CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 317/2005 Sb. Vyhláška o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků § 2 - Zvláštní pravidla pro studium pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy

§ 2 - Zvláštní pravidla pro studium pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy

317/2005 Sb. Vyhláška o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků

§ 2

Zvláštní pravidla pro studium pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy

(1) Účastník studia vede po dobu studia portfolio, které obsahuje

a) písemné přípravy alespoň 5 vyučovacích hodin praxe,

b) písemný rozbor průběhu a výsledku vyučovacích hodin uvedených v písmenu a) na základě reflexe s učitelem, který vedl praxi,

c) písemné závěrečné hodnocení praxe účastníka studia učitelem, který vedl praxi, a

d) další doklady, pokud jsou uvedeny v akreditaci vzdělávacího programu.

(2) Povinnou součástí závěrečné ústní zkoušky nebo obhajoby závěrečné písemné práce je pohovor o portfoliu účastníka studia.

(3) Alespoň 1 člen zkušební komise je odborníkem v oblasti školství, který se nepodílí na uskutečňování příslušného vzdělávacího programu.

(4) Podmínkou uskutečňování studia v zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků je uzavření dohody o spolupráci s vysokou školou uskutečňující akreditované studijní programy zaměřené na přípravu učitelů, která obsahuje alespoň

a) obsah a rozsah odborné a metodické podpory ze strany vysoké školy a

b) způsob a rozsah zapojení zaměstnanců vysoké školy do uskutečňování studia v zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.

(5) Garantem vzdělávacího programu pro uskutečňování studia pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy může být osoba, která

a) je profesorem, mimořádným profesorem nebo docentem pro obor

1. v oblasti pedagogiky, psychologie, didaktiky nebo oborové didaktiky, nebo

2. který charakterem odpovídá předmětu druhého stupně základní školy nebo všeobecně-vzdělávacímu předmětu střední školy, pokud v didaktice tohoto oboru po dobu 5 let přede dnem podání žádosti o akreditaci nebo prodloužení akreditace vzdělávacího programu vykonávala tvůrčí činnost, a

b) získala praxi

1. v délce 3 let ve výkonu přímé pedagogické činnosti jako pedagogický pracovník s odbornou kvalifikací,

2. v délce 3 let při práci s dětmi a mládeží jako psycholog nebo speciální pedagog, nebo

3. v rozsahu 20 vyučovacích hodin ve výkonu přímé pedagogické činnosti ve škole nebo školském zařízení v době nejdéle 2 let přede dnem podání žádosti o akreditaci nebo prodloužení akreditace vzdělávacího programu.

(6) Garantem vzdělávacího programu pro uskutečňování studia pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy může dále být osoba, která

a) je absolventem doktorského studijního programu

1. v oblasti pedagogiky, psychologie, didaktiky nebo oborové didaktiky, nebo

2. v oboru, který charakterem odpovídá předmětu druhého stupně základní školy nebo všeobecně-vzdělávacímu předmětu střední školy, pokud v didaktice tohoto oboru po dobu 5 let přede dnem podání žádosti o akreditaci nebo prodloužení akreditace vzdělávacího programu vykonávala tvůrčí činnost, a

b) získala praxi v délce 5 let

1. ve výkonu přímé pedagogické činnosti jako pedagogický pracovník s odbornou kvalifikací, nebo

2. při práci s dětmi a mládeží jako psycholog nebo speciální pedagog.

(7) Lektorem vzdělávacího programu pro uskutečňování studia pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy může být osoba splňující předpoklady podle § 14 odst. 4, která

a) získala praxi v délce 5 let

1. ve výkonu přímé pedagogické činnosti jako pedagogický pracovník s odbornou kvalifikací, nebo

2. při práci s dětmi a mládeží jako psycholog nebo speciální pedagog, nebo

b) je studentem nebo absolventem doktorského studijního programu a která získala praxi

1. v délce 3 let ve výkonu přímé pedagogické činnosti jako pedagogický pracovník s odbornou kvalifikací,

2. v délce 3 let při práci s dětmi a mládeží jako psycholog nebo speciální pedagog, nebo

3. v rozsahu 20 vyučovacích hodin ve výkonu přímé pedagogické činnosti ve škole nebo školském zařízení v době nejdéle 2 let přede dnem podání žádosti o akreditaci nebo prodloužení akreditace vzdělávacího programu.