§ 13
Náležitosti žádosti o autorizaci k úřednímu měření
a podmínky pro autorizaci
(K § 21 zákona)
(1) Žádost o autorizaci k výkonu úředního měření se předkládá Úřadu a obsahuje
a) identifikační údaje o žadateli (jméno a příjmení, bydliště, místo podnikání a identifikační číslo fyzické osoby nebo obchodní jméno, sídlo a identifikační číslo právnické osoby),
b) obor nebo obory měření, včetně měřicích rozsahů a dosahovaných nejistot měření, které mají být předmětem autorizace k výkonu úředního měření,
c) seznam a metrologické parametry měřidel určených k provádění úředního měření,
d) seznam normativně technické dokumentace vztahující se k příslušnému měření,
e) certifikát o odborné způsobilosti úředního měřiče vydaný akreditovaným certifikačním orgánem nebo osvědčení o odborné způsobilosti úředního měřiče vydané Úřadem,
f) zákonem předepsané osvědčení o technické a metrologické způsobilosti,
g) důvody, pro něž je udělení autorizace vyžadováno,
h) doklady způsobilosti, pokud jsou pro daný obor měření vyžadovány jinými právními předpisy.
(2) Úřad při udělení autorizace vydá rozhodnutí o autorizaci s vymezením předmětu autorizace. Úřad je oprávněn autorizaci omezit stanovením doby platnosti nebo i jinak.
(3) Autorizaci k výkonu úředního měření lze udělit, jestliže žadatel splňuje následující podmínky:
a) je právnickou osobou nebo fyzickou osobou, která je podnikatelem,
b) vlastní měřidla nezbytná k úřednímu měření nebo má smluvně zajištěnu jejich dostupnost a prokáže jejich metrologickou návaznost,
c) doloží postupy pro jednotlivé druhy měření, které jsou předmětem autorizace,
d) doloží osvědčení o technické a metrologické způsobilosti k výkonu úředního měření,
e) doloží odbornou způsobilost osvědčením o odborné způsobilosti úředního měřiče podle podmínek stanovených Úřadem.
(4) Náležitosti dokladu o úředním měření a grafická podoba otisku razítka subjektu autorizovaného k úřednímu měření jsou uvedeny v příloze č. 9.