CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 275/2016 Sb. Nařízení vlády o oblastech vzdělávání ve vysokém školství C. Rámcový profil absolventa

C. Rámcový profil absolventa

275/2016 Sb. Nařízení vlády o oblastech vzdělávání ve vysokém školství

C. Rámcový profil absolventa

a) S ohledem na typ studijního programu absolventi prokazují v odpovídající šíři a míře podrobnosti:

1. znalosti v oblasti příslušného uměleckého oboru, umělecko-provozního oboru, umělecko-pedagogického oboru a umělecko-teoretického oboru,

2. znalosti historie daného oboru, včetně znalostí postupů a tradic oboru,

3. vlastní poznání stěžejních uměleckých děl oboru,

4. znalosti teoretických konceptů a metod ve vztahu k různým uměleckým postupům,

5. porozumění výchozím možnostem, podmínkám a metodám využití teorií, konceptů a postupů ve vztahu k umělecké tvorbě,

6. pochopení možností kreativního nebo teoretického přesahu do dalších oborů,

7. znalosti autorského práva, v případě umělecko-provozních oborů i související širší právní znalosti.

b) S ohledem na typ studijního programu absolventi umí v odpovídající šíři a míře podrobnosti:

1. ve své umělecké tvorbě využívat kreativní postupy, metody a odborné znalosti,

2. analyticky a kriticky reflektovat uměleckou tvorbu a umělecká díla,

3. v uměleckém výkonu na profesionální úrovni ztvárnit určené téma,

4. prezentovat originální umělecký výkon vlastní nebo výkon celého týmu na veřejnosti,

5. vytvořit původní autorské dílo či původní umělecký individuální či kolektivní výkon,

6. s porozuměním ovládat technologie příslušející danému oboru,

7. provádět základní administrativní úkony umožňující úspěšné rozvíjení profesionální činnosti příslušného oboru,

8. ve specializovaných produkčních oborech zabezpečit praktickou činnost v daném oboru po stránce technologické, organizační a autorsko-právní,

9. ve specializovaných umělecko-pedagogických oborech působit v oblasti formálního a neformálního uměleckého vzdělávání, vytvářet vlastní umělecko-pedagogické koncepce vycházející ze závazných školských dokumentů.

c) S ohledem na typ studijního programu se absolvent uplatní například:

1. jako umělec ve svobodném povolání,

2. v uměleckých tělesech a institucích,

3. v akademické sféře a v dalších institucích zabývajících se vědou, výzkumem, vývojem a inovacemi,

4. jako učitel na středních uměleckých školách, konzervatořích a středních odborných učilištích.