4. | Stanovování koncepce rozvoje oboru | ne | § 7 a 8, | 4 roky praxe |
| | středního vzdělání s maturitní | | § 9 odst. | |
| | zkouškou nebo oboru vzdělání | | 1, 2, 6, | |
| | ukončeného absolutoriem nebo | | § 10, § 11 | |
| | rámcových vzdělávacích programů. | | odst. 1, 4, | |
| | Tvorba a koordinace mezinárodních | | § 12, § 13 | |
| | projektů zaměřených na vzdělávání | | a 14 z. | |
| | a výchovu a projektů dalšího | | | |
| | vzdělávání přesahujících rámec škol, | | | |
| | tvorba a koordinace vzdělávacích | | | |
| | programů vyšších odborných škol. | | | |
| | (13. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 5. | Stanovování koncepce rozvoje oboru | ano | § 7 a 8, | § 7 nebo § 8 |
| | středního vzdělání s maturitní | | § 9 odst. | nebo § 9 v. |
| | zkouškou nebo oboru vzdělání | | 1, 2, 6, | a 4 roky praxe |
| | ukončeného absolutoriem nebo | | § 10, § 11 | |
| | rámcových vzdělávacích programů. | | odst. 1, 4, | |
| | Specializovaná metodologická | | § 12, § 13 | |
| | činnost v oblasti pedagogiky a | | a 14 z. | |
| | psychologie, k jejímuž výkonu je | | | |
| | nezbytné získání specializace | | | |
| | stanovené touto vyhláškou. | | | |
| | Tvorba a koordinace mezinárodních | | | |
| | projektů zaměřených na vzdělávání | | | |
| | a výchovu a projektů dalšího | | | |
| | vzdělávání přesahujících rámec škol, | | | |
| | tvorba a koordinace vzdělávacích | | | |
| | programů vyšších odborných škol. | | | |
| | (13. platová třída) | | | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
| 6. | Tvorba koncepcí celostátních nebo | ano | § 7 a 8, | § 9 v. |
| | mezinárodních programů vzdělávání. | | § 9 odst. | 5 roků praxe |
| | (14. platová třída) | | 1, 2, 6, | |
| | | | odst. 1, 4, | |
| | | | a 14 z. | |
+----------+--------------------------------------+------------------------+-------------+--------------------+
Vysvětlivky:
z ... zákon č. 563/2004 Sb.
v ... vyhláška č. 317/2005 Sb.
praxe ... výkon přímé pedagogické činnosti
------------------------------------------------------------------