CODEXIS® Přihlaste se ke svému účtu
CODEXIS® ... 251/1992 Sb. Nařízení vlády České republiky o platových poměrech zaměstnanců rozpočtových a některých dalších organizací 6. Školství

6. Školství

251/1992 Sb. Nařízení vlády České republiky o platových poměrech zaměstnanců rozpočtových a některých dalších organizací

6. Školství

3. Platová třída

3.01. Pomocné práce při výchově v předškolních a školských zařízeních.

4. Platová třída

4.01. Odborné rutinní práce při výchově dětí v předškolních zařízeních.

4.02. Odborné práce vztahující se k upevňování hygienických návyků, zkvalitnění společenského chování dětí a mládeže, dohled a kontrola zdravotního stavu ubytovaných.

5. Platová třída

5.01. Odborné práce zaměřené na vytváření základních pracovních návyků.

6. Platová třída

6.01. Výklad látky (textů) podle osnov a pokynů.

7. Platová třída

7.01. Aplikace výchovných programů při zajišťování globální výchovné, vzdělávací a zdravotní péče o děti v předškolních zařízeních.

7.02. Výchova a vzdělávání dětí a mládeže mimo vyučování obecně rozvíjející jejich osobnost, zájmy, znalosti a tvořivé schopnosti nebo zaměřená na celkový rozvoj nebo resocializaci dětí a mládeže.

7.03. Výuka v zájmových a rekreativních kurzech, například hudebních, výtvarných, pohybové kultury.

7.04. Výchovně vzdělávací činnost v odborném výcviku při přípravě na povolání ve dvouletých a kratších učebních oborech, které nekončí učňovskou zkouškou.

7.05. Zajišťování zájmové činnosti dětí a mládeže, případně dospělých s všeobecným zaměřením; organizační zajišťování soutěží a přehlídek; organizační zajišťování činnosti externích pracovníků a dobrovolných spolupracovníků.

7.06. Výuka plavání v rámci povinné tělesné výchovy žáků základních škol podle stanovených učebních plánů a vedení tělovýchovných kurzů.

8. Platová třída

8.01. Péče o děti předškolního věku spočívající v analýze věkových a individuálních zvláštností, potřeb a projevů dítěte, v navazující tvorbě výchovných a vzdělávacích programů včetně estetických, sportovních, ozdravných a dalších programů pro potřeby pedagogů konkrétního zařízení a jejich realizaci.

8.02. Výchova a vzdělávání dětí a mládeže mimo vyučování specificky rozvíjející jejich osobnost, zájmy, znalosti a tvořivé schopnosti nebo zaměřená na celkový rozvoj nebo resocializaci dětí a mládeže s využíváním diagnostických, výchovně vzdělávacích a kontrolních metod při systematickém respektování jejich individuálních zájmů, schopností a předpokladů.

8.03. Zajišťování zájmové činnosti s úzkým odborným zaměřením, obsahové zajišťování soutěží a přehlídek, pedagogické a metodické vedení externích pracovníků a dobrovolných spolupracovníků, odborná pomoc v oblasti práce s dětmi a mládeží, popřípadě dospělými v jejich volném čase, poskytovaná především předškolním zařízením, školám, školským zařízením a občanským sdružením pracujícím s dětmi a mládeží, popřípadě dospělými.

8.04. Výchovná a vzdělávací činnost v odborném výcviku při přípravě na povolání.

8.05. Výuka ve speciálně zaměřených odborných kurzech zaměřených na zvyšování kvalifikace a rekvalifikaci, například jazykových, výtvarných, hudebních, technických.

9. Platová třída

9.01. Výchovně vzdělávací činnost směřující k rozšiřování vědomostí, dovedností a návyků žáků na základních školách a speciálních základních školách, zvláštních školách, pomocných školách a stálých školách v přírodě.

9.02. Komplexní výchovně vzdělávací činnost zaměřená na vykonávání přípravných prací a aktivní účast ve cvičeních a ostatních výchovně vzdělávacích a vědeckých nebo uměleckých činnostech vysoké školy, dokumentační zpracování odborné a vědecké literatury.

9.03. Tvorba, rozvíjení a konkretizace specifických a specializovaných metod výchovy a vzdělávání dětí a mládeže mimo vyučování nebo metod zaměřených na celkový rozvoj nebo resocializaci dětí a mládeže, spojených s případným využíváním nových technických a kompenzačních pomůcek; metodická činnost přesahující rámec školského zařízení, popřípadě orientovaná na profesní skupinu vychovatelů.

