§ 3
Úhrady došlé
(1) Úhradu připíše banka ve prospěch účtu příjemce a přiřadí jí číselné označení platebního titulu odpovídající účelu úhrady uvedenému příkazcem.
(2) Není-li označen účel úhrady příkazcem, banka připíše úhradu ve prospěch účtu příjemce a přiřadí jí nejvhodnější číselné označení platebního titulu podle:
a) dispozice příjemce,
b) dohody uzavřené mezi klientem a bankou,
c) povahy opakujících se úhrad pro příjemce nebo zaměření jeho činnosti.
Pokud banka následně zjistí od příjemce úhrady, že účel úhrady měl být označen jiným platebním titulem, banka provede opravu postupem stanoveným v § 6.
(3) Nelze-li označit úhradu podle odstavce 2, banka úhradě přiřadí náhradní platební titul č. 199. Banka vhodnou formou sdělí příjemci úhrady, že v jeho prospěch byla připsána úhrada, jejíž účel banka nemohla označit odpovídajícím platebním titulem, současně požádá příjemce o sdělení odpovídajícího účelu úhrady. Příjemce úhrady je povinen na základě této výzvy neprodleně sdělit bance odpovídající účel úhrady. Pokud banka následně od příjemce úhrady zjistí účel úhrady, provede opravu náhradního platebního titulu postupem stanoveným v § 6.
(4) Pokud banka a úhrady ve výši 500 000 Kč a vyšší nezjistí odpovídající účel úhrady nejpozději do 20 kalendářních dnů od jejího připsání na účet, vyzve příjemce úhrady ke sdělení účelu úhrady. Výzvu zašle banka příjemci úhrady do vlastních rukou a doklad o doručení uschová spolu s kopií výzvy podobu pěti let od ukončení roku, v němž k úhradě došlo. Náklady spojené s výzvou nese příjemce úhrady.
(5) Příjemce je povinen sdělit odpovídající účel úhrady bance nejpozději do 20 kalendářních dnů ode dne doručení výzvy podle odstavce 4. V případě, že příjemce tuto povinnost nesplní, banka postupuje podle § 5.