Příloha č. 4
Formulář plánu zjišťování emisí CO2
+----------------+
Plán zjišťování odevzdal/a: | |
+----------------+
Jednoznačný identifikační kód provozovatele: | |
+----------------+
Nový nebo aktualizovaný plán zjišťování | |
+----------------+
............................. .............................
Jméno a podpis
Datum právně odpovědné osoby
1. Identifikace provozovatele letadel
+----------------+
(a) Uveďte název provozovatele letadel: | |
+----------------+
Tento název by měl označovat právnickou
osobu, která provozuje činnosti v oblasti
letectví stanovené v příloze č. 1 zákona
(b) Jednoznačný identifikační kód uvedený v seznamu provozovatelů
letadel zveřejněném Komisí:
+----------------+
Tento kód lze najít v přímo použitelném | |
předpisu Evropských společenství 5) +----------------+
+----------------+
(c) Vyberte primární plán zjišťování: | |
+----------------+
Vysvětlení: Některá pole v této šabloně se shodují s poli
v plánu zjišťování tunokilometrů; jsou to např. adresy
a informace o letadlovém parku. Aby nedocházelo ke zbytečnému
vyplňování stejných informací dvakrát, můžete si zde vybrat,
zda má být za primární dokument považován roční plán
zjišťování emisí (tento soubor), nebo plán zjišťování údajů
o tunokilometrech. Jakmile tento výběr provedete, je třeba
vyplnit požadované informace pouze jednou do vámi zvoleného
dokumentu.
+----------------+
(d) Je toto nový nebo aktualizovaný plán | |
zjišťování? +----------------+
Poznámka: Pokud používáte tento soubor k aktualizaci předchozí
verze, je nutné v bodě 1(c) vybrat jako primární dokument
tento soubor. Pokud je toto aktualizovaný plán zjišťování,
může ministerstvo místo úplného vyplnění povolit pouze
doplnění nových informací.
<<< Pokud jste v bodě 1(c) zvolili plán zjišťování údajů
o tunokilometrech pokračujte oddílem I 2a >>>
(e) Uveďte také název provozovatele letadel tak, jak je uvedený
v přímo použitelném předpisu Evropských společenství 5),
pokud se tento název liší od názvu vyplněného v bodě 1(a):
Název provozovatele letadel v přímo +----------------+
použitelném předpisu Evropských | |
společenství 5) se může lišit od +----------------+
skutečného názvu provozovatele letadel
vyplněného v bodě 1(a).
(f) Uveďte jednoznačný kód ICAO používaný ve volacím znaku pro
účely řízení letového provozu (ATC), pokud ho máte k dispozici:
Kód ICAO by měl být kód uvedený +----------------+
v kolonce 7 letového plánu ICAO | |
(kromě čísla letu), jak je stanoveno +----------------+
v dokumentu ICAO 8585. Pokud v letových
plánech kód ICAO I neuvádíte, vyberte
v rozbalovacím seznamu položku "nelze
použít" a přejděte k bodu 2(g).
(g) Pokud jednoznačný kód ICAO používaný pro účely ATC nemáte
k dispozici, uveďte pro letadla, která provozujete, jejich
registrační značky používané ve volacím znaku pro účely ATC.
Pokud jednoznačný kód ICAO nemáte +----------------+
k dispozici, uveďte identifikaci pro | |
účely ATC (poznávací značky) u všech +----------------+
letadel, která provozujete, tak jak
jsou uváděna v kolonce 7 letového plánu.
(Každou registrační značku oddělte
středníkem.) V opačném případě zvolte
"nelze použít" a pokračujte.
(h) Uveďte číslo osvědčení leteckého provozovatele (AOC), číslo
provozní licence EU a názvy úřadů, které je vydaly, pokud
tyto údaje máte k dispozici:
+----------------+
Osvědčení let. provozovatele: | |
+----------------+
Úřad, který ho vydal: | |
+----------------+
Provozní licence EU: | |
+----------------+
Úřad, který ji vydal: | |
+----------------+
(i) Uveďte adresu provozovatele letadel, včetně PSČ a země:
+----------------+
Adresa - řádek 1 | |
+----------------+
Adresa - řádek 2 | |
+----------------+
Město | |
+----------------+
PSČ | |
+----------------+
Země | |
+----------------+
Emailová adresa | |
+----------------+
(j) Uveďte případně kontaktní adresu provozovatele letadel
(včetně PSČ) v členském státě správy, pokud se liší od adresy
uvedené v bodě (i).
+----------------+
Adresa - řádek 1 | |
+----------------+
Adresa - řádek 2 | |
+----------------+
Město | |
+----------------+
PSČ | |
+----------------+
Země | |
+----------------+
Emailová adresa | |
+----------------+
(k) Doplňte podrobnosti o vlastnické struktuře vaší firmy a uveďte,
zda má vaše firma dceřiné nebo mateřské společnosti
Do popisu popřípadě zahrňte i jednoznačné kódy ICAO vašich
dceřiných společností nebo mateřské společnosti a uveďte
jejich členský stát správy. V případě potřeby připojte
k tomuto souboru přílohy se schématem vlastnické struktury.
