§ 7
Reklamace zohlednění příspěvku
(1) Zákazník v domácnosti je oprávněn uplatnit u obchodníka s elektřinou reklamaci zohlednění příspěvku ve vyúčtování dodávek elektřiny, a případně související služby v elektroenergetice z důvodu nesprávného nebo neúplného zohlednění příspěvku. Reklamaci zohlednění příspěvku je zákazník v domácnosti oprávněn uplatnit do 2 měsíců od vystavení dokladu o vyúčtování dodávek elektřiny, a případně související služby v elektroenergetice.
(2) Pokud zákazník v domácnosti uplatní u obchodníka s elektřinou reklamaci zohlednění příspěvku podle odstavce 1, je obchodník s elektřinou povinen vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce od doručení reklamace. K této lhůtě se připočítává doba, po kterou oprávněnost důvodů reklamace prověřoval operátor trhu s elektřinou, a případně provozovatel distribuční soustavy podle odstavců 3 a 4.
(3) Je-li tvrzeným důvodem reklamace zohlednění příspěvku nesprávnost výše zohledněného příspěvku z důvodu sjednané distribuční sazby, je obchodník s elektřinou povinen postoupit reklamaci operátorovi trhu. Operátor trhu je povinen prověřit, zda poskytnul obchodníkovi s elektřinou platbu na zohlednění příspěvku v rozsahu odpovídajícím distribuční sazbě podle údajů předaných pro účel zohlednění příspěvku operátorovi trhu provozovatelem distribuční soustavy, a vyrozumět obchodníka s elektřinou o prověření do 10 pracovních dní od doručení reklamace od obchodníka s elektřinou.
(4) Pokud v reklamaci zohlednění příspěvku zákazník v domácnosti tvrdí, že mu byl zohledněn příspěvek ve výši, která neodpovídá sjednané distribuční sazbě pro jeho odběrné místo, a jím tvrzené skutečnosti doloží, postoupí operátor trhu do 10 pracovních dnů reklamaci zohlednění příspěvku provozovateli distribuční soustavy. Provozovatel distribuční soustavy je povinen prověřit správnost údajů předaných operátorovi trhu pro účel zohlednění příspěvku a skutečnosti tvrzené a dokládané zákazníkem v domácnosti v reklamaci zohlednění příspěvku a vyrozumět operátora trhu o prověření do 10 pracovních dní od doručení reklamace od operátora trhu. Operátor trhu vyrozumí obchodníka s elektřinou o prověření reklamace podle věty druhé do 5 pracovních dnů po obdržení vyrozumění o prověření reklamace od provozovatele distribuční soustavy.
(5) Je-li reklamace posouzena jako oprávněná z důvodu nesprávnosti distribuční sazby předané provozovatelem distribuční soustavy operátorovi trhu, provozovatel distribuční soustavy současně s vyrozuměním o prověření reklamace vypořádá rozdíl v platbách za službu distribuční soustavy. Je-li reklamace zohlednění příspěvku posouzena jako oprávněná, je obchodník s elektřinou povinen vypořádat rozdíl v nesprávně zohledněném příspěvku nebo v platbách za službu distribuční soustavy do 15 pracovních dnů ode dne uplynutí lhůty pro vypořádání reklamace podle odstavce 2.
(6) Na vyřizování reklamace zohlednění příspěvku z důvodu nesprávného nebo neúplného zohlednění příspěvku se ustanovení o vyřízení reklamace vyúčtování dodávek elektřiny podle právního předpisu upravujícího kvalitu dodávek elektřiny a souvisejících služeb v elektroenergetice nepoužijí.