CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 254/1999 Sb. Vyhláška Ministerstva vnitra o technických podmínkách požární techniky Požární nástavba

Požární nástavba

254/1999 Sb. Vyhláška Ministerstva vnitra o technických podmínkách požární techniky

Požární nástavba

8. Nástavba je přednostně ovládána ze základního ovládacího panelu v prostoru točny nástavby a je vybavena nejméně jedním dalším ovládacím místem umožňujícím bezpečné ovládání základních provozních funkcí. Uspořádání ovládacích a kontrolních prvků umožňuje stejný způsob obsluhy jako na základním ovládacím panelu.

9. Ovládací panely jsou vybaveny

a) aktivním zařízením pro okamžité zastavení veškerých činností nástavby,

b) zařízením pro spouštění a vypínání motoru, avšak systém musí být chráněn proti spuštění motoru při zařazeném rychlostním stupni,

c) ochranným zařízením pro okamžité zastavení veškerých činností nástavby při náhlém výpadku pozornosti obsluhy.

Na spodním ovládacím místě musí být umístěny

d) pracovní diagram,

e) nouzové ovládací zařízení,

f) sedačka pro obsluhu.

10. Automobilový žebřík je vybaven zařízením sledujícím rychlost větru v okolí vrcholu žebříkové sady a přenášejícím získané informace na ovládací panely.

11. Žebříková sada i koš jsou osvětleny.

12. Pokud součástí požárního příslušenství jsou zdravotní nebo záchranná nosítka, mají nosnost nejméně 100 kg.

13. Všechny údaje na kontrolních přístrojích ovládacího panelu jsou z místa ovládání čitelné na vzdálenost nejméně 1 m.

14. Při přerušení funkce strojového pohonu nástavby je možné v režimu nouzového provozu provést veškeré úkony potřebné ke složení požární nástavby do transportní polohy s plným košem či výtahem.

15. Zařízení pro ovládání podpěr je umístěno na zadní straně automobilu tak, aby obsluha mohla podpěry při manipulaci sledovat opticky.

16. Signalizace informuje o

a) nesrovnaných příčlích bílým světlem,

b) stavu umožňujícím základní funkce žlutým nebo zeleným světlem,

c) překročení bezpečných parametrů červeným světlem a zvukovým signálem,

d) velikosti možného zatížení v závislosti na vyložení, zatížení a výšce,

e) podélném a příčném naklonění,

f) podepření žebříkové sady,

g) množství oleje v hydraulickém systému.

17. Zařízení informující o příčném a podélném naklonění automobilu je v zorném poli řidiče a v prostoru ovládání stabilizačních podpěr.

18. Mezi prostorem základního ovládacího panelu a prostorem v koši je dorozumívací zařízení.

19. U automobilových žebříků s dostupnou výškou do 40 m je doba potřebná pro plné vztyčení, úplné vysunutí a pootočení žebříkové sady s košem o 90 °nejvýše 180 sekund. Tato doba není překročena ani při zpětném uvedení do transportní polohy.

20. Automobilové žebříky vykazují stálé provozní parametry v teplotním rozmezí -15 °C až +35 °C, a to i po ujetí vzdálenosti 15 kg nebo dvouhodinovém stání v těchto teplotních podmínkách.

21. Automatické stranové vyrovnávání není aktivováno při vysunutí žebříkové sady nad 30 m.

22. Zdrojem elektrického proudu je zařízení s výkonem nejméně 3,5 kW a s elektrickým napětím 230 V.