+-----------------------------------------------------------+
| |
| |
| |
| |
| |
+-----------------------------------------------------------+
(l) Popis činností provozovatele letadel podle přílohy č. 1
zákona
Uveďte, zda patříte mezi provozovatele obchodní nebo
neobchodní letecké dopravy, zda provozujete pravidelné lety,
nepravidelné lety nebo oboje a zda provozujete činnost pouze
v rámci EU nebo rozsah vašich činností zasahuje i do zemí,
které nejsou členy EU.
+----------------+
Status provozovatele I | |
+----------------+
Provozovatelé komerční letecké dopravy: Jako doklad přiložte
k tomuto plánu zjišťování kopii přílohy I vašeho osvědčení
leteckého provozovatele (AOC).
+----------------+
Plánování letů | |
+----------------+
Rozsah činnosti | |
+----------------+
(m) V případě potřeby blíže popište vaši činnost.
+-----------------------------------------------------------+
| |
| |
| |
| |
| |
+-----------------------------------------------------------+
------------------------------------------------------------------
5) Nařízení Komise (ES) č. 748/2009 ze dne 5. srpna 2009 o seznamu provozovatelů letadel, kteří ke dni 1. ledna 2006 nebo po tomto datu vykonávali činnost v oblasti letectví uvedenou v příloze I směrnice 2003/87/ES, s uvedením členského státu správy u jednotlivých provozovatelů letadel.
2. Kontaktní údaje a adresa pro doručování zásilek
(a) Uveďte kontaktní údaje osoby, kterou ministerstvo může
kontaktovat za účelem vyjasnění sporných bodů v plánu
zjišťování.
Osoba, kterou uvedete, má být oprávněna jednat vaším
jménem. Může to být např. osoba, která provozovatele
letadel zastupuje.
+----------------+
Titul: I | |
+----------------+
Jméno: | |
+----------------+
Příjmení: | |
+----------------+
Pracovní zařazení: | |
+----------------+
Název organizace | |
(pokud je oprávněna | |
prov. let. zastupovat): | |
+----------------+
Telefonní číslo: | |
+----------------+
Emailová adresa: | |
+----------------+
(b) Uveďte adresu pro doručování zásilek
Je nutné uvést adresu pro doručení oznámení nebo jiných
dokumentů, které se týkají systému EU pro obchodování
s emisemi skleníkových plynů. Uveďte elektronickou adresu
a poštovní adresu na území členského státu správy.
+----------------+
Titul: I | |
+----------------+
Jméno: | |
+----------------+
Příjmení: | |
+----------------+
Emailová adresa: | |
+----------------+
Telefonní číslo: | |
+----------------+
Adresa - řádek 1: | |
+----------------+
Adresa - řádek 2: | |
+----------------+
Město: | |
+----------------+
PSČ | |
+----------------+
Země: | |
+----------------+
3. Informace o vašich operacích
+----------------+
V bodě 1 (c) jste zvolili: | |
+----------------+
(a) Uveďte seznam typů letadel provozovaných v době předložení tohoto plánu zjišťování.
Tento seznam by měl zahrnovat všechny typy letadel (podle kódu ICAO typu letadla - DOC8643), která provozujete v době předložení tohoto plánu zjišťování, dále čísla letadel podle typu u vlastních i najatých letadel. Žádáme vás o vyplnění údajů pouze u letadel používaných k činnostem, na které se vztahuje příloha č. 1 zákona.
Druhý sloupec je určený k dalšímu rozlišení daného typu letadla na podtypy, pokud to má význam pro stanovení metodiky zjišťování. Mohlo by to být užitečné například v případě odlišných typů palubních diagnostických systémů, odlišných systémů pro přenos dat (např. systém ACARS) atd.
U každého typu letadla je nutné upřesnit, jaké druhy paliva se použijí (jaké "zdrojové toky" budou spojovány se zdroji emisí). To můžete provést doplněním " 1" nebo "PRAVDA" do příslušného pole. Pokud se daný typ paliva nepoužije, nechte pole prázdné.
Poznámka: Část údajů, které je třeba doplnit do tohoto pododdílu, se shoduje s informacemi v plánu zjišťování údajů o t-km. Pro zjišťování emisí je však potřeba více informací, a proto je nutné vyplnit tyto informace zde. Práci si však můžete ulehčit tím, že v plánu zjišťování údajů o tunokilometrech odkážete na informace uvedené zde.
+----------------+
Datum předložení plánu zjišťování: | |
+----------------+
+---------------+------------------+------------------+-------------+----------+----------+-----------+--------------+
| Běžný typ | | Číslo letadla | letecký | tryskový | letecký | | další |
| letadla | Podtyp | provozovaného | petrolej | benzín | benzín | biopalivo | alternativní |
| (kód ICAO | (volitelný údaj) | v době | (Jet A1 | (Jet B) | (AvGas) | | paliva |
| typu letadla) | | předložení plánu | nebo Jet A) | | | | |
+---------------+------------------+------------------+-------------+----------+----------+-----------+--------------+
| | | | | | | | |
+---------------+------------------+------------------+-------------+----------+----------+-----------+--------------+
| | | | | | | | |
+---------------+------------------+------------------+-------------+----------+----------+-----------+--------------+
| | | | | | | | |
+---------------+------------------+------------------+-------------+----------+----------+-----------+--------------+
| | | | | | | | |
+---------------+------------------+------------------+-------------+----------+----------+-----------+--------------+
| | | | | | | | |
+---------------+------------------+------------------+-------------+----------+----------+-----------+--------------+
V případě potřeby pokračujte na samostatném listě.