9.04. Výchovně vzdělávací činnost rozšiřující vědomosti, dovednosti a návyky žáků při praktickém výcviku náročných studijních oborů, jako jsou například opravy a seřízení elektronických systémů, hydraulických a pneumatických elektronicky řízených systémů, v oblasti letecké zabezpečovací, diagnostické a měřící techniky a podobně.

9.05. Výchova a vzdělávání žáků v základních uměleckých školách rozvíjející jejich schopnosti a dovednosti v oblasti umění se zaměřením na jejich přípravu k odbornému studiu na střední, případně vysoké škole uměleckého směru formou základního nebo rozšířeného studia.

9.06. Individuální vzdělávací činnost s talentovanými dětmi a mládeží, případně dospělými ve volném čase, vzdělávací činnost ve specializačních zdokonalovacích a doplňkových odborných kurzech a metodická pomoc v oblasti práce s dětmi a mládeží, popřípadě dospělými, v jejich volném čase poskytovaná především předškolním zařízením, školám, školským zařízením a občanským sdružením pracujících s dětmi a mládeží, popřípadě dospělými, zobecňování výsledků specifických činností.

9.07. Provádění výchovné a poradenské činnosti a pomoci pro účely socializace, resocializace a reedukace a psychologických vyšetření.

9.08. Poskytování speciálně pedagogických, diagnostických, terapeutických, reedukačních, poradenských a metodických služeb nebo speciální pedagogická výchovně vzdělávací činnost vykonávaná učitelem speciálního pedagogického centra - speciálním pedagogem pro zdravotně postižené děti předškolního věku.

9.09. Výuka ve specializačních zdokonalovacích a doplňkových odborných kurzech a dalších formách zvyšování odborné kvalifikace nebo rekvalifikace, například pomaturitních a jazykových konverzačních.

10. Platová třída

10.01. Výchovně vzdělávací činnost směřující k rozšiřování vědomostí, dovedností a návyků žáků na střední škole, speciální střední škole, odborném učilišti, praktické škole, jazykové škole, Školském ústavu umělecké výroby a Státním těsnopisném ústavu.

10.02. Výchovně vzdělávací činnost spojená s výkonem uměleckých prací zaměřená na profesionální přípravu v konzervatořích a středních uměleckých školách, nastudování, případně tvůrčí spoluvytváření interpretace rozsáhlých a náročných uměleckých děl, rolí, partů, souborů nebo inscenací, tvůrčí řešení a spoluprovádění speciálních uměleckých děl malířských, sochařských a užitého umění, restaurování památek užitého umění.

10.03. Provádění komplexní výchovné, poradenské a metodické činnosti a pomoci pro účely socializace, resocializace a reedukace, psychologická vyšetření, provádění prací v psychodiagnostice a psychoterapii; poskytování náročných poradenských a psychoterapeutických služeb, provádění komplexních psychologických vyšetření a diagnostiky.

10.04. Poskytování komplexních speciálních pedagogických, diagnostických, terapeutických, reedukačních, poradenských a metodických služeb nebo speciálně pedagogická výchovně vzdělávací činnost vykonávaná učitelem speciálního pedagogického centra - speciálním pedagogem pro zdravotně postižené žáky základních, středních a speciálních škol a školských zařízení.

10.05. Poskytování přímé metodické pomoci pedagogickým pracovníkům škol a školských zařízení v centrech dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.

10.06. Komplexní pěstování a rozvíjení poznávacích a tvůrčích schopností studentů a absolventů vysoké školy, vedení cvičení, seminářů, exkurzí, případně přednášek, průběžná kontrola studia a poskytování konzultací.

11. Platová třída

11.01. Tvůrčí řešení vědeckých, výzkumných a vývojových úkolů nebo tvůrčí aplikace výsledků základního výzkumu, tvůrčí činnost v oblasti umění spolu s komplexním rozvíjením poznávacích a tvořivých schopností studentů a absolventů vysoké školy prostřednictvím jejich účasti na výzkumu, přednášení a vedení přednášek, expertizní, publikační a posuzovatelská činnost, aplikovaný a základní výzkum, vedení a oponování seminárních, diplomových a vědeckých prací.

12. Platová třída

12.01. Tvůrčí specializované a systémové práce zahrnující sledování rozhodujících trendů vývoje vědy a výzkumu a umění, tvůrčí aplikace výsledků vědecké a výzkumné činnosti do výuky studentů a absolventů vysokých škol a do výchovy mladých vědeckých a uměleckých pracovníků, přednášení a vedení přednášek, vytváření podmínek pro interdisciplinární formy práce a rozvoj příslušného vědního a uměleckého oboru.