§ 378
Péče o zákazníky
(1) Držitel poštovní licence zajistí, aby v každé poštovní provozovně byly zákazníkům
a) volně k dispozici všechny tiskopisy, které mají při užívání základních služeb vyplňovat; zákazníkům musí být umožněno, aby je mohli vyplnit i mimo poštovní provozovnu,
b) k dispozici lepicí páska a motouz potřebné k balení poštovních zásilek, psací potřeby a stolek či jiné obdobné vybavení potřebné k opatřování poštovních zásilek adresami a vyplňování dokladů.
(2) Držitel poštovní licence zajistí, aby v každé poštovní provozovně byly v prodeji obálky, krabice a balicí papír použitelné k balení poštovních zásilek.
(3) Držitel poštovní licence zajistí bezplatnou telefonní linku, na níž mohou zákazníci žádat o informace týkající se základních služeb. Informace o jejím čísle se v každé poštovní provozovně zveřejní tak, aby neunikala pozornosti osob, které jsou přítomny v prostorách určených pro veřejnost.
(4) Držitel poštovní licence zřídí elektronickou podatelnu
a) pro přijímání žádostí podle § 362 odst. 1, 2 a 6,
b) pro poskytování informací týkajících se základních služeb.
(5) Držitel poštovní licence je povinen uveřejňovat způsobem umožňujícím dálkový přístup
a) informace podle § 373 odst. 4,
b) ceník základních služeb a služeb souvisejících s jejich poskytováním,
c) informace podle § 374 odst. 1 až 5,
d) vyhledávání informací podle § 375 odst. 2,
e) adresu elektronické podatelny podle odstavce 4.
(6) Adresa elektronické podatelny podle odstavce 4 a adresa pro přístup k informacím podle odstavce 5 se v každé poštovní provozovně zveřejní tak, aby neunikala pozornosti osob, které jsou přítomny v prostorách určených pro veřejnost.
(7) Držitel poštovní licence zajistí, aby v každé poštovní provozovně byly zákazníkům volně k dispozici letáky
a) s informacemi podle § 374 odst. 7,
b) s ceníkem základních služeb a služeb souvisejících s jejich poskytováním,
c) s informacemi o telefonním čísle linky podle odstavce 3 a o adrese internetové stránky podle odstavce 4.
(8) Držitel poštovní licence zajistí, aby v každé poštovní provozovně byly zveřejněny informace podle § 374 odst. 1 včetně ceníku základních služeb a služeb souvisejících s jejich poskytováním v anglickém jazyce.
(9) Držitel poštovní licence zajistí, aby v každé poštovní provozovně s více než jednou poštovní přepážkou bylo současné podání většího počtu poštovních zásilek a poštovních poukazů (dále jen "hromadné podání") umožněno pouze u části poštovních přepážek. Poštovní přepážky vhodným způsobem označí tak, aby zákazníci byli informováni, u které z poštovních přepážek není hromadné podání možné.
(10) Jestliže zdravotní stav adresáta neumožňuje, aby se dostavil osobně do poštovní provozovny, držitel poštovní licence na vyzvání zajistí v místě, kde se adresát zdržuje,
a) dodání uložené poštovní zásilky nebo uloženého poštovního poukazu,
b) převzetí žádosti podle § 357, § 358 nebo § 366.
Postup podle tohoto odstavce se nepovažuje za samostatnou službu poskytovanou adresátovi.
(11) Jestliže v některé poštovní provozovně není zajištěn bezbariérový přístup do prostor sloužících k obsluze zákazníků, držitel poštovní licence na požádání zajistí obsluhu osob na vozíku pro invalidy jiným vhodným způsobem. O takovou obsluhu lze držitele poštovní licence požádat
a) pomocí signálního zařízení označeného piktogramem pro osoby na vozíku pro invalidy, pokud je u příslušné poštovní provozovny zřízeno, nebo
b) telefonicky prostřednictvím příslušné poštovní provozovny, nebo
c) prostřednictvím telefonické linky podle odstavce 3, nebo
d) prostřednictvím elektronické podatelny podle odstavce 4.
(12) Pokud odesílatel výjimečně použije podací doklad, na němž je uvedena poukazovaná peněžní částka nevyhovující podmínce podle § 10 odst. 6, držitel poštovní licence mu poskytne pomoc potřebnou k poukázání peněžní částky, jež této podmínce vyhovuje.