7. 2 Pásový dopravník
7. 2. 1 Pásové dopravníkové váhy spojené s celým dopravníkem:
Pásový dopravník musí mít masivní konstrukci a musí tvořit pevnou sestavu. Pokud se válečkový nosník používá jako jediná zatěžovací páka vážicí jednotky, pak musí být produkt uložen na otočném bodě páky.
7. 2. 2 Pásové dopravníkové váhy s vážicím můstkem:
Kostra dopravníku musí mít masivní konstrukci. V každé přímé podélné větvi musí být válcová dráha taková, že pás je podepřen na vážicích válečcích stejně, tak aby bylo zajištěno správné vážení. Pásový dopravník musí být opatřen, pokud je to nutné, zařízením na čištění pásu, jehož umístění a činnost nesmějí ovlivňovat výsledky.
7. 2. 3 Speciální podmínky instalace
Pásové váhy musí být provedeny tak, aby instalace válečkové dráhy, složení a montáž pásu a uspořádání přísunu výrobku nezpůsobovaly žádné chyby ve výsledku.
7. 2. 3. 1 Válečková dráha
Tam, kde je to nutné, musí být k dispozici účinný ochranný systém proti korozi a zadření;
horní úroveň válečků ve stejné skupině musí být prakticky ve stejné rovině;
válečková dráha musí být taková, aby nemohlo dojít k prokluzování výrobku.
7. 2. 3. 2 Dopravní pás
7. 2. 3. 2. 1 Lineární váha pásu
Lineární váha pásu musí být konstantní; spojení nesmí způsobovat žádné poruchy činnosti.
7. 2. 3. 2. 2 Rychlost a délka pásu musí být taková, že nastavení nuly může být provedeno v časem který nepřevyšuje tři minuty, avšak:
jestliže nemůže být toto ustanovení splněno, musí být pásové dopravníkové váhy vybaveny poloautomatickým nebo automatickým zařízením pro nastavení nuly.
7. 2. 3. 2. 3 Rychlost pásu se nesmí měnit o více než 5 % hodnoty rychlosti, na kterou jsou pásové dopravníkové váhy konstruovány.
7. 2. 3. 3 Účinná délka vážicího můstku
Pásové váhy musí být konstruovány takovým způsobem, aby účinná délka vážicího můstku za provozu zůstala stejná:
musí být možné zaplombovat nastavovací prvky účinné délky vážicího můstku.
7. 2. 3. 4 Napětí pásu
Napětí pásu musí být v daném bodě válečkové tratě konstantní;
napětí musí být takové, že za normálních provozních podmínek nedochází k prokluzu mezi pásem a hnacím bubnem.
7. 2. 3. 5 Vliv váženého produktu
Přísun váženého produktu na dopravník nesmí ovlivnit výsledky vážení.