(b) Uveďte orientační seznam dalších typů letadel, která mají být podle očekávání používána.
Tento seznam by neměl obsahovat žádné z letadel již uvedených v bodě 3(a). Pokud máte tyto údaje k dispozici, uveďte také odhadovaný počet letadel podle jednotlivých typů - buďto jako celé číslo, nebo jako orientační rozsah.
+---------------+------------------+------------------+-------------+----------+----------+-----------+--------------+
| Běžný typ | | Odhadovaný počet | letecký | tryskový | letecký | | další |
| letadla | Podtyp | letadel, která | petrolej | benzín | benzín | biopalivo | alternativní |
| (kód ICAO | (volitelný údaj) | mají být | (Jet A1 | (Jet B) | (AvGas) | | paliva |
| typu letadla) | | provozována | nebo Jet A) | | | | |
+---------------+------------------+------------------+-------------+----------+----------+-----------+--------------+
| | | | | | | | |
+---------------+------------------+------------------+-------------+----------+----------+-----------+--------------+
| | | | | | | | |
+---------------+------------------+------------------+-------------+----------+----------+-----------+--------------+
| | | | | | | | |
+---------------+------------------+------------------+-------------+----------+----------+-----------+--------------+
| | | | | | | | |
+---------------+------------------+------------------+-------------+----------+----------+-----------+--------------+
| | | | | | | | |
+---------------+------------------+------------------+-------------+----------+----------+-----------+--------------+
V případě potřeby pokračujte na samostatném listě.
(c) Uveďte podrobnosti o postupu, který se bude používat pro stanovení metodiky zjišťování pro dodatečné typy letadel.
Zatímco tento plán zjišťování obecně stanovuje metodiku zjišťování pro letadla, která jsou již v době předložení plánu zjišťování ministerstvu součástí vašeho letadlového parku [viz bod 3(a)], je zapotřebí mít stanovený postup i pro zajištění řádného zjišťování každého dodatečného letadla včetně těch uvedených v bodě 3(b). Cílem níže uvedených položek je zajistit, aby pro všechny typy provozovaných letadel byla stanovena metodika zjišťování.
+---------------------------+-----------------------------------+
| Název postupu | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Odkaz pro postup | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Stručný popis postupu | |
| | |
| | |
| | |
| | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Pozice nebo oddělení | |
| odpovědné za správu dat | |
| | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Místo úschovy záznamů | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Popřípadě název použitého | |
| systému | |
| | |
+---------------------------+-----------------------------------+
(d) Uveďte podrobnosti o systémech, postupech a odpovědnostech používaných ke sledování úplnosti seznamu zdrojů emisí (použitá letadla) pro sledovaný rok.
Níže uvedené položky by měly zajistit úplnost zjišťování a vykazování emisí u všech používaných letadel v průběhu sledovaného roku, tj. vlastních i najatých letadel.
+---------------------------+-----------------------------------+
| Název postupu | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Odkaz pro postup | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Stručný popis postupu | |
| | |
| | |
| | |
| | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Pozice nebo oddělení | |
| odpovědné za správu dat | |
| | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Místo úschovy záznamů | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Popřípadě název použitého | |
| systému | |
| | |
+---------------------------+-----------------------------------+
(e) Uveďte podrobnosti o postupech používaných ke sledování úplnosti seznamu letů provozovaných s jednoznačným kódem podle dvojic letišť.
Uveďte podrobnosti o stávajících postupech a systémech pro udržování aktualizovaného podrobného seznamu dvojic letišť a letů provozovaných během období zjišťování a také o stávajících postupech pro zajištění úplnosti a nepřekrývání údajů.
+---------------------------+-----------------------------------+
| Název postupu | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Odkaz pro postup | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Stručný popis postupu | |
| | |
| | |
| | |
| | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Pozice nebo oddělení | |
| odpovědné za správu dat | |
| | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Místo úschovy záznamů | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Popřípadě název použitého | |
| systému | |
| | |
+---------------------------+-----------------------------------+
(f) Uveďte podrobnosti o postupech používaných k určení, zda se na lety vztahuje příloha I zákona, které zajišťují úplnost a zamezují dvojímu započtení.
Uveďte podrobnosti o stávajících systémech pro udržování aktualizovaného seznamu letů během období zjišťování, které jsou/nejsou zahrnuty do EU ETS, a také o stávajících postupech pro zajištění úplnosti a zamezení dvojímu započtení.
+---------------------------+-----------------------------------+
| Název postupu | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Odkaz pro postup | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Stručný popis postupu | |
| | |
| | |
| | |
| | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Pozice nebo oddělení | |
| odpovědné za správu dat | |
| | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Místo úschovy záznamů | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Popřípadě název použitého | |
| systému | |
| | |
+---------------------------+-----------------------------------+
(g) Pro činnosti v příloze č. 1 zákona uveďte odhad/předpověď celkových ročních emisí fosilního CO2.
Tento číselný údaj by měl zahrnovat pouze lety, kterých se týká EU ETS.
