§ 1
Organizační řád
(K § 12 odst. 2 zákona)
(1) Obchodník s cennými papíry a zahraniční osoba, která má sídlo ve státě, který není členským státem Evropské unie a poskytuje investiční služby v České republice prostřednictvím organizační složky na základě povolení Komise pro cenné papíry (dále jen "Komise") k poskytování investičních služeb prostřednictvím organizační složky (dále jen "obchodník") přijme organizační řád, ve kterém upraví organizační uspořádání obchodníka, oprávnění, povinnosti a pracovní náplň vedoucích zaměstnanců obchodníka a ostatních zaměstnanců obchodníka.
(2) Obchodník pověří zaměstnance, přiměřeně k rozsahu investičních služeb poskytovaných v souladu s povolením (§ 6 zákona),
a) obchodováním (front office), pokud mu bylo uděleno povolení k poskytování investiční služby podle § 4 odst. 2 písm. a) a b) nebo c) zákona,
b) obhospodařováním individuálních portfolií zákazníků, pokud mu bylo uděleno povolení k poskytování investiční služby podle § 4 odst. 2 písm. d) zákona,
c) výkonem poradenské činnosti, pokud mu bylo uděleno povolení k poskytování investiční služby podle § 4 odst. 3 písm. d) anebo e) zákona,
d) vypořádáním obchodů (back office),
e) výkonem analytické činnosti, ledaže pro něj analytickou činnost zajišťuje třetí osoba na smluvním základě,
f) vedením účetnictví, ledaže pro něj vedení účetnictví zajišťuje třetí osoba na smluvním základě,
g) správou informačního systému v souladu s § 4, ledaže je činnost správce zajišťována třetí osobou,
h) výkonem činnosti compliance v souladu s § 6 a
i) výkonem interního auditu v souladu s § 7, ledaže výkon interního auditu zajišťuje třetí osoba za podmínek stanovených v§ 7 odst. 2.
(3) Obchodník ve vnitřním předpisu stanoví povinnost zaměstnance pověřeného obchodováním
a) přijímat a předávat pokyny od zákazníků k jejich provedení,
b) provádět pokyny týkající se investičních nástrojů na cizí účet nebo obchodovat s investičními nástroji na vlastní účet pro jiného,
c) obchodovat s investičními nástroji na vlastní účet obchodníka,
d) dodržovat stanovené limity a postupy k omezení přijímaného rizika,
e) evidovat přijaté pokyny a obchody uzavřené na základě těchto pokynů a včas je předávat zaměstnanci pověřenému vypořádáním obchodů, a to i v případě neuskutečněných nebo stornovaných obchodů a
f) spolupracovat s útvarem vypořádání obchodů na zajištění vypořádání obchodů.
(4) Obchodník vnitřním předpisem stanoví povinnost zaměstnance pověřeného vypořádáním obchodů
a) řádně a včas zpracovávat veškerá data předaná zaměstnancem pověřeným obchodováním,
b) kontrolovat dodržování stanovených limitů a postupů k omezení velikosti přijímaného rizika zaměstnancem pověřeným obchodováním, ledaže je tato činnost zajištěna jiným zaměstnancem, který není pověřen obchodováním nebo obhospodařováním individuálních portfolií zákazníků,
c) vypořádávat obchody s investičními nástroji,
d) zajišťovat, aby k převodu peněžních prostředků a investičních nástrojů došlo ke stejnému datu; o obchodech, u kterých jsou data převodu peněžních prostředků a investičních nástrojů rozdílná, vede obchodník evidenci a
e) vykonávat činnost podle § 12 odst. 4.
(5) Obchodník může zaměstnance pověřeného vypořádáním obchodů pověřit zejména též zpracováváním a odesíláním vyrozumění o uzavřených obchodech zákazníkům a vedením evidence obsahující záznamy o tom, kdy byl zákazník informován, a identifikaci osoby, která informování zákazníka zajistila.