CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 275/2016 Sb. Nařízení vlády o oblastech vzdělávání ve vysokém školství C. Rámcový profil absolventa

C. Rámcový profil absolventa

275/2016 Sb. Nařízení vlády o oblastech vzdělávání ve vysokém školství

C. Rámcový profil absolventa

a) S ohledem na typ studijního programu absolventi prokazují v odpovídající šíři a míře podrobnosti:

1. znalosti biofyziky, biologie, mikrobiologie, biochemie, farmakologie, morfologie a fyziologie lidského organismu za normálních i patologických stavů,

2. znalosti principů léčby všech závažnějších poruch zdraví a jejich třídění podle naléhavosti, způsobu a místa léčby,

3. znalosti lékařské psychologie a etiky,

4. znalosti statistického hodnocení klinických dat,

5. znalosti latinské terminologie,

6. znalosti pravidel primární a sekundární prevence a podpory zdraví,

7. porozumění společenským a ekonomickým determinantům zdravotního stavu a důsledkům nemoci,

8. znalosti organizace zdravotnictví v České republice,

9. znalosti právních aspektů lékařské praxe,

10. znalosti ekonomických pravidel fungování zdravotnických zařízení.

b) S ohledem na typ studijního programu absolventi umí v odpovídající šíři a míře podrobnosti:

1. rozpoznávat stavy ohrožující život a poskytnout kvalifikovanou pomoc,

2. provádět lékařské vyšetření s použitím moderní přístrojové techniky a základních laboratorních metod, včetně diferenciální diagnostiky chorob, které jsou v populaci rozšířeny nebo které jsou významné pro svou závažnost,

3. v rámci vyšetření pacienta odebrat správnou anamnézu, samostatně indikovat potřebná doplňující vyšetření a správně interpretovat jejich výsledky,

4. provádět léčebné a ošetřovatelské výkony,

5. správně komunikovat s pacienty, jejich příbuznými nebo jejich doprovodem a s odborníky dalších medicínských specializací,

6. aplikovat principy lékařské psychologie a etiky v lékařské praxi.

c) S ohledem na typ studijního programu se absolvent uplatní například:

1. v akademické sféře a v dalších institucích zabývajících se vědou, výzkumem, vývojem a inovacemi,

2. jako lékař ve zdravotnických zařízeních všech typů, s možností dalšího profesního specializačního vzdělávání v kterémkoliv lékařském oboru,

3. jako lékař se specializovanou způsobilostí, a to po úspěšném dokončení specializačního vzdělávání,

4. mimo zdravotnická zařízení, zejména v teoretických lékařských oborech a výzkumu,

5. jako zubní lékař,

6. v oblasti parodontologie, orální chirurgie, stomatologické chirurgie a dětského zubního lékařství, a to po absolvování specializačního vzdělávání ukončeného atestační zkouškou,

7. jako specialista v oblasti ortodoncie, orální a maxilofaciální chirurgie a klinické stomatologie, a to po absolvování příslušného specializačního vzdělávání,

8. ve farmaceutickém průmyslu a dalších příbuzných oborech.