+-----------------------+
| | tun CO2
+-----------------------+
4. Způsobilost provozovatele letadel s nízkými emisemi pro zjednodušené postupy
(a) Potvrďte, zda po tři po sobě jdoucí čtyřměsíční období uskutečňujete v každém období méně než 243 letů nebo zda uskutečňujete lety s celkovou roční produkcí emisí fosilního CO2 nižší než 10 000 tun za rok.
Provozovatelé, kteří jsou považováni za malé producenty emisí, mohou pro odhad spotřeby paliva využít zjednodušené postupy za použití nástrojů zavedených agenturou Eurocontrol nebo jinou příslušnou organizací. V tomto případě místo listu "výpočet" vyplňte list "zjednodušený výpočet".

Obrázek
(b) Pokud jste jako odpověď na otázku v bodě 5(a) vybrali "Ano", hodláte pro odhad spotřeby paliva využít zjednodušené postupy?

Obrázek
(c) pokud jste odpověděli kladně, uveďte informace dokládající vaši způsobilost pro využití postupů zjednodušeného výpočtu a poté přejděte přímo na list "Zjednodušený výpočet" (oddíl 8).
Uveďte vhodné informace dokládající skutečnost, že po tři po sobě jdoucí čtyřměsíční období uskutečňujete v každém období méně než 243 letů, nebo že vaše roční emise jsou nižší něž 10 000 tun CO2 za rok. V případě potřeby můžete přiložit další dokumenty (viz oddíl 12).
+-----------------------------------------------------------+
| |
| |
| |
| |
| |
+-----------------------------------------------------------+
5. Údaje o činnosti
(a) Upřesněte metodiku používanou k měření spotřeby paliva pro každý typ letadla.
Vybraná metoda by měla pro každý případ zajistit nejúplnější a nejvčasnější údaje ve spojení s nejnižší nejistotou, aniž by vznikly nepřiměřené náklady. Typy letadel se automaticky přenesou z bodu 3(a).
Metoda A Skutečná spotřeba paliva pro každý let (v tunách) =
množství paliva obsaženého v nádržích letadla,
jakmile je dokončeno doplnění paliva pro let
(v tunách) - množství paliva obsaženého v nádržích
letadla, jakmile je dokončeno doplnění paliva pro
následující let (v tunách) + palivo doplněné pro
tento následující let (v tunách)
Metoda B Skutečná spotřeba paliva pro každý let (v tunách) =
množství paliva zbývajícího v nádržích letadla
při ukončení pojíždění na konci předchozího letu
(v tunách) + palivo doplněné pro let (v tunách) -
množství paliva obsaženého v nádržích při ukončení
pojíždění na konci letu (v tunách)
+-------------------+--------------+---------------------+--------------------+
| Běžný typ letadla | | Zdroj dat používaný | Způsoby předávání, |
| (kód ICAO typu | Metoda (A/B) | ke stanovení | uchovávání |
| letadla) a podtyp | | doplněného paliva | a získávání údajů |
+-------------------+--------------+---------------------+--------------------+
| | | | |
+-------------------+--------------+---------------------+--------------------+
| | | | |
+-------------------+--------------+---------------------+--------------------+
| | | | |
+-------------------+--------------+---------------------+--------------------+
| | | | |
+-------------------+--------------+---------------------+--------------------+
| | | | |
+-------------------+--------------+---------------------+--------------------+
V případě potřeby pokračujte na samostatném listě.
(b) Jestliže se pro všechny typy letadel nepoužívá stejná metodika (Metoda A/Metoda B), odůvodněte tento přístup níže.
+-----------------------------------------------------------+
| |
| |
| |
| |
| |
+-----------------------------------------------------------+
(c) Do této tabulky vyplňte informace o systémech a postupech pro zjišťování spotřeby paliva na let u vlastních i najatých letadel.
Postup musí zahrnovat zvolené úrovně přesnosti, popis použitých měřicích přístrojů a postupy pro zaznamenávání, získávání, předávání a uchovávání informací.
+---------------------------+-----------------------------------+
| Název postupu | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Odkaz pro postup | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Stručný popis postupu | |
| | |
| | |
| | |
| | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Pozice nebo oddělení | |
| odpovědné za správu dat | |
| | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Místo úschovy záznamů | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Popřípadě název použitého | |
| systému | |
| | |
+---------------------------+-----------------------------------+
(d) Zvolte metodu používanou pro stanovení hustoty používané pro doplněné palivo a palivo v nádržích na každý typ letadla.
Je třeba použít hodnoty skutečné hustoty, ledaže je příslušnému orgánu uspokojivě prokázáno, že skutečné hodnoty nejsou k dispozici a je třeba použít standardní faktor hustoty 0,8 kg/l.
+-------------------+------------------+------------------------+
| | | Odůvodnění použití |
| Běžný typ letadla | Metoda pro | standardní hodnoty, |
| (kód ICAO typu | stanovení hodnot | nelze-li měření |
| letadla) a podtyp | skutečné hustoty | provést, a další |
| | | poznámky |
+-------------------+------------------+------------------------+
| | | |
+-------------------+------------------+------------------------+
| | | |
+-------------------+------------------+------------------------+
| | | |
+-------------------+------------------+------------------------+
| | | |
+-------------------+------------------+------------------------+
| | | |
+-------------------+------------------+------------------------+
V případě potřeby pokračujte na samostatném listě.
(e) Popřípadě upřesněte zdroj srovnávacích tabulek hustoty a teploty.
