CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 29/2011 Sb.m.s. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o přijetí Akt Světové poštovní unie Článek 42 - Cíle týkající se kvality služby

Článek 42 - Cíle týkající se kvality služby

29/2011 Sb.m.s. Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o přijetí Akt Světové poštovní unie

Článek 42

Cíle týkající se kvality služby

1. Správy stanoví lhůtu pro zpracování prioritních a leteckých zásilek, jakož i pro zpracování neprioritních a pozemních zásilek určených do jejich země nebo z ní vypravovaných. Tato lhůta nesmí být méně výhodná než lhůta stanovená pro srovnatelné zásilky vnitrostátního styku.

2. Správy původu musejí zveřejnit cíle týkající se kvality služby pro prioritní a letecké zásilky určené do ciziny, přičemž jako orientační bod vezmou lhůty stanovené správami původu a určení a připočtou dobu přepravy.

3. Poštovní správy pravidelně prověřují dodržování stanovených lhůt buďto v rámci sledování organizovaných Mezinárodním úřadem nebo užšími uniemi, nebo na základě dvoustranných dohod.

4. Je rovněž žádoucí, aby poštovní správy pravidelně prověřovaly dodržování stanovených lhůt pomocí dalších kontrolních systémů, zejména externích kontrol.

5. Správy používají systémy kontroly kvality služby pokud možno i pro závěry se zásilkami mezinárodního styku (jak v příchodu, tak v odchodu); jde o vyhodnocování prováděné v mezích možností od podání až po dodání ("de bout en bout", resp. "end-to-end" - z jednoho konce na druhý).

6. Všechny členské země poskytují Mezinárodnímu úřadu aktualizované informace o době posledního příjezdu dopravního prostředku (LTAT), ze kterých vycházejí při zajišťování mezinárodního poštovního provozu. Oznamují Mezinárodnímu úřadu veškeré změny ihned poté, co jsou naplánovány, aby mu tak umožnily sdělit tyto změny poštovním správám dříve, než dojde k jejich realizaci.

7. Informace musejí být pokud možno poskytovány odděleně pro toky prioritních a neprioritních zásilek.