CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 275/2016 Sb. Nařízení vlády o oblastech vzdělávání ve vysokém školství C. Rámcový profil absolventa

C. Rámcový profil absolventa

275/2016 Sb. Nařízení vlády o oblastech vzdělávání ve vysokém školství

C. Rámcový profil absolventa

a) S ohledem na typ studijního programu absolventi prokazují v odpovídající šíři a míře podrobnosti:

1. znalosti tělovýchovných disciplín, zejména kinantropologie, antropomotoriky, didaktiky a pedagogiky sportu, psychologie sportu, fyziologie tělesné zátěže, kineziologie, biomechaniky, biochemie a výživy,

2. znalosti biomedicínských disciplín ve vztahu k tělesné výchově a sportu,

3. teoretické a didaktické znalosti osvojování pohybových dovedností a činností v základních sportech,

4. znalosti principů managementu, ekonomie a marketingu ve sportovním prostředí klubů, organizací, donátorství a sponzoringu,

5. znalosti kvantitativních, kvalitativních a triangulačních metod, včetně metod statistických,

6. porozumění významu tělesné výchovy a sportu pro jedince i společnost, zdraví, tělesnou zdatnost, regeneraci a rekuperaci, sociální inkluzi, rozvoj lidských zdrojů ve sportu v České republice i v zahraničí, a to včetně znalosti environmentálních souvislostí (problematika venkovních sportů a jejich dopadu na životní prostředí).

b) S ohledem na typ studijního programu absolventi umí v odpovídající šíři a míře podrobnosti:

1. demonstrovat dovednosti a činnosti v základních sportech a pohybových aktivitách,

2. plánovat, realizovat a hodnotit učební, tréninkové a kondiční programy a činnosti, a to s ohledem na možnosti a limity cílových skupin osob,

3. průběžně hodnotit úspěšnost a výkonnost svěřených subjektů ve sportovních a pohybových činnostech,

4. aplikovat principy managementu a marketingu v tvorbě, organizaci a řízení programů, projektů a akcí.

c) S ohledem na typ studijního programu se absolvent uplatní například:

1. v akademické sféře a v dalších institucích zabývajících se vědou, výzkumem, vývojem a inovacemi,

2. jako pedagogický asistent, vychovatel, učitel 9),

3. jako trenér, instruktor, animátor pohybových aktivit,

4. v kulturních a rekreačních centrech volného času a ve zdravotnických zařízeních,

5. v oblasti fitness, wellness a ve sportovním managementu,

6. v civilních bezpečnostních službách,

7. jako expert ve vojenské tělovýchově,

8. jako specialista pro podporu aplikovaných pohybových aktivit.