Toto pole vyplňte, pouze pokud jste v tabulce 6(d) alespoň jednou zvolili "Teplota doplněného paliva".
+-----------------------------------------------------------+
| |
| |
| |
| |
| |
+-----------------------------------------------------------+
(f) Do této tabulky doplňte informace o postupech pro měření hustoty používané pro doplněné palivo a palivo v nádržích u vlastních i najatých letadel.
Postup musí zahrnovat popis použitých měřicích přístrojů, nebo pokud měření nelze provést, odůvodnění použití standardní hodnoty.
+---------------------------+-----------------------------------+
| Název postupu | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Odkaz pro postup | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Stručný popis postupu | |
| | |
| | |
| | |
| | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Pozice nebo oddělení | |
| odpovědné za správu dat | |
| | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Místo úschovy záznamů | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Popřípadě název použitého | |
| systému | |
| | |
+---------------------------+-----------------------------------+
(g) Popřípadě uveďte seznam odchylek od obecných metodik pro stanovení doplněného paliva/paliva obsaženého v nádrži a hustotu pro určitá letiště.
Je-li to nezbytné ve zvláštních situacích, kdy například dodavatelé paliva nemohou poskytnout veškeré údaje potřebné pro určitou metodiku, je třeba pro určitá letiště uvést seznam odchylek od obecných metodik. Pokud například dodavatel paliva nemůže na určitém letišti poskytnout údaje o skutečné hustotě, navrhněte jiný alternativní přístup. Jednotlivá letiště označujte pomocí jejich kódu ICAO a oddělujte je středníkem.
+---------------+-----------------------+-----------------------+
| | Odůvodnění zvláštních | Letiště, kterých se |
| Druh odchylky | situací | odchylka týká |
+---------------+-----------------------+-----------------------+
| | | |
+---------------+-----------------------+-----------------------+
| | | |
+---------------+-----------------------+-----------------------+
| | | |
+---------------+-----------------------+-----------------------+
V případě potřeby pokračujte na samostatném listě.
6. Posouzení nejistoty
(a) Pokud se pro měření množství doplněného paliva a paliva zbývajícího v nádrži používají palubní systémy, uveďte úroveň nejistoty spojené s palubními měřícími zařízeními.
Je-li doplněné palivo stanoveno výhradně podle fakturovaného množství paliva nebo jiných odpovídajících informací poskytnutých dodavatelem, nepožaduje se žádný další důkaz o úrovni nejistoty. Hodnoty nejistoty je případně třeba převzít z kalibračního certifikátu nebo ze specifikace výrobce zařízení. Odhad pomocí výběru z rozsahů v rozbalovacím seznamu je třeba provést, pouze pokud nemáte k dispozici přesnější hodnoty.
+---------------+---------------+---------------------------+----------------------------------------------------------------+
| Běžný typ | | Je doplněné palivo | Pokud ne: |
| letadla | Nejistota | stanoveno výhradně +---------------------------+-----------+------------------------+
| (kód ICAO | měření paliva | podle fakturovaného | Jsou palubní zařízení | Nejistota | Místo úschovy dokladů |
| typu letadla) | zbývajícího | množství nebo jiných | pro měření doplněného | měřicích | o běžných kontrolách |
| a podtyp | v nádrži | odpovídajících informací | paliva podložena | zařízení | (pokud není kalibrační |
| | | poskytnutých dodavatelem? | kalibračními certifikáty? | (+/-%) | certifikát) |
+---------------+---------------+---------------------------+---------------------------+-----------+------------------------+
| | | | | | |
+---------------+---------------+---------------------------+---------------------------+-----------+------------------------+
| | | | | | |
+---------------+---------------+---------------------------+---------------------------+-----------+------------------------+
| | | | | | |
+---------------+---------------+---------------------------+---------------------------+-----------+------------------------+
| | | | | | |
+---------------+---------------+---------------------------+---------------------------+-----------+------------------------+
| | | | | | |
+---------------+---------------+---------------------------+---------------------------+-----------+------------------------+
V případě potřeby pokračujte na samostatném listě.
(b) Uveďte hlavní zdroje nejistoty a související úrovně nejistoty pro měření spotřeby paliva.
Nevyžaduje se od vás, abyste prováděli podrobné posouzení nejistoty, pokud určíte zdroje nejistot a související úrovně nejistoty. Nejistoty u jiných částí metodiky než těch, které jsou uvedené v bodě 6(a), mohou vycházet z konzervativního odborného posouzení.
+-------------+-------------+-----------------------------------+
| Zdroj | Úroveň | |
| nejistoty | nejistoty | Poznámky k úrovni nejistoty |
+-------------+-------------+-----------------------------------+
| | | |
+-------------+-------------+-----------------------------------+
| | | |
+-------------+-------------+-----------------------------------+
| | | |
+-------------+-------------+-----------------------------------+
| | | |
+-------------+-------------+-----------------------------------+
V případě potřeby pokračujte na samostatném listě.
(c) Uveďte podrobnosti o prahových hodnotách nejistoty, které hodláte pro každý zdrojový tok (druh paliva) dodržovat.
