CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 263/2022 Sb. Nařízení vlády o příspěvku na úhradu nákladů za elektřinu, zemní plyn a teplo § 15 - Reklamace zohlednění příspěvku

§ 15 - Reklamace zohlednění příspěvku

263/2022 Sb. Nařízení vlády o příspěvku na úhradu nákladů za elektřinu, zemní plyn a teplo

§ 15

Reklamace zohlednění příspěvku

(1) Zákazník v domě s byty je oprávněn uplatnit u obchodníka s elektřinou nebo obchodníka s plynem reklamaci zohlednění příspěvku ve vyúčtování dodávek elektřiny nebo dodávek plynu, a případně související služby v elektroenergetice nebo související služby v plynárenství z důvodu nesprávného nebo neúplného zohlednění příspěvku. Reklamaci zohlednění příspěvku je zákazník v domě s byty oprávněn uplatnit do 2 měsíců od vystavení dokladu o vyúčtování dodávek elektřiny nebo plynu, a případně související služby v elektroenergetice nebo související služby v plynárenství.

(2) Pokud zákazník v domě s byty uplatní u obchodníka s elektřinou nebo obchodníka s plynem reklamaci zohlednění příspěvku podle odstavce 1, je obchodník s elektřinou nebo obchodník s plynem povinen vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce od doručení reklamace. K této lhůtě se připočítává doba, po kterou oprávněnost důvodů reklamace prověřoval operátor trhu, a případně provozovatel distribuční soustavy podle odstavců 3 a 4.

(3) Je-li tvrzeným důvodem reklamace zohlednění příspěvku nesprávnost výše zohledněného příspěvku z důvodu odlišného počtu bytů v domě s byty, pro které byl příspěvek zohledněný, je obchodník s elektřinou nebo obchodník s plynem povinen postoupit reklamaci operátorovi trhu. Operátor trhu je povinen prověřit, zda poskytnul obchodníkovi s elektřinou nebo obchodníkovi s plynem platbu na zohlednění příspěvku v rozsahu odpovídajícím počtu bytů v domě s byty podle údajů předaných pro účel zohlednění příspěvku operátorovi trhu provozovatelem distribuční soustavy, případně postoupí reklamaci provozovateli distribuční soustavy k prověření správnosti předaného údaje o počtu bytů v domě s byty. Operátor trhu vyrozumí obchodníka s elektřinou nebo obchodníka s plynem o prověření reklamace do 5 pracovních dnů po obdržení vyrozumění o prověření reklamace od provozovatele distribuční soustavy, nebo do 10 pracovních dní od doručení reklamace od obchodníka s elektřinou nebo obchodníka s plynem, pokud nepostoupil reklamaci provozovateli distribuční soustavy podle věty druhé.

(4) Na vyřizování reklamace zohlednění příspěvku z důvodu nesprávného nebo neúplného zohlednění příspěvku se ustanovení o vyřízení reklamace vyúčtování dodávek elektřiny nebo dodávek plynu podle právního předpisu upravujícího kvalitu dodávek elektřiny nebo kvalitu dodávek plynu a souvisejících služeb v elektroenergetice nebo souvisejících služeb v plynárenství nepoužijí.