13. platová třída
1. Tvorba nástrojů a informačních zdrojů pro hodnocení, modelování a prognózování makroekonomického vývoje a pro formulování a hodnocení dopadů fiskální a rozpočtové politiky.
2. Tvorba koncepce financování resortu nebo mimorozpočtového financování v působnosti ministerstva.
3. Zpracovávání souhrnu státního rozpočtu a závěrečného účtu kapitoly, provádění rozpisu schváleného rozpočtu, posuzování požadavků nad rámec schváleného rozpočtu z hlediska věcnosti, účelovosti a hospodárnosti a provádění rozpočtových opatření.
4. Koordinace a metodické usměrňování procesu tvorby nebo plnění státního rozpočtu nebo státního závěrečného účtu, zpracovávání analýzy finančních dopadů na vývoj odvětví a efektivnosti vynakládaných finančních prostředků, vývojových tendencí a struktur odvětví, možností jejich sjednocování a aplikace do jiných odvětví.
5. Vytváření metodických pokynů pro rozpočtování prostředků státního rozpočtu a finanční vypořádání vztahů se státním rozpočtem.
6. Usměrňování finančních vztahů podnikatelských subjektů, spolků, církví, příspěvkových organizací a ústředních orgánů při zúčtování se státním rozpočtem za financované kapitoly.
7. Stanovování metodik a organizace platebního a zúčtovacího systému veřejných rozpočtů. Posuzování vývoje veřejných rozpočtů.
8. Metodické usměrňování a správa státních finančních aktiv a státních finančních pasiv.
9. Metodické usměrňování a správa státní pokladny a správa státního dluhu.
10. Stanovování hlavních směrů rozvoje a metodiky financování příslušného odvětví.
11. Navrhování zásadních obecných postupů vedoucích ke snižování výdajů a zvyšování příjmů financovaného odvětví.
12. Tvorba koncepce a pravidel dotační politiky resortu (kapitoly) včetně její koordinace.
13. Utváření a zajišťování realizace systému financování veřejné správy.
14. Hodnocení vývoje účasti centrálních zdrojů na financování programů při tvorbě rozpočtového výhledu a střednědobých a dlouhodobých finančních plánů.
15. Tvorba celostátního systému programového financování z centrálních zdrojů a jeho uplatňování v praxi.
16. Zpracovávání strategie účasti státu na financování rozvoje energetických, dopravních, poštovních a telekomunikačních sítí nebo dalších systémů.
17. Koordinace přípravy a realizace smluv o podmínkách převzetí státních záruk za bankovní úvěry poskytované určeným subjektům.
18. Příprava a podpora realizace programů spolupráce České republiky s Evropskou unií z hlediska financování v působnosti Ministerstva financí.
19. Koordinace a metodické usměrňování procesu tvorby finančních částí operačních programů a programových dokumentů, zpracování analýzy finančních dopadů na vývoj odvětví a regionů a efektivnosti vynakládaných finančních prostředků, vývojových tendencí a struktur odvětví a regionů, možností jejich sjednocování a aplikace do jiných odvětví a regionů.
20. Vytváření metodických pokynů pro rozpočtování prostředků fondů Evropské unie a finanční vypořádání vztahů s platebními jednotkami operačních programů a programových dokumentů.
21. Usměrňování finančních vztahů zprostředkujících subjektů a konečných příjemců za finanční části operačních programů a programových dokumentů.
22. Celostátní metodické usměrňování a koordinace využívání prostředků Evropské unie.
23. Tvorba celostátní koncepce cenové kontroly.
24. Metodické usměrňování a celostátní koordinace cenově regulačních opatření.
25. Posuzování koncepčních materiálů a právních předpisů se zřetelem na oblast cen a poplatků a úroveň soutěžního prostředí, liberalizaci trhu, ochranu spotřebitele a bydlení.
26. Provádění komplexu systémových srovnávacích a metodických činností spojených s požadavky mezinárodních účetních standardů a předpisy Evropského unie.
27. Vytváření českých účetních standardů.
28. Tvorba koncepce a strategie controllingových postupů ve veřejné správě a zpracovávání nových analýz a jejich interpretace.
29. Tvorba systému financování v jednotlivých oblastech financování resortu.