§ 26
(1) Neodpovídá-li schválené vojenské vozidlo technickým podmínkám stanoveným pro jeho provoz v takové míře, že ohrožuje bezpečnost a plynulost provozu nebo bezpečnost osob a majetku nebo poškozuje pozemní komunikaci nebo znehodnocuje životní prostředí, nesmí být použito v provozu po dobu, pokud závady nejsou odstraněny.
(2) Pro vojenská zabezpečovací vozidla se za závady podle odstavce 1 pokládají zejména
a) nedosahuje-li účinek brzd stanoveného limitu nebo rozdíl brzdných sil na obvodu jednotlivých kol téže nápravy je větší než 30 % z vyšší hodnoty,
b) je-li nutné opětovné sešlápnutí pedálu provozní brzdy před vyvoláním brzdného účinku,
c) vůle řízení převyšující povolenou maximální hodnotu nebo deformace řídicího ústrojí,
d) zjevné deformace náprav,
e) podstatné poškození čelního skla (např. poškrábání stěrátky, u vrstveného skla popraskání),
f) převyšuje-li opotřebení nebo poškození pneumatik přípustnou mez,
g) poškozené pérování a tlumiče pérování,
h) zjevné unikání paliva nebo oleje,
i) nesvítí-li potkávací, obrysové nebo brzdové světlo u vozidla alespoň na straně přivrácené ke středu vozovky nebo směrová světla nebo nesplňují-li předepsanou svítivost,
j) nemožnost přepnutí dálkových světel na potkávací,
k) chybně seřízené nebo poškozené světlomety s potkávacími světly a světlomety a svítilny se světly do mlhy způsobující oslnění a chybně zapojená jednotlivá světla,
l) použití jiného než schváleného bezpečnostního skla,
m) poškození nebo deformace podvozku nebo karoserie, která mohou bezprostředně ohrozit bezpečnost provozu,
n) převyšuje-li objemový obsah oxidu uhelnatého (CO) nebo koncentrace nespálených uhlovodíků (HC) ve výfukových plynech zážehového motoru anebo přípustná kouřivost vznětového motoru nebo vnější hluk vozidla povolenou hodnotu,
o) pevně zabudované neschválené příslušenství ovlivňující aktivní bezpečnost vozidla a životní prostředí.
(3) Pro vojenská bojová vozidla a vojenská zvláštní vozidla se za závady podle odstavce 1 pokládají zejména
a) nedosahuje-li účinek brzd limitu stanoveného pro tato vozidla,
b) je-li nutné opětovné sešlápnutí pedálu provozní brzdy před vyvoláním brzdného účinku,
c) vůle řízení převyšující povolenou maximální hodnotu nebo deformace řídicího ústrojí,
d) zjevné deformace náprav a pásového pohybového ústrojí,
e) podstatné poškození čelního skla (např. poškrábání stěrátky, u vrstveného skla popraskání), podstatné poškození skel periskopů a výhledů z vozidla,
f) převyšuje-li opotřebení nebo poškození pneumatik nebo pásového pohybového ústrojí přípustnou mez,
g) poškozené pérování a tlumiče pérování,
h) zjevné unikání paliva, oleje nebo jiných provozních kapalin,
i) nesvítí-li stanovené osvětlení vozidla,
j) poškození nebo deformace podvozku nebo karoserie, která mohou bezprostředně ohrozit bezpečnost provozu,
k) pevně zabudované neschválené příslušenství ovlivňující aktivní bezpečnost vozidla a životní prostředí.