U každého zdrojového toku (druhu paliva) uveďte odhadované roční emise CO2 z tohoto zdrojového toku, dále upřesněte, zda se má tento zdrojový tok považovat za významný, méně významný nebo nejméně významnýj, a uveďte odpovídající prahovou hodnotu nejistoty měření (představující maximální nejistotu měření v průběhu sledovaného roku), kterou budete dodržovat. Prázdná pole ve sloupci C použijte pro doplnění všech alternativních paliv a/nebo biopaliv, která používáte. Uveďte odhadované emise fosilního CO2 vzniklé z každého uvedeného druhu paliva jako doklad správné volby úrovně přesnosti.
Ujistěte se, že údaj o celkových emisích je v souladu s údajem uvedeným v bodě 4(g).
+---------------------+------------------+---------------+-----------------+------------------+-----------+
| | Odhadované | % z celkový | | | |
| Zdrojový tok | roční emise | odhadovaných | Klasifikace | Nejistota měření | Úroveň |
| (druh paliva) | fosilního CO2 | emisí CO2 | zdrojových toků | spotřeby paliva | přesnosti |
| | z každého paliva | | | | č. |
+--------------+---------------------+------------------+---------------+-----------------+------------------+-----------+
| | Letecký petrolej | | | | | |
| | (Jet A1 nebo Jet A) | | | | | |
| +---------------------+------------------+---------------+-----------------+------------------+-----------+
| Stand. | Tryskový benzín | | | | | |
| paliva | (Jet B) | | | | | |
| +---------------------+------------------+---------------+-----------------+------------------+-----------+
| | Letecký benzín | | | | | |
| | (AvGas) | | | | | |
+--------------+---------------------+------------------+---------------+-----------------+------------------+-----------+
| | | | | | | |
| +---------------------+------------------+---------------+-----------------+------------------+-----------+
| | | | | | | |
| Alternativní +---------------------+------------------+---------------+-----------------+------------------+-----------+
| paliva | | | | | | |
| +---------------------+------------------+---------------+-----------------+------------------+-----------+
| | | | | | | |
+--------------+---------------------+------------------+---------------+-----------------+------------------+-----------+
| | | | | | | |
| +---------------------+------------------+---------------+-----------------+------------------+-----------+
| Biopaliva | | | | | | |
| +---------------------+------------------+---------------+-----------------+------------------+-----------+
| | | | | | | |
+--------------+---------------------+------------------+---------------+-----------------+------------------+-----------+
Celkem pro všechny druhy paliv: 0 0,0 %
Odhad uvedený v bodě 3(g): 0
Rozdíl: 0
(d) Do této tabulky doplňte informace o postupu, kterým se zajišťuje, aby celková nejistota měření paliva splňovala požadavky zvolené úrovně přesnosti.
Tento postup musí prokázat, že nejistota měření paliva splňuje požadavky zvolené úrovně přesnosti s odkazem na kalibrační certifikáty měřicích systémů, vnitrostátní právní předpisy, ustanovení v odběratelských smlouvách nebo normy přesnosti dodavatelů paliva.
+---------------------------+-----------------------------------+
| Název postupu | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Odkaz pro postup | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Stručný popis postupu | |
| | |
| | |
| | |
| | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Pozice nebo oddělení | |
| odpovědné za správu dat | |
| | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Místo úschovy záznamů | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Popřípadě název použitého | |
| systému | |
| | |
+---------------------------+-----------------------------------+
(e) Do této tabulky doplňte informace o postupu zajištění pravidelných křížových kontrol mezi doplněným množstvím uvedeným ve fakturách a doplněným množstvím udávaným při měření na palubě.
+---------------------------+-----------------------------------+
| Název postupu | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Odkaz pro postup | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Stručný popis postupu | |
| | |
| | |
| | |
| | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Pozice nebo oddělení | |
| odpovědné za správu dat | |
| | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Místo úschovy záznamů | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Popřípadě název použitého | |
| systému | |
| | |
+---------------------------+-----------------------------------+
7. Emisní faktory
(a) Potvrďte, že budete používat tyto standardní emisní faktory komerčních standardních leteckých paliv
+--------------------------------------+----------------------+----------+
| | Standardní hodnota | |
| Druh leteckého paliva | IPCC | Potvrďte |
| | (tun CO2/tun paliva) | |
+--------------------------------------+----------------------+----------+
| Letecký petrolej (Jet A1 nebo Jet A) | 3,15 | Ano/Ne |
+--------------------------------------+----------------------+----------+
| Tryskový benzín (Jet B) | 3,10 | Ano/Ne |
+--------------------------------------+----------------------+----------+
| Letecký benzín (AvGas) | 3,10 | Ano/Ne |
+--------------------------------------+----------------------+----------+
(b) Popřípadě popište postup stanovení emisních faktorů, výhřevnosti a obsahu biomasy alternativních paliv (zdrojových toků).
+---------------------------+-----------------------------------+
| Název postupu | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Odkaz pro postup | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Stručný popis postupu | |
| | |
| | |
| | |
| | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Pozice nebo oddělení | |
| odpovědné za správu dat | |
| | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Místo úschovy záznamů | |
+---------------------------+-----------------------------------+
| Popřípadě název použitého | |
| systému | |
| | |
+---------------------------+-----------------------------------+
(c) Popřípadě popište přístupy týkající se odběru vzorků alternativních paliv.
