CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 254/1999 Sb. Vyhláška Ministerstva vnitra o technických podmínkách požární techniky Čerpací jednotka

Čerpací jednotka

254/1999 Sb. Vyhláška Ministerstva vnitra o technických podmínkách požární techniky

Čerpací jednotka

16. Vpravo a vlevo od čerpací jednotky je vyvedeno po dvou výtlačných hrdlech 75 mm s uzavíracími armaturami. Čerpací jednotka je opatřena zpětnou klapkou k ochraně sacích hadic proti poškození tlakem a zařízením na odtlakování.

17. Vysokotlaké čerpadlo je vyvedeno do zařízení pro prvotní hasební zásah a je osazeno nezáměnnými spojkami.

18. Sací hradla jsou závitová 110 mm nebo 125 mm dle ČSN 11 1522 a ČSN 38 9409.

19. Sací, plnicí a výtlačná hradla jsou vyvedena do prostoru tak, aby co nejméně omezovala obsluhu čerpadla a bezpečný pohyb strojníka. Jejich výška je nejméně 500 mm a nejvýše 1 300 mm od země, přitom nesmí snižovat nájezdové úhly.

20. Sací a výtlačná hrdla včetně ovládacích armatur jsou skloněna pod vodorovnou rovinu nejméně o 10 °.

21. Konstrukce čerpací jednotky a vodních rozvodů umožňuje jejich snadné odvodnění vypouštěcími kohouty soustředěnými na přístupném místě. Jmenovitá světlost kohoutu je nejméně 4 mm.

22. Obslužný panel čerpací jednotky je snadno a bezpečně přístupný a osvětlený neoslňujícím světlem.

23. Všechny údaje na kontrolních přístrojích ovládacího panelu jsou čitelné z místa obsluhy na vzdálenost nejméně 1 m.

24. Na stanovišti obsluhy čerpací jednotky je viditelně umístěn diagram jmenovitého průtoku požárního čerpadla.

25. Obslužný panel čerpací jednotky je vybaven

a) manometry pro oba tlakové režimy,

b) vakuometrem,

c) zařízením pro nastavení otáček v motoru,

d) ukazatelem množství hasiv v nádržích v hodnotách nejméně 1/4, 2/4, 3/4 a 4/4,

e) otáčkoměrem s vyznačenou hodnotou maximálních otáček.

26. V zorném poli řidiče je umístěna signalizace zapnutí pomocného náhonu.

27. Čerpací jednotka je chráněna proti zamrznutí při jízdě a provozu.

28. Čerpací jednotka je chráněna před znečištěním a mechanickým poškozením při jízdě a provozu.

29. Náhon požárního čerpadla lze zapnout při volnoběhu motoru a vypnout i při částečném zatížení požárního čerpadla.