§ 7
Reklamace zohlednění příspěvku
(1) Zákazník v domácnosti je oprávněn uplatnit u obchodníka s elektřinou nebo obchodníka s plynem reklamaci zohlednění příspěvku ve vyúčtování dodávek elektřiny nebo dodávek plynu, a případně související služby v elektroenergetice nebo související služby v plynárenství z důvodu nesprávného nebo neúplného zohlednění příspěvku. Reklamaci zohlednění příspěvku je zákazník v domácnosti oprávněn uplatnit do 2 měsíců od vystavení dokladu o vyúčtování dodávek elektřiny nebo plynu, a případně související služby v elektroenergetice nebo související služby v plynárenství.
(2) Pokud zákazník v domácnosti uplatní u obchodníka s elektřinou nebo obchodníka s plynem reklamaci zohlednění příspěvku podle odstavce 1, je obchodník s elektřinou nebo obchodník s plynem povinen vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce od doručení reklamace. K této lhůtě se připočítává doba, po kterou oprávněnost důvodů reklamace prověřoval operátor trhu, a případně provozovatel distribuční soustavy podle odstavců 3 a 4.
(3) Je-li tvrzeným důvodem reklamace zohlednění příspěvku nesprávnost výše zohledněného příspěvku z důvodu sjednané distribuční sazby nebo plánované roční spotřeby podle části A přílohy č. 1 k tomuto nařízení, je obchodník s elektřinou nebo obchodník s plynem povinen postoupit reklamaci operátorovi trhu. Operátor trhu je povinen prověřit, zda poskytl obchodníkovi s elektřinou platbu na zohlednění příspěvku ve výši odpovídající distribuční sazbě podle údajů předaných pro účel zohlednění příspěvku operátorovi trhu provozovatelem distribuční soustavy v elektroenergetice nebo obchodníkovi s plynem platbu na zohlednění příspěvku v rozsahu odpovídajícím plánované roční spotřebě plynu podle údajů předaných pro účel zohlednění příspěvku operátorovi trhu provozovatelem distribuční soustavy v plynárenství, a vyrozumět obchodníka s elektřinou nebo obchodníka s plynem o prověření do 10 pracovních dní od doručení reklamace od obchodníka s elektřinou nebo obchodníka s plynem.
(4) Pokud v reklamaci zohlednění příspěvku zákazník v domácnosti tvrdí, že mu byl zohledněn příspěvek ve výši, která neodpovídá sjednané distribuční sazbě pro jeho odběrné místo, a jím tvrzené skutečnosti doloží, postoupí operátor trhu do 10 pracovních dnů reklamaci zohlednění příspěvku provozovateli distribuční soustavy v elektroenergetice. Pokud v reklamaci zohlednění příspěvku zákazník v domácnosti tvrdí, že mu byl zohledněn příspěvek ve výši, která neodpovídá jím tvrzené plánované roční spotřebě plynu v porovnání s plánovanou roční spotřebou plynu podle části A přílohy č. 1 k tomuto nařízení, a jím tvrzenou plánovanou roční spotřebu a způsob jejího stanovení doloží, postoupí operátor trhu do 10 pracovních dnů reklamaci zohlednění příspěvku provozovateli distribuční soustavy v plynárenství. Provozovatel distribuční soustavy je povinen prověřit správnost údajů předaných operátorovi trhu pro účel zohlednění příspěvku a skutečnosti tvrzené a dokládané zákazníkem v domácnosti v reklamaci zohlednění příspěvku a vyrozumět operátora trhu o prověření do 10 pracovních dní od doručení reklamace od operátora trhu. Operátor trhu vyrozumí obchodníka s elektřinou nebo obchodníka s plynem o prověření reklamace podle věty druhé do 5 pracovních dnů po obdržení vyrozumění o prověření reklamace od provozovatele distribuční soustavy.
(5) Je-li reklamace posouzena jako oprávněná z důvodu nesprávnosti distribuční sazby předané provozovatelem distribuční soustavy v elektroenergetice operátorovi trhu, provozovatel distribuční soustavy v elektroenergetice současně s vyrozuměním o prověření reklamace vypořádá rozdíl v platbách za službu distribuční soustavy. Je-li reklamace zohlednění příspěvku z důvodu sjednané distribuční sazby nebo plánované roční spotřeby podle části A přílohy č. 1 k tomuto nařízení posouzena jako oprávněná, je obchodník s elektřinou nebo obchodník s plynem povinen vypořádat rozdíl v nesprávně zohledněném příspěvku nebo v elektroenergetice v platbách za službu distribuční soustavy do 15 pracovních dnů od uplynutí lhůty pro vypořádání reklamace podle odstavce 2.
(6) Na vyřizování reklamace zohlednění příspěvku z důvodu nesprávného nebo neúplného zohlednění příspěvku se ustanovení o vyřízení reklamace vyúčtování dodávek elektřiny nebo dodávek plynu podle právního předpisu upravujícího kvalitu dodávek elektřiny nebo kvalitu dodávek plynu a souvisejících služeb v elektroenergetice nebo souvisejících služeb v plynárenství nepoužijí.