6. 3 Simulační zkoušky
6. 3. 1 Maximální dovolené kladné nebo záporné chyby při simulačních zkouškách
6. 3. 1. 1 Třída 1:
pro každý vážicí výkon mezi 5 a 20 % maximálního vážicího výkonu:
0,07 % sečtené zátěže při maximálním vážicím výkonu po dobu trvání zkoušky;
pro každý vážicí výkon mezi 20 a 100 % maximálního vážicího výkonu:
0,35 % sečtené zátěže.
6. 3. 1. 2 Třída 2:
pro každý vážicí výkon mezi 5 a 20 % maximálního vážicího výkonu:
0,14 % sečtené zátěže při maximálním vážicím výkonu po dobu trvání zkoušky;
pro každý vážicí výkon mezi 20 a 100 % maximálního vážicího výkonu:
0,7 % sečtené zátěže.
6. 3. 2 Zařízení pro simulaci posuvu dopravního pásu
Při simulování rychlostí posuvu požadovaných pro zkoušení nesmí relativní chyba způsobená simulací překročit 20 % maximální dovolené chyby pro sečtenou zátěž.
Tato chyba je zahrnuta v maximálních dovolených chybách.
6. 3. 3 Rozdíl mezi dvěma výsledky získanými z důvodu kolísání simulované rychlosti
Při každé změně rychlosti simulátoru posuvu pásu, odpovídající změně do ± 10 % rychlosti pásového dopravníku uvedené výrobcem, nesmí rozdíl relativní chyby výsledků simulačních zkoušek překročit 20 % maximální dovolené chyby uvedené v bodě 6. 3. 1.
6. 3. 4 Rozdíl mezi dvěma výsledky získanými změnou místa uložení stejné zátěže
Když se mění místo uložení stejné zátěže způsobem kompatibilním s konstrukcí vážicího můstku, nesmí být rozdíl mezi dvěma výsledky větší než absolutní hodnota dovolené chyby.
6. 3. 5 Nastavování nuly
Pro každé zatížení, které může být při nastavování nuly vyváženo, musí výsledky vážení po vynulování pásových dopravníkových vah vyhovovat podmínkám pro maximální dovolené chyby pro sečtenou zátěž.
6. 3. 6 Ovlivňující faktory
6. 3. 6. 1 Teplota
Pásové dopravníkové váhy musí po vynulování splňovat požadavky vztahující se k maximálním dovoleným chybám při všech skutečných konstantních teplotách mezi - 10 a + 40 °C. Pro speciální aplikace však mohou mít tyto pásové dopravníkové váhy jiné teplotní rozsahy než je uvedeno výše. V tom případě musí být tento interval nejméně 30 °C a musí být uveden na štítku se jmenovitými hodnotami. Během zkoušek jsou považovány teploty za konstantní,pokud se nemění více než o 5 °C/hod.
Při změně o 10 °C, a pokud změna teploty není větší než 5 °C/hod, nesmí se indikace nuly, nebo v případě pásových dopravníkových vah se zařízením pro kontrolu běhu naprázdno s přídavnou hmotností kontrolní hodnota pásových dopravníkových vah, lišit o více než:
0,07 % pro třídu 1,
0,14 % pro třídu 2
zátěže sečtené při maximálním vážicím výkonu po dobu trvání zkoušky.
6. 3. 6. 2 Vliv elektrického napájení
Pásové dopravníkové váhy musí splňovat požadavky vztahující se k maximálním dovoleným chybám, bez mezilehlého nastavení na nulu, v následujících mezích kolísání elektrického napájení:
- od - 15 do + 10 % jmenovitého napětí,
- od - 2 do + 2 % jmenovité frekvence.
6. 3. 6. 3 Ostatní ovlivňující faktory
Za normálních podmínek použití musí pásové dopravníkové váhy splňovat požadavky vztahující se k maximálním dovoleným chybám, jestliže jsou vystaveny účinku jiných ovlivňujících faktorů než uvedených v bodech 6. 3. 6. 1 a 6. 3. 6. 2 a vyplývajících z podmínek jejich instalace (vibrace, atmosférické podmínky atd.).
6. 3. 7 Metrologické charakteristiky
6. 3. 7. 1 Opakovatelnost
Rozdíl mezi každými dvěma výsledky vážení, získanými se stejnou zátěží umístěnou za stejných podmínek na vážící můstek, nesmí být větší než absolutní hodnota maximální dovolené chyby.
6. 3. 7. 2 Rozlišení výpočtového zařízení
Pro jakýkoliv vážicí výkon mezi minimálním a maximálním vážicím výkonem a pro dvě zátěže lišící se navzájem o hodnotu, která se rovná maximální dovolené chybě pro danou zátěž, musí být rozdíl mezi výsledky roven alespoň jedné polovině vypočtené hodnoty odpovídající rozdílu mezi těmito zátěžemi.
6. 3. 7. 3 Rozlišení nulového indikátoru:
pro zkoušky trvající tři minuty musí být jasně viditelný rozdíl mezi výsledky získanými bez zátěže a se zátěží uloženou nebo odebranou roven následujícím procentovým hodnotám maximální váživosti:
0,1 % pro třídu 1,
0,2 % pro třídu 2.
6. 3. 7. 4 Stabilita nuly
6. 3. 7. 4. 1 Krátkodobá stabilita
Rozdíl mezi nejmenším a největším výsledkem vážení získaným po pěti zkouškách tříminutových běhů naprázdno nesmí překročit následující procentové hodnoty zátěží sečtených za jednu hodinu při maximálním vážicím výkonu:
0,0025 % pro třídu 1,
0,005 % pro třídu 2.
6. 3. 7. 4. 2 Dlouhodobá stabilita
Zkoušky popsané v bodě 6. 3. 7. 4. 1 musí být zopakovány po třech hodinách běhu naprázdno za stálých zkušebních podmínek a bez průběžného nulování:
- rozdíl mezi nejmenším a největším získaným výsledkem vážení nesmí překročit meze uvedené v bodě 6. 3. 7. 4. 1,
- rozdíl mezi nejmenším a největším výsledkem ze všech získaných výsledků vážení (v bodě 6. 3. 7. 4. 1 a v první odrážce tohoto odstavce) nesmí být větší než následující procentové hodnoty zátěží sečtených za jednu hodinu při maximálním vážicím výkonu:
0,0035 % pro třídu 1,
0,007 % pro třídu 2.
6. 3. 7. 5 Přídavná počítadla množství
Přídavná výpočtová zařízení:
- nesmějí ovlivnit činnost vah,
- musí být konstruována způsobem, který zaručuje správné výsledky.
6. 3. 7. 6 Pásové dopravníkové váhy vybavené zařízením pro kontrolu běhu naprázdno s přídavnou hmotností:
pro pásové dopravníkové váhy vybavené zařízením pro běhu naprázdno s přídavnou hmotností se musí ustanovení uvedená v bodech 6. 3. 7. 3 a 6. 3. 7. 4 použít pro zkoušení s přídavnou hmotností; maximální dovolené odchylky od kontrolní hodnoty musí být vypočteny podle těchto ustanovení.