C. Rámcový profil absolventa
a) S ohledem na typ studijního programu absolventi prokazují v odpovídající šíři a míře podrobnosti:
1. znalosti sociologické a sociálně-antropologické teorie,
2. znalosti dějin sociologie,
3. znalosti metod sociologického výzkumu a sběrů a analýzy dat,
4. porozumění významu sociologických a sociálně-antropologických teorií pro interpretaci procesů sociální praxe.
b) S ohledem na typ studijního programu absolventi umí v odpovídající šíři a míře podrobnosti:
1. navrhnout výzkumný projekt,
2. získávat a vyhodnocovat empirická data,
3. provádět analýzu konkrétních sociálních nebo kulturních problémů a jevů s přihlédnutím k jejich historii a výzkumné etice,
4. předkládat praktické návrhy a doporučení k řešení sociálních nebo kulturních problémů,
5. vybrat a aplikovat vhodnou teorii pro analýzu problému.
c) S ohledem na typ studijního programu se absolvent uplatní například
1. v akademické sféře a v dalších institucích zabývajících se vědou, výzkumem, vývojem a inovacemi,
2. v marketingovém výzkumu, výzkumu veřejného mínění a trhu, v reklamních agenturách,
3. v podnikové sféře na úseku práce s lidskými zdroji nebo v public relations,
4. v institucích tripartity a kolektivního vyjednávání,
5. ve veřejné správě a nevládním neziskovém sektoru v oblastech, kde je potřebná důkladná znalost širších souvislostí (Úřad práce České republiky a politika zaměstnanosti, sociální politika, sociální inkluze),
6. v oblasti sociálního a územního rozvoje,
7. v hromadných sdělovacích prostředcích jako výzkumník či redaktor.