C. Rámcový profil absolventa
a) S ohledem na typ studijního programu absolventi prokazují v odpovídající šíři a míře podrobnosti:
1. znalosti biofyziky, biologie, mikrobiologie, biochemie, farmakologie, morfologie a fyziologie lidského organismu za normálních i patologických stavů,
2. znalosti principů léčby všech závažnějších poruch zdraví a jejich třídění podle naléhavosti, způsobu a místa léčby,
3. znalosti lékařské psychologie a etiky,
4. znalosti statistického hodnocení klinických dat,
5. znalosti latinské terminologie,
6. znalosti pravidel primární a sekundární prevence a podpory zdraví,
7. porozumění společenským a ekonomickým determinantům zdravotního stavu a důsledkům nemoci,
8. znalosti organizace zdravotnictví v České republice,
9. znalosti právních aspektů lékařské praxe,
10. znalosti ekonomických pravidel fungování zdravotnických zařízení.
b) S ohledem na typ studijního programu absolventi umí v odpovídající šíři a míře podrobnosti:
1. rozpoznávat stavy ohrožující život a poskytnout kvalifikovanou pomoc,
2. provádět lékařské vyšetření s použitím moderní přístrojové techniky a základních laboratorních metod, včetně diferenciální diagnostiky chorob, které jsou v populaci rozšířeny nebo které jsou významné pro svou závažnost,
3. v rámci vyšetření pacienta odebrat správnou anamnézu, samostatně indikovat potřebná doplňující vyšetření a správně interpretovat jejich výsledky,
4. provádět léčebné a ošetřovatelské výkony,
5. správně komunikovat s pacienty, jejich příbuznými nebo jejich doprovodem a s odborníky dalších medicínských specializací,
6. aplikovat principy lékařské psychologie a etiky v lékařské praxi.
c) S ohledem na typ studijního programu se absolvent uplatní například:
1. v akademické sféře a v dalších institucích zabývajících se vědou, výzkumem, vývojem a inovacemi,
2. jako lékař ve zdravotnických zařízeních všech typů, s možností dalšího profesního specializačního vzdělávání v kterémkoliv lékařském oboru,
3. jako lékař se specializovanou způsobilostí, a to po úspěšném dokončení specializačního vzdělávání,
4. mimo zdravotnická zařízení, zejména v teoretických lékařských oborech a výzkumu,
5. jako zubní lékař,
6. v oblasti parodontologie, orální chirurgie, stomatologické chirurgie a dětského zubního lékařství, a to po absolvování specializačního vzdělávání ukončeného atestační zkouškou,
7. jako specialista v oblasti ortodoncie, orální a maxilofaciální chirurgie a klinické stomatologie, a to po absolvování příslušného specializačního vzdělávání,
8. ve farmaceutickém průmyslu a dalších příbuzných oborech.