Čl. I
Vyhláška Ministerstva dopravy č. 102/1995 Sb., o schvalování technické způsobilosti a technických podmínkách provozu silničních vozidel na pozemních komunikacích, se mění a doplňuje takto:
1. V § 25 odst. 1 se na konci připojuje tato věta:
"Pro schválení technické způsobilosti ojetého silničního vozidla platí technické podmínky z hlediska jeho brzdění:
a) pro vozidla kategorií M2, M3, N2, N3, O3 a O4 podle homologačního předpisu EHK č. 13.06 do 30. září 1997,
b) pro vozidla kategorií M1, N1, O1 a O2 podle homologačního předpisu EHK č. 13.06 do 31. prosince 1999,
c) pro vozidla kategorie L podle homologačního předpisu EHK č. 78.01 do 31. prosince 1999.".
2. V § 39 odst. 1 se slova v závorce "podle Předpisů EHK č. 32 a 33," nahrazují slovy "podle Předpisů EHK č. 32, 33, 94 a 95,".
3. Poznámka č. 29) zní:
" 29) Vyhláška č. 176/1960 Sb. (EHK č. 29, 32, 33, 66, 94 a 95).".
4. V § 43 odst. 1 se na konci připojuje tato věta: "Pevnost sedadel pro cestující a jejich upevnění k vozidlu u vozidel kategorií M2 a M3 s obsaditelností 17 a více cestujících musí pro schválení technické způsobilosti daného vozidla splňovat podmínky stanovené zvláštními předpisy 39) a musí být podle nich homologována.".
5. V § 51 odst. 1 se na konci připojuje tato věta:
"Pro schválení technické způsobilosti ojetého silničního vozidla platí limity:
a) pro vozidla kategorie M1 nebo N1 podle homologačního předpisu EHK č. 83.02 B do 31. prosince 1999,
b) pro vozidla kategorií L1 a L2 podle homologačního předpisu EHK č. 47.00 do 31. prosince 1999,
c) pro vozidla kategorií L3, L4 a L5 podle homologačního předpisu EHK č. 40.01 do 31. prosince 1999.".
6. V § 51 odst. 2 se na konci připojuje tato věta:
"Pro schválení technické způsobilosti ojetého silničního vozidla platí limity:
a) pro vozidla kategorií M2, M3, N2 a N3 podle homologačního předpisu EHK č. 49.02 A do 30. září 1997,
b) pro vozidla kategorií M1 a N1 platí limity podle homologačního předpisu EHK č. 83.02 C nebo EHK č. 49.02 A do 31. prosince 1999.".
7. V § 52 odst. 2 se na konci připojuje tato věta:
"Pro schválení technické způsobilosti ojetého silničního motorového vozidla platí limity vnějšího hluku:
a) pro vozidla kategorie L1 podle homologačního předpisu EHK č. 63.00 a pro vozidla kategorií L3 a L4 podle homologačního předpisu EHK č. 41.01 do 31. prosince 1999,
b) pro vozidla kategorií L2 a L5 podle homologačního předpisu EHK č. 9.04 do 31. prosince 1999,
c) pro vozidla kategorií M1 a N1 podle homologačního předpisu EHK č. 51.01 do 31. prosince 1999,
d) pro vozidla kategorií M2, M3, N2 a N3 podle homologačního předpisu EHK č. 51.01 do 30. září 1997.".
8. V § 52 se za odstavec 4 vkládá nový odstavec 5, který zní:
"(5) U vozidel kategorií L3 a L4 smí být pro náhradní potřebu použito tlumicího systému výfuku, který splňuje podmínky stanovené zvláštním předpisem 50a) a který musí být podle něj homologován.".
Dosavadní odstavce 5 a 6 se označují jako odstavce 6 a 7.
9. Poznámka č. 50a) zní:
"50a) Vyhláška č. 176/1960 Sb. (EHK č. 92).".
10. V poznámce č. 52) v závorce se za číslici "91" vkládá čárka a číslice " 98, 99".
11. Nadpis § 62 zní:
"Odrazky a odrazové desky zvláštního značení".
12. § 62 se doplňuje odstavci 9, 10, 11 a 12, které znějí:
"(9) Čtyřkolová a vícekolová motorová vozidla, jejichž nejvyšší konstrukční rychlost nepřevyšuje 30 km.h-1, a jejich přípojná vozidla (tzv. "pomalá vozidla") nově uváděná do provozu počínaje dnem 1. října 1997 a vozidla v provozu počínaje dnem 1. října 1999 musí být při provozu na pozemních komunikacích na zádi opatřena zvláštním označením. Toto označení musí splňovat podmínky stanovené zvláštním předpisem 53a) a musí být podle něj homologováno.