U každého zdrojového toku stručně popište přístup, který se má použít k odběru vzorků paliv a materiálů za účelem stanovení emisního faktoru, výhřevnosti a obsahu biomasy pro každý druh paliva nebo vzorek materiálu.
+---------------+----------+-------+----------------------+-----------+
| Zdrojový tok | Parametr | Popis | Splňuje normu | Frekvence |
| (druh paliva) | | | (ISO, CEN,...) | |
+---------------+----------+-------+----------------------+-----------+
| | | | | |
+---------------+----------+-------+----------------------+-----------+
| | | | | |
+---------------+----------+-------+----------------------+-----------+
(d) Popřípadě popište přístupy týkající se analýzy alternativních paliv (včetně biopaliv) za účelem stanovení výhřevnosti, emisních faktorů a obsahu biomasy (pokud se používají).
U každého zdrojového toku stručně popište přístup, který se má použít k analýze paliv a materiálů za účelem stanovení emisního faktoru, výhřevnosti a obsahu biomasy pro každé palivo nebo vzorek materiálu (pokud lze uplatnit na zvolenou úroveň přesnosti).
+---------------+----------+-------+----------------------+-----------+
| Zdrojový tok | Parametr | Popis | Splňuje normu | Frekvence |
| (druh paliva) | | | (ISO, CEN, ...) | |
+---------------+----------+-------+----------------------+-----------+
| | | | | |
+---------------+----------+-------+----------------------+-----------+
| | | | | |
+---------------+----------+-------+----------------------+-----------+
(e) Popřípadě uveďte seznam laboratoří využívaných k provádění této analýzy a potvrďte, zda jsou laboratoře pro tyto účely akreditované podle ISO17025. Pokud tomu tak není, popište stávající opatření pro zabezpečení kvality.
+------------+------------+----------------------+--------------------+
| | | Je laboratoř pro | Pokud ne, uveďte |
| Název | Analytické | tuto analýzu | opatření pro |
| laboratoře | postupy | akreditovaná | zabezpečení |
| | | podle ISO17025? | kvality |
+------------+------------+----------------------+--------------------+
| | | | |
+------------+------------+----------------------+--------------------+
| | | | |
+------------+------------+----------------------+--------------------+
| | | | |
+------------+------------+----------------------+--------------------+
| | | | |
+------------+------------+----------------------+--------------------+
8. Zjednodušený výpočet
Zjednodušený postup pro výpočet údajů o emisích CO2 můžete využít, pokud:
- buď po tři po sobě jdoucí čtyřměsíční období uskutečníte méně než 243 letů v každém tomto období; nebo
- uskutečníte lety s celkovými ročními emisemi, které jsou nižší než 10 000 tun za rok.
(a) Uveďte název a stručný popis nástroje používaného ke stanovení spotřeby paliva.
+-------------------------------------------------------------+
| |
| |
| |
| |
| |
+-------------------------------------------------------------+
(b) Potvrďte, že nástroj uvedený v bodě 8(a) schválila Komise
Malí producenti emisí mohou odhadnout spotřebu paliva pomocí nástrojů zavedených agenturou Eurocontrol nebo jinou příslušnou organizací, jež zpracovává veškeré příslušné informace o letovém provozu, jako jsou informace, které má k dispozici Eurocontrol. Použitelné nástroje se použijí pouze tehdy, jsou-li schváleny Komisí.
+----------+
| |
+----------+-----------------------------------------------------
(c) Potvrďte, že pro výpočet emisí použijete tyto standardní emisní faktory komerčních standardních leteckých paliv.
+--------------------------------------+----------------------+----------+
| | Standardní hodnota | |
| Druh leteckého paliva | IPCC | Potvrďte |
| | (tun CO2/tun) | |
+--------------------------------------+----------------------+----------+
| Letecký petrolej (Jet A1 nebo Jet A) | 3,15 | |
+--------------------------------------+----------------------+----------+
| Tryskový benzín (Jet B) | 3,10 | |
+--------------------------------------+----------------------+----------+
| Letecký benzín (AvGas) | 3,10 | |
+--------------------------------------+----------------------+----------+
(d) Pokud používáte alternativní palivo (včetně biopaliva), vymezte navrhovaný emisní faktor a výhřevnost, které se mají použít, a odůvodněte použitou metodiku.
+-------------------------------------------------------------+
| |
| |
| |
| |
| |
+-------------------------------------------------------------+
9. Chybějící údaje
Pokud ministerstvo, provozovatel letadel nebo ověřovatel zjistí, že část údajů potřebných pro stanovení emisí chybí kvůli okolnostem, které jsou mimo kontrolu provozovatele letadel, může provozovatel odhadnout emise pro tento let pomocí nástrojů uvedených v § 7 vyhlášky. Množství emisí, u nichž se použije tento přístup, se uvede v ročním výkazu emisí.
(a) Uveďte název a stručný popis nástroje používaného k odhadu spotřeby paliva v případě chybějících údajů podle výše vymezených podmínek.
+-------------------------------------------------------------+
| |
| |
| |
| |
| |
+-------------------------------------------------------------+
(b) Pokud přístup popsaný v bodě 9(a) zahrnuje použití nástroje pro případ chybějících údajů, potvrďte, že tento nástroj schválila Komise:
+---------+
| +-+ |
| | | Ano |
| +-+ |
+---------+------------------------------------------------------
(c) Popřípadě krátce popište metodiku pro řešení chybějících údajů u jiných parametrů než u spotřeby paliva.
