CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 312/2012 Sb. Vyhláška o stanovení požadavků na kvalitu paliv používaných pro vnitrozemská a námořní plavidla z hlediska ochrany ovzduší Příloha č. 4 - Kritéria pro použití metod snižování emisí

Příloha č. 4 - Kritéria pro použití metod snižování emisí

312/2012 Sb. Vyhláška o stanovení požadavků na kvalitu paliv používaných pro vnitrozemská a námořní plavidla z hlediska ochrany ovzduší

Příloha č. 4

Kritéria pro použití metod snižování emisí

Metody snižování emisí podle § 3 odst. 6 musí být v souladu s těmito kritérii:

1. Při použití metody snižování emisí založené na používání systémů čištění spalin se nesmí odpadní voda, která je produktem systémů čištění spalin, v nichž se používají chemické látky, přídatné látky a jiné chemické směsi vytvořené na místě, vypouštět do moře, a to ani v uzavřených přístavech, přístavištích a ústích řek, pokud provozovatel lodi při schvalování příslušné metody snižování emisí neprokáže, že vypuštění takové vody do moře nebude mít žádný dopad na lidské zdraví a životní prostředí a ani je neohrozí. Je-li k čištění spalin použit hydroxid sodný, stačí, pokud odpadní voda splňuje požadavky stanovené v rezoluci Mezinárodní námořní organizace vydané podle úmluvy MARPOL 4), a její pH nepřesahuje hodnotu 8,0.

2. Při použití metody snižování emisí založené na používání biopaliv, musí biopaliva splňovat kritéria udržitelnosti stanovená v zákoně o ochraně ovzduší.

Směs biopaliv a lodních paliv musí splňovat hodnoty pro obsah síry stanovené v § 3 odst. 1 a § 3 odst. 3 písm. b).

3. Při použití metody snižování emisí založené na používání směsi lodního paliva a odpařeného zemního plynu používané tankery na zkapalněný zemní plyn v kotvištích a přístavech Evropské unie, musí být splněno kritérium uvedené v následujícím vzorci:

M /M ≥ [S (%) . E - 0,1 % . E ]/0,1 % . E

BOG F F F0,1 % F BOG

M /M je poměr mezi hmotností odpařeného zemního plynu a lodního paliva

BOG F spotřebovaného v kotvišti

M je hmotnost odpařeného zemního plynu spotřebovaného v kotvišti v kg

BOG

M je hmotnost lodního paliva v kg spotřebovaného během kotvení lodi

F v přístavu

S (%) je obsah síry v procentech na jednotku hmotnosti použitého lodního

F paliva

E je energetická hodnota lodního paliva s obsahem síry ≤ 0,1 % v MJ/kg

F0,1 %

E je energetická hodnota spotřebovaného lodního paliva v MJ/kg

F

E je energetická hodnota spotřebovaného odpařeného zemního plynu v MJ/kg

BOG

Pro E lze použít standardní hodnotu 43,0 MJ/kg, pro E 40,8 MJ/kg a

F0,1 % F

pro E bude 50,0 MJ/kg. V takovém případě se splnění kritéria vyhodnotí podle

BOG

následujícího vzorce:

M /M ≥ 8,6 . S (%) - 0,816

BOG F F

Pro určení obsahu síry v lodním palivu spotřebovaném během kotvení v přístavu jsou v tabulce uvedeny příklady minimálních poměrů požadovaných pro lodní paliva s různým obsahem síry.

+-------------------+-----+------+------+------+------+------+

| Obsah síry S (%) | 1 | 1,5 | 2,0 | 2,5 | 3,0 | 3,5 |

| F | | | | | | |

+-------------------+-----+------+------+------+------+------+

| M /M | 7,8 | 12,1 | 16,4 | 20,7 | 25,0 | 29,3 |

| BOG F | | | | | | |

+-------------------+-----+------+------+------+------+------+

------------------------------------------------------------------

4) Sdělení Ministerstva zahraničních věcí č. 71/1995 Sb. o sjednání Protokolu 1978 k Mezinárodní úmluvě o zabránění znečišťování z lodí (MARPOL), 1973.

******************************************************************