(10) Vozidla kategorie N3 (tzv. "těžká vozidla") při provozu na pozemních komunikacích musí být na zádi opatřena zvláštním označením podle odstavce 12, a to:
- vozidla v mezinárodním silničním provozu počínaje dnem účinnosti této vyhlášky,
- vozidla nově uváděná do provozu počínaje dnem 1. října 1997,
- ostatní vozidla v provozu nejpozději počínaje dnem 1. října 1998.
(11) Přípojná vozidla kategorie O4, přívěsy kategorií O1, O2 a O3 celkové délky větší než 6 m a návěsy kategorií O1, O2 a O3 celkové délky větší než 8 m (tzv. "dlouhá vozidla") při provozu na pozemních komunikacích musí být na zádi opatřena zvláštním označením podle odstavce 12, a to:
- vozidla v mezinárodním silničním provozu počínaje dnem účinnosti této vyhlášky,
- vozidla nově uváděná do provozu počínaje dnem 1. října 1997,
- ostatní vozidla v provozu nejpozději počínaje dnem 1. října 1998.
(12) Zvláštní označení těžkých vozidel ve smyslu odstavce 10 a dlouhých vozidel ve smyslu odstavce 11 musí splňovat podmínky stanovené zvláštním předpisem 53b) a musí být podle něj homologováno.".
13. Poznámka č. 53a) zní:
"53a) Vyhláška č. 176/1960 Sb. (EHK č. 69).".
14. Poznámka č. 53b) zní:
"53b) Vyhláška č. 176/1960 Sb. (EHK č. 70).".
15. V § 73 odst. 4 druhá věta zní: "Pro schválení technické způsobilosti typu silničního vozidla mohou být vozidla kategorie M1 a vozidla kategorie N1 celkové hmotnosti nepřesahující 2 t opatřena vozidlovým poplašným systémem, který musí splňovat podmínky stanovené zvláštním předpisem, 69) a musí být podle něj homologovány.".
16. Poznámka č. 69) zní:
" 69) Vyhláška č. 176/1960 Sb. (EHK č. 97).".
17. V § 75 se za odstavec 5 vkládá nový odstavec 6, který zní:
"(6) Pro schválení technické způsobilosti typu silničního vozidla počínaje dnem 1. října 1997 musí být vozidla kategorií N2 a N3 opatřena předním ochranným zařízením proti podjetí. Toto zařízení i jeho montáž na vozidle musí splňovat podmínky stanovené zvláštním předpisem 75a) a musí být podle něj homologovány. Vozidla kategorie N2 celkové hmotnosti nepřesahující 7,5 t musí splňovat pouze podmínku světlé výšky spodního obrysu ochranného zařízení nad vozovkou maximálně 400 mm, uvedené v tomto předpisu. Uvedený požadavek se nevztahuje na terénní vozidla (kategorie G) a taková vozidla, u nichž použití takového zařízení je neslučitelné s účelem použití daného vozidla.".
Dosavadní odstavce 6, 7 a 8 se označují jako odstavce 7, 8 a 9.
18. Poznámka č. 75a) zní:
"75a) Vyhláška č. 176/1960 Sb. (EHK č. 93).".
19. § 106 odst. 3 zní:
"(3) Změní-li se zvláštní předpis 3) a není-li v něm stanoveno jinak, postupuje se
a) u dosud nehomologovaných vozidel, součástí a příslušenství podle dřívějšího znění zvláštního předpisu, podle změněného znění daného předpisu počínaje dnem stanoveným pro homologování ve smyslu tohoto znění,
b) u již homologovaných vozidel, součástí a příslušenství podle dřívějšího znění zvláštního předpisu, podle změněného znění daného předpisu po uplynutí 12 kalendářních měsíců ode dne vstupu změněného znění v platnost.".
20. V § 106 se za odstavec 3 vkládá nový odstavec 4, který zní:
"(4) Pro schválení technické způsobilosti typu silničního vozidla musí být na tomto vozidle použito částí, celků, zařízení i výbavy splňujících poslední znění daného homologačního předpisu, pokud takovému homologování podléhají. Tyto podmínky musí splňovat i vozidlo z hlediska celého svého provedení a všech svých funkcí.".
Dosavadní odstavce 4, 5, 6 a 7 se označují jako odstavce 5, 6, 7 a 8.
21. V § 109 se na konci věty připojují tato slova: "a ve Věstníku dopravy a spojů".
22. V příloze č. 5 k vyhlášce se názvy a adresy pověřených mezinárodních homologačních zkušeben v ČR doplňují o název a adresu další pověřené mezinárodní homologační zkušebny, které znějí:

Obrázek - Státní zkušebna