+-------------------------------------------------------------+
| |
| |
| |
| |
| |
+-------------------------------------------------------------+
10. Řízení
(a) Vymezte odpovědnosti za zjišťování a vykazování
Upřesněte příslušná pracovní zařazení/pozice a stručně shrňte jejich úlohu ve vztahu k zjišťování a vykazování. Je třeba uvést pouze pracovní zařazení a pozice s celkovou odpovědností a jiné klíčové funkce (tj. neuvádějte delegované odpovědnosti).
Pro tyto účely je možné přiložit k tomuto dokumentu stromečkový graf nebo schéma organizační struktury.
+--------------------------+--------------+
| Pracovní zařazení/pozice | Odpovědnosti |
+--------------------------+--------------+
| | |
+--------------------------+--------------+
| | |
+--------------------------+--------------+
| | |
+--------------------------+--------------+
| | |
+--------------------------+--------------+
| | |
+--------------------------+--------------+
(b) Uveďte názvy a odkazy pro postupy získávání a zpracování údajů a kontrolní činnosti, včetně postupů údržby a kalibrace měřícího zařízení
Popřípadě odkažte na specifické postupy řízení a kontroly - např. specifické postupy pro řízení kvality nebo řízení z hlediska životního prostředí.
+------------------------------------------------------------+-----------------------+------------------------------------------+
| Položka | Název a odkaz postupu | Je tento postup součástí certifikovaného |
| | | systému řízení? |
+------------------------------------------------------------+-----------------------+------------------------------------------+
| Posloupnost a vzájemné působení činností týkajících se | | |
| získávání a zpracování údajů včetně metod výpočtů a měření | | |
+------------------------------------------------------------+-----------------------+------------------------------------------+
| Posouzení rizika definice a hodnocení kontrolního systému | | |
+------------------------------------------------------------+-----------------------+------------------------------------------+
| Řízení pravomocí k odpovědnostem | | |
+------------------------------------------------------------+-----------------------+------------------------------------------+
| Zabezpečení kvality měřicích zařízení a použitých | | |
| informačních technologií | | |
+------------------------------------------------------------+-----------------------+------------------------------------------+
| Vnitřní přezkoumání vykázaných údajů | | |
+------------------------------------------------------------+-----------------------+------------------------------------------+
| Procesy zajištěné externě | | |
+------------------------------------------------------------+-----------------------+------------------------------------------+
| Opravy a opravná opatření | | |
+------------------------------------------------------------+-----------------------+------------------------------------------+
| Záznamy a dokumentace | | |
+------------------------------------------------------------+-----------------------+------------------------------------------+
c) Má vaše organizace zdokumentovaný systém řízení kvality? Vyberte nejvhodnější odpověď.
+-------------------------------------------------------------+
| |
+-------------------------------------------------------------+
(d) Pokud je systém řízení kvality akreditovaný certifikačním orgánem, upřesněte podle jaké normy - např. ISO 14001 atd.
+-------------------------------------------------------------+
| |
+-------------------------------------------------------------+
(e) Přiložte znázornění toku dat týkajících se výpočtu ročních emisí včetně odpovědností za získávání a uchovávání každého okruhu údajů. V případě potřeby odkažte na dodatečné informace předložené s vyplněným plánem zjišťování.
Odkaz na soubor/dokument přiložený k tomuto plánu zjišťování:
+-------------------------------------------------------------+
| |
+-------------------------------------------------------------+
11.Seznam použitých definic a zkratek
Uveďte všechny zkratky, zkratková slova nebo definice použité při vyplnění tohoto plánu zjišťování.
+----------------------+--------------------------+
| Zkratka | Definice |
+----------------------+--------------------------+
| | |
+----------------------+--------------------------+
| | |
+----------------------+--------------------------+
| | |
+----------------------+--------------------------+
| | |
+----------------------+--------------------------+
| | |
+----------------------+--------------------------+
| | |
+----------------------+--------------------------+
| | |
+----------------------+--------------------------+
12. Dodatečné informace
Pokud přikládáte jakékoliv další informace, které bychom měli při posuzování vašeho plánu vzít v potaz, informujte nás o tom na tomto místě. Tyto informace poskytněte v elektronické podobě. Můžete použít soubory Microsoft Word, Excel nebo Adobe Acrobat.
Nepřikládejte nepodstatné informace, protože by to mohlo zpomalit proces schválení. Odkazy na dodatečnou dokumentaci (název souboru/referenční číslo) je třeba uvést níže. S dotazem, zda jsou přijatelné i jiné než výše uvedené typy souborů, se popřípadě obraťte na váš příslušný orgán.
Uveďte název souboru (u elektronických souborů) nebo referenční číslo dokumentu (u tištěných kopií)
+---------------------+---------------------------------------+
| Název souboru/Odkaz | Popis dokumentu |
+---------------------+---------------------------------------+
| | |
+---------------------+---------------------------------------+
| | |
+---------------------+---------------------------------------+
| | |
+---------------------+---------------------------------------+
| | |
+---------------------+---------------------------------------+
| | |
+---------------------+---------------------------------------+
| | |
+---------------------+---------------------------------------+
| | |
+---------------------+---------------------------------------+
------------------------------------------------------------------